Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg skal starte å studere neste mandag, det er første skoledag. Sønnen min begynte i ny barnehage idag, og der fikk jeg årsplanen. De skal selvsagt ha planleggingsdager mandag og tirsdag neste uke. Barnehagen er altså stengt de to første skoledagene mine. Jeg har fått ukeplan og det er full skoledag mandag og tirsdag, med ganske tett program. Det skal også sies at jeg skal gå samlingsbasert studie for å bli barnehagelærer. Dette er første samlinga, og skal vare en uke. Jeg er skikkelig i beit. Jeg har ingen som kan passe han mens jeg er på skolen. Har ikke familie her, de bor sånn ca 200 mil unna og barnefar er ikke et tema. Kan jeg ta han med på skolen å se om det går bra? Det er jo kjempe dumt, og det ødelegger egentlig både for meg og han, han er en rastløs sjel på ett og et halvt år. Tenkte jeg skulle ringe skolen å høre, men det er kanskje noen her som har noen gode løsninger? Eller vært borti lignende selv? Anonymous poster hash: d1b4c...b91
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Selvfølgelig kan du IKKE ta han med på skolen. Det er ikke bare dy dom skal ta utdannekse. Anonymous poster hash: 292f2...549
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Selvfølgelig kan du IKKE ta han med på skolen. Det er ikke bare dy dom skal ta utdannekse. Anonymous poster hash: 292f2...549 Du har rett. Huff. Dette var bare så fryktelig dumt. Anonymous poster hash: d1b4c...b91
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Er det obligatorisk oppmøte på skolen de dagene? Anonymous poster hash: 55ac5...ea4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Er det obligatorisk oppmøte på skolen de dagene? Anonymous poster hash: 55ac5...ea4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Kjenner du ingen? Naboer eller noe sånt? Anonymous poster hash: bcc7c...fcb
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Er det obligatorisk oppmøte på skolen de dagene? Anonymous poster hash: 55ac5...ea4 Det er obligatorisk oppmøte ja... Anonymous poster hash: d1b4c...b91
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Kjenner du ingen?Naboer eller noe sånt? Anonymous poster hash: bcc7c...fcb Har nettopp flytta til denne byen for å studere. Kjenner to stk, og de skal også begynne på skole så det hjelper ikke stort. Innmari uflaks at de dagene skulle treffe akkurat sånn... Anonymous poster hash: d1b4c...b91
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Da spør du på den lokale kjøp og salg-gruppa om noen kunne tenke seg å tjene litt penger. Garantert noen som ikke har noe bedre å gjøre som kan passe ham de to dagene. Anonymous poster hash: 55985...9db
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #10 Skrevet 10. august 2015 Er det obligatorisk oppmøte på skolen de dagene? Anonymous poster hash: 55ac5...ea4 Uffda, den var lei. Men kanskje du kan høre med barnehagen om de har noen vikarer som ikke skal være med på planleggingsdagene, og som vil tjene litt penger. Anonymous poster hash: 55ac5...ea4
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Er du alene med et barn så må du skaffe deg barnevakt. Hva om ungen blir syk midt i eksamen, obligatorisk oppmøte, du skal på foreldremøte osv. Finn en gruppe på Facebook evt hør med naboer om noen vet om noen som vil passe et barn. Ungdomsskolene her starter ikke før 19. Dermed har dere litt tid til å bli kjent. Et annet alternativ er at du får foreldre, bestemor, tante eller noen til å komme på besøk til dere så de kan hjelpe til. Hør med barnehagen om de kjenner noen som kan være aktuelle. Veldig dumt å ikke stille første skoledag. Du kan selvsagt ikke ta med en på 1,5 år som ikke sitter stille. Anonymous poster hash: 60e56...c72
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Du kan søke om utsatt studiestart , vet dessverre ikke kriteriene for å få det Anonymous poster hash: f6932...8a3
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #13 Skrevet 10. august 2015 Er du alene med et barn så må du skaffe deg barnevakt. Hva om ungen blir syk midt i eksamen, obligatorisk oppmøte, du skal på foreldremøte osv. Finn en gruppe på Facebook evt hør med naboer om noen vet om noen som vil passe et barn. Ungdomsskolene her starter ikke før 19. Dermed har dere litt tid til å bli kjent. Et annet alternativ er at du får foreldre, bestemor, tante eller noen til å komme på besøk til dere så de kan hjelpe til. Hør med barnehagen om de kjenner noen som kan være aktuelle. Veldig dumt å ikke stille første skoledag. Du kan selvsagt ikke ta med en på 1,5 år som ikke sitter stille.Anonymous poster hash: 60e56...c72 Jeg regner selvsagt med å bli kjent med folk etterhvert og få meg et nettverk her, og akkurat disse to dagene passa det ikke for noen av de i nærheten å passe krapylet, Men ting vil nok gå seg til når andre utfordringer dukker opp etterhvert, jeg er ikke helt hjelpeløs Det var bare denne første kneika men jeg har ei god venninne som starter først på jobb i slutten av august. Hun tar flyturen hit og får seg en liten byferie. Veldig letta for at det ordna seg, det er jo litt krise å ikke kunne møte første skoledag! Anonymous poster hash: d1b4c...b91
Katta82 Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 For å beholde skuleplassen må du møta opp. Men da e nok iallefall mulig med 10% fråvær. Om du ikkje klare ordna deg.. Møt opp og registrert deg så tar du me deg gutten og tar to kosedagar. Innmari kjedelig å begynna me fråvær, men du blir nok meir kjent og får til å ordna deg bedre ette kvart! Du stryke på ingen måte av å gå glipp av di to første skuledagane Masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #15 Skrevet 10. august 2015 Hvor bor du? Har tid å passe jeg:) Uansett, legg ut på facebook om noen har mulighet? Anonymous poster hash: b0ac3...a68
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #16 Skrevet 10. august 2015 Jeg var tatt bsrna mine med på skolen flere ganger! Samme med mine medstudenter! Har du nettbrett? Liker han å han se film? Bare forklar at du ikke har barnevakt, er sikkert flere med samme problemet i klassen din! Anonymous poster hash: 283c0...87b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #17 Skrevet 10. august 2015 Jeg var tatt bsrna mine med på skolen flere ganger! Samme med mine medstudenter! Har du nettbrett? Liker han å han se film? Bare forklar at du ikke har barnevakt, er sikkert flere med samme problemet i klassen din! Anonymous poster hash: 283c0...87b Han er 1,5 år. Ikke alle nettbrettene i verden er nok til å holde en normal ettåring stille en hel skoledag. Anonymous poster hash: 3f9b0...969
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #18 Skrevet 10. august 2015 Snakk m bhg, de har garantert fler som kan stille som barnevakt. Anonymous poster hash: 9959c...856
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #19 Skrevet 10. august 2015 Jeg var tatt bsrna mine med på skolen flere ganger! Samme med mine medstudenter! Har du nettbrett? Liker han å han se film? Bare forklar at du ikke har barnevakt, er sikkert flere med samme problemet i klassen din! Anonymous poster hash: 283c0...87b Han er 1,5 år. Ikke alle nettbrettene i verden er nok til å holde en normal ettåring stille en hel skoledag. Anonymous poster hash: 3f9b0...969 Det var et forslag! Jeg har ikke svar på alle hi sine problemer, prøver bare å hjelpe! Anonymous poster hash: 283c0...87b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #20 Skrevet 10. august 2015 Svigerinna mi hadde med seg nevøen min på forelesning rett som det var. Læreren stod til og med og bar på han hvis han var urolig samtidig som han foreleste . Men det er vel litt mer stress med en toddler enn en baby.. Anonymous poster hash: 4379e...701
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå