Gå til innhold

Merket dere "slimproppen"?


Reese

Anbefalte innlegg

Sist svangerskap gikk proppen i sin fulle hel het ca 3-4 uker før fødsel. 

Men er jo spent på om det kan bli annerledes denne gang og jeg merker ar jeg har begynt å se etter ved hvert do besøk. Venninna mi fødte i juli og slimproppen gikk samme dag som fødselen startet.

 

Hva er deres erfaring? Fødsel lenge etter? Merket dere den i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri merket den, tredje gang nå og enda ikke merket noe, to dager til termin😊 har forøvrig hatt en liten dæsj utflod gjennom hele svangerskapet, nå de to siste dagene har det vært knusk tørst...😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med første så gikk den noen timer etter at riene startet.

Lang fødsel. (42 timer med rier)

 

Med nr to så gikk vannet og rett etter kom proppen.

Fødte 3 timer senere.

 

35 uker med nr 3 nå, og håper det er en stund til jeg ser noe til proppen. Veldig lite klar for å føde kjenner jeg. Selvom d skal bli godt å få det overstått også.

 

For meg så har slimproppen vært et tegn på at fødselen har vært greit i gang.

 

Nå skal jeg på vekstkontroll på sykehuset å se hvordan bolla har det i magen. +12% på forrige kontroll for en mnd siden, så håper han ikke ligger så veldig mye over det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min var bare slimete :P Som snørr ;)

Husker ikke å sett noe blod i den eller noe. Fant en del i trusa når jeg skulle på do..

 

O`du herlige detaljer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan så den ut da? Jeg har jo aldri sett noe til denne berømmelige proppen😌 ?

En klump med slim blandet med blod. Herlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha kan med andre ord ikke unngå å skjønne at det er den altså..... Ja ja kanskje jeg får muligheten denne gangen...😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang gikk den tre dager før fødsel.. Det kom i allefall blodtilblandet slim, som jeg antar at må være det. Men tror ikke alt kom på en gang.. Kom mer blod dagen før fødsel, men det er vel det som kalles tegningsblødning? Nå er det foreløpig et par uker igjen til termin, så ikke merket noe enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gikk nesten nøyaktig 24timer før riene startet. Kom litt og litt, var som eggløsningsslim/snørr i konsistens, blankt med litt gulskjær. Hadde ikke noe tegn på blod i slimet(ja jeg er ekstra interessert i ekle ting ;) )

 

Anonymous poster hash: 55b9f...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det. Det var som snørr, glatt ,gjennomsiktig og klissete. Jeg så bittelitt blod også men det var veldig lite. Hos meg lignet det på eggløsningsslimet. Jeg oppdaget det da jeg tørket meg etter å ha tisset. Toalettpapiret sklei skikkelig når jeg tørket meg, da så jeg slimet.

 

Anonymous poster hash: 03a9b...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Med første så jeg bare slim. Med andre så jeg denne proppen. Som en blank geléklump. Som en litt hard glassmanet. 2-3 cm i diameter vil jeg tro.

 

Anonymous poster hash: ec3fc...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 barn og opplevd slimproppen 3 ganger. Da gikk den litt og litt. Skjønte ingenting den førte gangen. Da var det akkurat som papiret satt fast i noe, når jeg skulle tørke meg etter et toalettbesøk. Så ut som blank gele ;) Fødte to-tre dager senere alle tre gangene.



Anonymous poster hash: d44b6...943
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med førstemann merket jeg ikke at slimproppen gikk, men så visste jeg heller ikke hva en slimpropp var den gang. Kan ha gått en stund før fødsel, som i dager. Men mest sannsynlig gikk den under fødsel når jeg satt i badekar når blødningen kom i gang (mistenker det pga senere erfaringer).

 

Med andremann gikk slimproppen 1 time før ungen var ute, den gikk samtidig som jeg fikk en blødning, og moren min sendte meg i hyrten og styrten til sykehuset fordi hun ville ikke ta imot noe unge på gulvet hjemme hos henne.

 

Med tredjemann gikk slimproppen 6 timer før ungen var ute, fikk blødning samtidig også den gang.

 

Med fjerde gikk slimproppen igjen når jeg begynte å blø, 2 timer før ungen kom ut.

 

Hos meg har det tydeligvis vært under fødsel slimproppen har gått, men det skal sies at alle ganger har den gått når jeg har hatt rier, så det har ikke vært noe tegn før fødsel for min del ihvertfall.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...