Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #1 Skrevet 10. august 2015 Jeg jobber i en organisasjon me dkontorer i flere byer. Jobber ikke selv på hovedkontoret, men er hovedansvarlig for ett av de andre. Forrige sjef skulle starte et prosjekt, og han hadde spurt meg om jeg kunne lede det - noe jeg sa ja til. Det dro ut før det kunne starte, fordi sjefen sluttet og vi skulle få en ny. I tomrommet mellom de to nye sjefene, fikk jeg sette i gang med prosjektet så det ikke skulle strande. Da den nye sjefen ble ansatt, ønsket hun å være leder for prosjektet, egentlig helt forståelig, og jeg ble da nestleder. dette har for meg vært en positiv opplevelse, for jeg lkiker min nye sjef kjempegodt og liker å samarbeide med henne. Nå viser det seg at hennes arbeidsbyrde er ekstrem, så hun har nå spurt meg om vi kan få inn en tredje prosjektleder, så vi blir en slags ledertrio. Jeg har litt blandere følelser, faktisk. På én måte kan det være greit fordi vi da får litt mindre å gjøre Men så føler jeg litt på at min autoritet blir "vannet ut" . Da blir vi liksom to nestledere, og jeg merker at den gleden jeg hadde over jobbsituasjonen i det siste, nå er snudd til klump i magen (smålig nok, kanskje). Den personen som skal inn, er en som jobber på hovedkontoret, og jeg er litt usikker på om hun er så bra å få inn i vårt prosjekt. Hennes oppgaver er veldig like det min kollega på mitt kontor har, og de to skal i utgangspunktet samarbeide. Dette har imidlertid vist seg å være umulig, fordi de to er i tottene på hverandre og har til slutt endt med å kommunisere via andre. Ne nekter å komme til enighet. Min kollega her er kanskje ikke verdens enkleste alltid, men jeg samarbeider i hvert fall fint med henne når det er nødvendig. Denne andre som skal inn, har jeg ikke hatt så mye med å gjøre, men har et fint forhold til henne også og har ingen grunn til å være skeptisk basert på mine førstehåndserfaringer. Men fra andre kolleger har jeg fått "signaler" om at hun kan være vanskelig. Alle der har gitt opp å forsøke å forstå seg på konflikten mellom disse to. Selv er jeg litt redd hun kan vise seg å være trøblete for vårt prosjekt også - men det kan jeg jo absolutt ikke si til min sjef. Og mest sannsynlig kommer det til å gå helt fint, sånn samarbeidsmessig. Hvordan hadde dere forholdt dere til dette? Ville dere ha sagt at det er best at det bare blir som det er med oss to prosjektledere? Jeg vet ikke en gang om hun andre har lyst til å trekkes inn - jeg vet at alle på hovedkontoret føler at de har fryktelig mye å gjøre. Anonymous poster hash: fa397...a54
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #2 Skrevet 10. august 2015 Man har vel en leder for prosjektet og så heller flere ansatte som jobber for prosjektet? Hva skal dere med 3 ledere for et prosjekt, hvem tar avgjørelser og har ansvar? Høres rotete ut. Anonymous poster hash: a3476...02b
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #3 Skrevet 10. august 2015 Man har vel en leder for prosjektet og så heller flere ansatte som jobber for prosjektet? Hva skal dere med 3 ledere for et prosjekt, hvem tar avgjørelser og har ansvar? Høres rotete ut. Anonymous poster hash: a3476...02b Ja, det mener jeg også. Slik det er nå, er det en leder (sjefen) og en nestleder (meg). Anonymous poster hash: fa397...a54
mamma_til_gutt Skrevet 10. august 2015 #4 Skrevet 10. august 2015 Hadde foreslått at hun trekker seg ut, du overtar som leder og at den nye trer inn som nestleder. En av en leders viktigste oppgaver er å ha tillit til sine ansatte, og å delegere ansvar/oppgaver. Måten hun kludrer det til, for selv å beholde kontrollen, fremstår bare merkelig.
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #5 Skrevet 10. august 2015 Hadde foreslått at hun trekker seg ut, du overtar som leder og at den nye trer inn som nestleder. En av en leders viktigste oppgaver er å ha tillit til sine ansatte, og å delegere ansvar/oppgaver. Måten hun kludrer det til, for selv å beholde kontrollen, fremstår bare merkelig. Ja, det har jeg egentlig litt lyst til å foreslå, men vet ikke om jeg våger... hi Anonymous poster hash: fa397...a54
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #6 Skrevet 10. august 2015 Hadde foreslått at hun trekker seg ut, du overtar som leder og at den nye trer inn som nestleder. En av en leders viktigste oppgaver er å ha tillit til sine ansatte, og å delegere ansvar/oppgaver. Måten hun kludrer det til, for selv å beholde kontrollen, fremstår bare merkelig. Ja, det har jeg egentlig litt lyst til å foreslå, men vet ikke om jeg våger... hi Anonymous poster hash: fa397...a54 Jeg er redd hun vil tenke at jeg forsøker å ta fra henne makten, på en måte. Anonymous poster hash: fa397...a54
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #7 Skrevet 10. august 2015 Noen flere synspunkter? Anonymous poster hash: fa397...a54
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #8 Skrevet 10. august 2015 Hvor mange prosjektdeltakere er det i alt da? Anonymous poster hash: b3db2...6f8
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #9 Skrevet 10. august 2015 Hi her. Det ordnet seg. Jeg fikk beroliget sjefen med at jeg hadde kontroll og at det ikke var nødvendig å ta inn flere. At hun bare kan lesse ting over på meg. Tror hun bare er ganske stresset fordi det er så veldig mye å gjøre når man er ny leder i en såpass stor bedrift. Anonymous poster hash: fa397...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå