Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Han var tidlig oppe i dag og stuptrøtt da han la seg. Prøver å ha en "regel" om å synge nattasanger i maks 5 minutter og så gå ut i stua, så han venner seg til å sovne alene... men som oftest sovner han mens jeg synger. De gangene han ikke gjør det drar det ut sånn som i kveld. Han roper på meg hele tiden, påstår han er redd (men høres ikke redd ut og gråter ikke). Føler meg så slem når jeg ikke etterkommer ønsket hans om at jeg skal være der siden han sier han er redd. Men så har jeg en søster som måtte dele seng med, og legge seg samtidig som datteren sin til hun begynte på ungdomsskolen, fordi hun ikke turte å sove alene. Og det syntes jeg virket så kjipt for begge parter, og bestemte meg for at sånn vil jeg i alle fall ikke ha det! Men hva i all verden gjør jeg? Er det greit å fortsette som nå og håpe det går seg til, eller gjør jeg ham bare mer utrygg, hvis han faktisk er redd? Bør jeg heller være der med han, og hva gjør jeg i såfall for å forhindre at dette fortsetter i det uendelige? Har prøvd lydbok, det fungerte første kvelden, men så begynte han å rope like mye igjen og bruke like lang tid på å sovne. Anonymous poster hash: f2549...f46
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Tilby en mellomløsning. Åpen dør, lydbok/musikk, svak belysning eller noe sånt. Anonymous poster hash: 9c1e8...109
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Mitt store råd er å bryte sirkelen og lære han å sovne alene. Her har jeg en seks åring som vi jobber med samme sak. Vi har ligget inne hos henne altfor lenge og det blir vanskeligere og vanskeligere å snu. Stol på deg selv når du ikke tror han er reel redd. Prøv bare å trygg han på at dette går fint. Hvis du legger deg inn hos han bekrefter du at han har noe å være redd for. Anonymous poster hash: 491cc...eef
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Takk for svar. Døra er åpen, nattlampa er på, og han får tilbud om lydbok eller musikk. #3: Mener du at jeg kanskje bør avslutte nattasangen tidligere, så han ikke sovner før jeg går ut og dermed blir mer vant til å sovne alene? Anonymous poster hash: f2549...f46
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Her er det høytlesning i 5-10 min, nattakos og så får hun en liten lommelykt og et blad med beskjed om å ikke lese for lenge/skru av lyset når hun blir trøtt. Funker som fjell her. Anonymous poster hash: 8427e...2aa
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Her er det høytlesning i 5-10 min, nattakos og så får hun en liten lommelykt og et blad med beskjed om å ikke lese for lenge/skru av lyset når hun blir trøtt. Funker som fjell her. Anonymous poster hash: 8427e...2aa Takk, skal prøve det. Han har sagt noen ganger at han har lyst til å se i en bok når jeg går ut, men jeg har tenkt at det blir for forstyrrende... men sånn som det er nå så er det jo verdt et forsøk. Anonymous poster hash: f2549...f46
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå