Gå til innhold

Har du med vertinnegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barselgruppen går det på rundgang å be, så der gir vi ikke vertinnegaver.

Når jeg sporadisk bes til venninner og vennepar i 40 prene er det vanlig å ha med vertinnegaver og å få.

Jeg har også bedt folk i 30-årene hjem til oss på middag, men de har aldri med noe.

Er dette aldersbetinget eller hva? Hvordan gjøres dette der du bor og hvor gamle er du ca?

Anonymous poster hash: 295be...93f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 32 og pleier å ha med noe (blomster, vin, ei kake, eller noe annet hyggelig). Det er vanlig i min omgangskrets, som strekker seg fra midt i 20-årene og oppover.

Anonymous poster hash: d78dd...5a9

Skrevet

Ikke vanlig her... Vi er fra 30 og opp til 45 år gammle.

Er i fra nordnorge 😉

Anonymous poster hash: 4e75c...372

Skrevet

Hos oss er det helt vanlig å ha med vertinnegave.

Anonymous poster hash: 41b4c...2cd

Skrevet

Ja, vi er i 30 årene.

Skrevet

Ja, vi er i 30 årene.

Skrevet

Jeg er 33 og pleier å ha med. Enten vin, blomster eller fin såpe/duftlys. Mange jeg kjenner gir vertinnegave, men ikke alle.

Skrevet

Er i 40 åra, og tek av og til med ein blome eller kake el, men oftast ikkje.  Nokon gjestar har med seg noko, andre ikkje.  Det er ikkje noko eg forventar.  Det er oftast besøk med barn, så vin er ikkje aktuellt.

Skrevet

Jeg tar med av og til, og andre ganger ikke. Blir litt overkill når det er folk man omgås ofte. Hva gir du i vertinnegaver da, HI?

Anonymous poster hash: 856f1...347

Skrevet

Det kommer litt an på anledningen. Noen ganger har jeg noe med, andre ganger ikke. Noen ganger får jeg selv, men ikke alltid ;-)

Skrevet

Nei, stort sett kun hvis det er bursdag. Det gjelder nære venner. Til folk jeg ikke kjenner så godt ksn jeg ta med en liten ting, men det er egentlig sjelden jeg er i den situasjonen. Jeg er 32

Skrevet

Jeg gjør ikke det, men er liksom aldri i noen situasjon der det "passer" føler jeg.

Moren og lillebroren min bor vegg i vegg med oss, og vi spiser ofte sammen med dem enten her eller der, både fordi det er hyggelig og fordi det er økonomisk, siden vi begge er små familier. Skulle vi hatt med vertinnegaver hver gang ville det plutselig ikke vært så økonomisk lenger. ;)

Ellers er jeg ofte innom ei venninne på kaffe for å skravle og la ungene leke sammen. Føler ikke det blir naturlig med "vertinnegave" der, men kan ta med noe til kaffen av og til. (Ikke hver gang, for barna vil jo også ha, og vi prøver å være ansvarlige og fornuftige foreldre. ;))

Er ikke noe særlig mer på besøk enn det egentlig...

Anonymous poster hash: e2dc0...9e2
Skrevet

Kun når det er store selskap. Jeg er over 40... 

Anonymous poster hash: cdeca...cbd
Skrevet

Er i 30-årene. Er ikke veldig vanlig her å ha med vertinnegaver, men heller ikke uvanlig å ha med en flaske vin om man er invitert til en bedre middag :)

Anonymous poster hash: c476d...eb7

Skrevet

Har med første gangen, ikke etter det. Unntaket er nyttårsaften, da har vi med en gave, blomst eller en matrett.

Anonymous poster hash: 89121...296

Skrevet

Når det er selskap: Alltid.

Stikker innom på hverdagskaffe: sjelden.

Venninneklubb, barselgruppe etc: aldri.

40-åra.

Anonymous poster hash: d7f82...bb6

Skrevet

Ja, men ikke til nær familie som vi ofte stikker innom til, og heller ikke til venninner når vi har jentekveld. Men blir vi invitert på middag til venner osv gir vi alltid noe. Blomster, finere talgelys/Servietter, vin eller noe jeg har lagd feks.

Anonymous poster hash: 8f371...708

Skrevet

Jeg er oppdratt til å ha med vertinnegave. Pleier å ha med blomster, en flaske mussérende eller pene lys m/matchende servietter :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...