Gå til innhold

Hvordan gikk det da ditt barn begynte i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk barnehagestart for ditt barn? Og hvor gammel var hun/han?

Anonymous poster hash: 35c5a...d00

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begge var 18mnd. Gikk veldig bra. De tilpasset seg veldig bra. Eldste brukte litt tid på å bli kjent med de andre barna, mens minste var sjef i bhg fra dag 1. Sikkert fordi at han allerede var kjent med bhg pga eldste. Tilvenningen gikk og veldig bra på begge. Minste var alene i bhg på dag 2, siden alt gikk så bra.

Anonymous poster hash: 22d10...c7b
Skrevet

Det gikke veldig bra for begge mine. Begge stortrivdes fra første dag. Såklart litt skriking ved levering den første uka, men det er jo normalt og nesten sånn det skal være.

Den ene var 2,5 år ved barnehagestart

Den andre 16 mnd. Hun skal begynne i ny barnehage nå, 4 år, og jeg er veldig spent på hvordan det vil gå. Hun er negativt innstilt selv, så jeg er forberedt på at det vil ta litt tid med tilvenning denne gangen.

Anonymous poster hash: 5f608...4f1
Skrevet

Gikk bra. Han var 11 mnd da han startet. Bhgansatte sa at de aldri hadde vært borti lignende.

Hatt han med i åpen barnehage ol da, så han var vant til/glad i nye ansikt :)

Anonymous poster hash: 565cf...a07

Skrevet

Det ble jeg mareritt :S

Godt mulig det ble vanskeligere enn det hadde trengt å bli pga han begynte så sent,men hadde mulighet til å være hjemme med han til rett før han fyllet 2 år så da benyttet jeg meg av det.

Sønnen min skreik så mye å var så utrygg i barnehagen både på barna og de voksne,at de måtte ta vognen hans inn på avdelingen å la han sitte i den.

Der følte han seg trygg å sluttet dermed å skrike.

Sånn måtte de gjøre lenge for å få han trygg.

Ett annet problem var at jeg måtte levere han klokken 7 å da var det to på jobb som han overhodet ikke kjente.

Når jeg skulle levere hadde de allerede 3 barn som hylskreik så fikk så dårlig samvitighet av å levere sønnen min også da.

Sønnen min hylskreik etter meg,sparket og slo rundt seg :S

Fikk høre at han hadde skriket til det kom en kjente på jobb klokken 8.

Var helt forferdelig for meg som mamma å høre at han skreik i en hel time pga han følte seg så utrygg :S

Anonymous poster hash: 38ed9...237
Skrevet

Min gutt var akkurat 2 år da han begynte, og det gikk veldig fint. Hadde kort tilvenning, kunne gå fra ham nesten med en gang dag 2 uten at han reagerte og hadde vanlig dag på dag 3. Ingen skriking, han stortrivdes fra første stund.

Han hadde derimot en reaksjon like etter han begynte på stor avdeling 1 år senere, da ble det hylgråt ved levering hver dag i nesten 2 uker før han roet seg igjen. Så gikk han tilbake til å løpe blid og fornøyd inn i bhg ved levering slik som før.

Nå er han 4 og har akkurat begynt i ny bhg. Han har jo gått i bhg i 2 år allerede og trivdes godt, gledet seg masse til å begynne i ny bhg, vi har vært og besøkt den og snakket mye om at han skal gå der, at det blir nye barn og voksne osv. Likevel har det så langt vært et mareritt! Han tviholder på oss, vil ikke at vi skal gå, vil ikke være i bhg, sier han er redd der og hylskriker når vi går. :/ Har bare hatt 1 uke enda, håper det går seg til snart.

Anonymous poster hash: 5434e...b60
Skrevet

Var 11 mnd da han begynte og stortrives fra dag 1. Første dagen var vi sammen med han og dag 2 reiste vi etter 10 minutter for han hadde ikke tid til oss likevel. Henta 3 timer senere og det hadde gått helt supert, han ville ikke hjem igjen. Vanlig dager fra dag 3.

Men overgangen til stor avdeling var tøff. Hver dag første halv år måtte jeg bære han med makt ut i bilen. Og jeg lot han få tid på morgen så gikk ikke før han roa seg i barnehagen, arbeidsgiver var samarbeidsvillig der heldigvis.

Nå er det ett år til skolestart og jeg gruer allerede, han takler overganger svært dårlig og det virker som det bare blir verre jo eldre han blir.

Anonymous poster hash: b95c9...714

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...