Gå til innhold

Flere med store babyer?


Prinsen og mamma`n :)

Anbefalte innlegg

Var på vekstkontroll i dag, og det viser seg at babyen tar til seg mer enn nok næring, og er estimert til 10 % større enn gjennomsnittet. Dette er min første baby, og jeg ble egentlig livredd. Hvorfor er babyen så stor? Jeg har lagt på med 8 kg til nå, er 28 uker på veg. Føler jeg har ett normalt sunt kosthold, prøver å holde meg i aktivitet, men er ikke godt trent.. Føler jeg nesten ikke tørr å spise noe som helst lengre i frykt for at babyen skal bli enda større...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du kan slappe helt av! + 10% gir vel en fødselsvekt på ca. 4000 gram, noe som er helt normalt. Det blir ikke regnet som stort barn før det er over 4500 gram. I tillegg kan man ikke stole helt på disse målingene, de opererer med +/- 500 gram begge veier i slingringsmonn. Så lenge du har et normalt kosthold skal ikke du legge noen begrensninger på deg selv. Har hørt om gravide med hyperemesis som føder barn på 5 kg og de som utelukkende lever på junk som føder barn på 3 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, det der tror jeg du kan ta helt med ro, veldig ofte stemmer ikke det der så veldig.... Men uansett 4 kg er jo ikke så ille, mine to første var begge litt over 4 kg, gikk helt fint, er hodetomkretsen som er avgjørende😊

 

Anonymous poster hash: 3fd72...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er 10% pluss, ligger an til i underkant av 4 kg (ca 3800) og det er jo ikke spesielt stort. Han har vokst jevnt hele veien, bare litt mer enn snittet (oul var han 4% +, neste ul 6% +, så 8% +...). Følger kurven sin rett og slett. Legen på sykehuset sa forresten på 8% + at det er så lite at det regnes som helt normalt.

 

Jeg har svangerskapsdiabetes, men godt kontrollert og blodsukkeret har vært utmerket hele veien. Så kosthold/blodsukker er ikke grunnen. Han blir nok bare en stor slamp 😂 (kommer fra faren, hele slekta mi er pygmeer 😛)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, det der tror jeg du kan ta helt med ro, veldig ofte stemmer ikke det der så veldig.... Men uansett 4 kg er jo ikke så ille, mine to første var begge litt over 4 kg, gikk helt fint, er hodetomkretsen som er avgjørende😊

 

Anonymous poster hash: 3fd72...ef3

Får føye til at babyen ble estimert til 0% over gjennomsnittet i uke 32, altså helt på normalen og jeg har ligget helt i toppen på det grønne feltet når det gjelder magemål så tja.....

 

Anonymous poster hash: 3fd72...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...