Gå til innhold

Forlenge permisjon ved å ta ut feriedager innimellom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gjøres dette?

Skjema fra NAV?

Arbeider i kommunal Bhg. Ved å gjøre dette får jeg lenger permisjon.

Men hvordan skriver jeg inn enkeltdager med ferie i forbindelse med røde dager?

Anonymous poster hash: 28d14...c44

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi forlenget permisjonen ved å ta ut enkeltdager, og i tillegg hadde jeg og pappaen forskjellig % vis uttak av permisjon hver mnd etter de 2 første mnd.

Jeg satt rett og slett opp et excel ark med datokolonner, og la inn informasjonen der.

Anonymous poster hash: 2fa5c...f62

Skrevet

Men sendte du dette exel arket inn sammen med papirene til NAV ??

Skrevet

Du får ikke ta ferie på røde dager. De har blitt veldig strenge på akkurat det. Mange som vil forlenge permisjon på den måten.

Her bakte jeg inn 5 uker ferie i juni. Ferdig med det.

Anonymous poster hash: 7b7ca...ba8

Skrevet

Dette fikk vi lov til med førstemann for et par år siden.

Så viss jeg sender inn så blir søknaden avslått ??

Det er jo slik vi tar ferie på arbeidsplassen og.

Skrevet

Ikke ferie på røde dager, men i en uke der d er fire arbeidsdager og en rød dag, kan jeg da ta ferie de fire dagene?

Slik jeg pr dags dato gjør hos arbeidsgiver.

Skrevet

Jeg tok 5 uker ferie rett etter mine 6 uker og før fellesperioden, da ble permisjonen forlenget med 5 uker.

Anonymous poster hash: 63352...a3e

Skrevet

Ikke ferie på røde dager, men i en uke der d er fire arbeidsdager og en rød dag, kan jeg da ta ferie de fire dagene?

Tror ikke du kan ta ferie i hverdagene og ikke bruke ferie helgedager.

Anonymous poster hash: 871db...9a8

Skrevet

Nei. Du må ta hele uken.

Anonymous poster hash: 7b7ca...ba8

Skrevet

Men sendte du dette exel arket inn sammen med papirene til NAV ??

Ja, jeg ringte først, og sendte det etter avtale på Mail til saksbehandleren.

Vi tok ut enkeltdager med ferie, men det var kanskje lettere å få til fordi vi allerede hadde "enkeltdager" med permisjon.

F.eks så jobbet jeg 2 dager den ene uken og 3 dager uken etter i ca 2 mnd. Og pappaen hadde da motsatt permisjon.

Anonymous poster hash: 2fa5c...f62

Skrevet

Setter jo opp hele uken som ferie.

F eks i påsken i uke 12. Setter opp hele uken, men har kun tre arbeidsdager, resten er røde.

Der er vi pålagt å ta fri da vi har stengt. Jeg får jo utbetalt lønn fra arbeidsgiver. Vil de da trekke meg 7 dager i ferie ?

Det blir jo helt feil i forhold til hvordan vi har det til vanlig.

Skrevet

Jeg gjorde det, men det var fire år siden. Litt stress med at du må fylle inn eget skjema hvor du avbryter permisjonen for å ta ut ferie, men man kan forlenge permisjonen litt på den måten. Jeg tok også endel avspasering slik. F.eks. andre påskedag, som er en mandag - tar ikke ut permisjon den uka, men har uansett fri på mandag pga. røddag, og tar ferie/avspasering tirsdag-fredag. 

Anonymous poster hash: e182d...bcc
Skrevet

De tillater det ikke lenger. Jeg prøvde i fjor, men fikk avslag på den type uttak og henvisning til en ganske ny forskrift.

Anonymous poster hash: 34888...238
Skrevet

Kan noen sende meg linken til denne forskriften?????

Skrevet

Jeg har tatt ut ferie rett etter permisjonen min er over, det er lov eller?? Kjenner jeg blir litt bekymret nå😳

Anonymous poster hash: 36465...ae1

Skrevet

Jeg har tatt ut ferie rett etter permisjonen min er over, det er lov eller?? Kjenner jeg blir litt bekymret nå

Anonymous poster hash: 36465...ae1

Selvfølgelig er det lov. NAV driter i hva du gjør etter permisjonen din.

Anonymous poster hash: 34888...238

Skrevet

Finner ingen informasjon på NAV sine side ang hvordan ferien skal brukes, bortsett fra at en kan bruke 4uker og 1 dag i permisjon. Hvordan avgjøres av arbeidsgiver.

Skrevet

Det var lov før, men ikke nå lenger.

Anonymous poster hash: d5413...203

Skrevet

Hvorfor tar du ikke bare ferien sammenhengende i i måned av permisjonen, f.eks juni? Lettere både for deg og NAV å holde styr på dagene som skal forskyve permisjonen. Når man tar enkeltdager må en saksbehandler i NAV inn i systemet for hver enkelte dag og legge inn stopp i foreldrepengene.

Jeg tok ferie i permisjonen hele desember og hele januar. Enkelt for alle parter å holde styr på 😉

Anonymous poster hash: 16c0e...f8c

Skrevet

Finner ingen informasjon på NAV sine side ang hvordan ferien skal brukes, bortsett fra at en kan bruke 4uker og 1 dag i permisjon. Hvordan avgjøres av arbeidsgiver.

Da finner du det jo.... Du får ikke utsatt permisjonen med mer enn 4 uker og 1 dag. Men dette er jo ikke umulig å få til. Da sparer du opp de dagene anser du bruker på røde dager, og tar de etter permen er slutt. Det avtaler du direkte med arbeidsgiver, og NAV legger seg opp i det.

Anonymous poster hash: 05dea...03c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...