Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Hei Jeg veier så alt for mye, nesten 100 kg faktisk. Har gått gjennom mitt kosthold og funnet ut at jeg får i meg ekstremt mange og feil kalorier. Siden jeg er i permisjon tenker jeg at kanskje det vil være lettere for meg å lage meg gode vaner nå siden jeg har mer tid til matlagning. Men jeg fullammer og dag kan jeg jo ikke ha for lavt kalori inntak. Frøkna er 4 måneder. Hvilket kalori inntak bør jeg legge meg på? Anonymous poster hash: 12a8e...b71
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Siden du fullammer burde du ikke gå aktivt inn for å gå ned i vekt, dette pga melkeproduksjon og frigjøring av miljøgifter i melken. Du burde kanskje heller fokusere på hva du får i deg, i stedet for hvor mye og tenke at dette er en periode hvor du kan legge om til bedre kostvaner og sunnere mat. Den aktive slankingen og kaloritelling kan vente til du er ferdig med fullamming Anonymous poster hash: 96306...7a0
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Ville ventet to mnd til babyen begynner å spise mer fast føde før du slanker deg. Det frigis masse giftstoffer til melka når du går ned i vekt mens du ammer. Så kan du evt amme litt eller gå over til nan når hun er 6 mnd i tillegg til vanlig kost. To mnd fra eller til har ikke så mye å si om planen er å starte et sunnere liv og gå ned i vekt og bli der.. de giftstoffene som frigjis til melka vil foresten barnet ha i seg resten av livet, de blir ikke gradvis borte etter hvert... Anonymous poster hash: abdfd...bd9
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 https://ammehjelpen.no/artikkel/32/Slanking Tror for øvrig at jeg leste et sted at man ikke bør ligge under 2000 kalorier i starten, men kan gå ned til 1800 etter ca 6 mnd. Men dette er nok individuelt og varierer noe med tanke på startvekten (?). Anonymous poster hash: 95de4...cab
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Takk, jeg hadde ikke tenke å gå veldig lavt, har jo ikke lyst til å miste melken, og har god tid.. Rundt 2.000 så lenge jeg fullammer høres fornuftig ut HI Anonymous poster hash: 12a8e...b71
TPK Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Jeg mener å ha lest at det er greit å gå ned max 1-2 kg i mnd når man ammer. Da høres vel 2000 kcal omtrent riktig ut. Du må bare prøve deg frem. Skjer det lite med det nivået kan du sikkert gå litt lavere. Men som andre sier også, jeg ville vært forsiktig så lenge du fullammer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå