Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg vet at mange føder bare noen dager etter stripping, men det er jo ikke rart. Jordmor (eventuelt lege eller andre) gjør jo gjerne strippingen rundt termin eller litt over termin. Da er det jo veldig mange som hadde født i løpet av noen dager uansett. Finnes det statistikk på hvor mye tidligere du føder, i snitt, om du blir strippet i forhold til om du ikke blir strippet. Anonymous poster hash: 82589...0d5
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Ble strippa en uke før på de to siste. Fødte samme dag, og to dager etter
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Ble strippet en uke før med eldste, var ikke moden i det heletatt når hun skulle strippe meg, fødte 3 dager før termin (altså 2 dager etter strippingen)Med yngste skulle jeg strippes en uke før, men fikk beskjed om at jeg var allerede godt moden (2 cm åpning) så jeg behøvde ikke strippingen, kroppen fikset det selv.. Var da ført opp til stripping igjen dagen etter termin, tilfelle det "ble med det".. Fødte 2 dager før termin. Stripping starter ikke fødselen, men hjelper på modningen Anonymous poster hash: 2e6bd...a97
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Ble strippa en uke før på de to siste. Fødte samme dag, og to dager etter Ja, jeg tviler jo ikke på at mange føder kort tid etter stripping, men jeg lurte på om det faktisk fantes noen statistikk på det. Det burde jo ha blitt gjort noe forskning på dette når så mange jordmødre sverger til metoden. Hvorfor ønsket de egentlig å sette i gang fødselen før termin? Anonymous poster hash: 82589...0d5
Gjest Sekretøsa Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Ble strippa en uke før på de to siste. Fødte samme dag, og to dager etter Ja, jeg tviler jo ikke på at mange føder kort tid etter stripping, men jeg lurte på om det faktisk fantes noen statistikk på det.Det burde jo ha blitt gjort noe forskning på dette når så mange jordmødre sverger til metoden. Hvorfor ønsket de egentlig å sette i gang fødselen før termin? Anonymous poster hash: 82589...0d5 Det er vel sikkert vanskelig å lage statistikk på, vil jeg tro... Med nr 2 var jeg til kontroll annenhver dag på sykehuset 4 mil hjemmefra, og siste gangen sa jeg at jeg var dritt lei. Da sjekka hu åpning (noe jeg hadde) og prøvde å bidra litt. Med nr 3 hadde jordmora så vondt av meg fordi jeg hadde hatt symfyseløsning siden uke 15, og hun ville ha ut ungen før hu tok ferie. Ville egentlig ta vannet på kontoret (privat jordmor) men da sa jeg nei
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Ble strippa en uke før på de to siste. Fødte samme dag, og to dager etterJa, jeg tviler jo ikke på at mange føder kort tid etter stripping, men jeg lurte på om det faktisk fantes noen statistikk på det.Det burde jo ha blitt gjort noe forskning på dette når så mange jordmødre sverger til metoden. Hvorfor ønsket de egentlig å sette i gang fødselen før termin? Anonymous poster hash: 82589...0d5 Det er vel sikkert vanskelig å lage statistikk på, vil jeg tro... Med nr 2 var jeg til kontroll annenhver dag på sykehuset 4 mil hjemmefra, og siste gangen sa jeg at jeg var dritt lei. Da sjekka hu åpning (noe jeg hadde) og prøvde å bidra litt. Med nr 3 hadde jordmora så vondt av meg fordi jeg hadde hatt symfyseløsning siden uke 15, og hun ville ha ut ungen før hu tok ferie. Ville egentlig ta vannet på kontoret (privat jordmor) men da sa jeg nei Det kan da ikke være vansklig. Om en gruppe jordmødre noterer ned alle de har strippet og når så kan de bare sammenlikne tidspunktet for fødselen til den gruppen med gjennomsnittet av en tilsvarende gruppe. Det burde kunne si mye. Anonymous poster hash: 82589...0d5
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Ble strippa en uke før på de to siste. Fødte samme dag, og to dager etterJa, jeg tviler jo ikke på at mange føder kort tid etter stripping, men jeg lurte på om det faktisk fantes noen statistikk på det.Det burde jo ha blitt gjort noe forskning på dette når så mange jordmødre sverger til metoden. Hvorfor ønsket de egentlig å sette i gang fødselen før termin? Anonymous poster hash: 82589...0d5 Det er vel sikkert vanskelig å lage statistikk på, vil jeg tro... Med nr 2 var jeg til kontroll annenhver dag på sykehuset 4 mil hjemmefra, og siste gangen sa jeg at jeg var dritt lei. Da sjekka hu åpning (noe jeg hadde) og prøvde å bidra litt. Med nr 3 hadde jordmora så vondt av meg fordi jeg hadde hatt symfyseløsning siden uke 15, og hun ville ha ut ungen før hu tok ferie. Ville egentlig ta vannet på kontoret (privat jordmor) men da sa jeg nei Det kan da ikke være vansklig. Om en gruppe jordmødre noterer ned alle de har strippet og når så kan de bare sammenlikne tidspunktet for fødselen til den gruppen med gjennomsnittet av en tilsvarende gruppe. Det burde kunne si mye. Anonymous poster hash: 82589...0d5 Å føre en statistikk er ikke så lett som å skrible litt på et papir. Du må ha et viss antall gravide, hvor halvparten strippes, og andre halvparten ikke strippes, så må de følges opp jevnt fra stripping/siste kontrollen, og frem til fødsel, hvor alt dokumenteres, for å anslå hvilke betydning strippingen har for fødselen. Anonymous poster hash: 2e6bd...a97
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå