Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Var hos jordmor og hun skulle kjenne om jeg hadde åpning (født for tidlig før). Hun var litt "hardhendt", og nå lurer jeg egentlig på om hun har stukket en finger opp i livmortappen (utvidet litt), kan dette trigge fødsel nå, eller må man være moden? Huff, hva man ikke skal bekymre seg for... Hatt smerter i magen etter jeg var hos jordmor... Anonymous poster hash: a4c08...111
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Uff, dette hørtes virkelig ikke bra ut. Hva i alle dager hadde hun oppi der å gjøre??? Anonymous poster hash: 4e183...1b6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Høres ikke bra ut og denne undersøkelsen var trolig helt unødvendig. Ring føden for råd. Kanskje de vil ha deg inn. Fødselen bør stoppes på dette tidspunktet (dersom smertene er rier). Du må ikke slippe jordmor oppi der før uke 37. Og selv da er det ingen vits. De fleste babyer kommer ut når de er klare. Anonymous poster hash: 91de7...a37
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Uff, dette hørtes virkelig ikke bra ut. Hva i alle dager hadde hun oppi der å gjøre??? Anonymous poster hash: 4e183...1b6 Åja, så jo det nå. Skjønner fortsatt ikke hvorfor hun skulle sjekke det. Man kan være moden i flere uker før fødsel eller man trenger ikke være det i det hele tatt og fødsel kan starte om du ikke er moden idag. Jeg fikk vondt i magen etter stripping husker jeg. Har du blødd noe? Anonymous poster hash: 4e183...1b6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Uff, dette hørtes virkelig ikke bra ut. Hva i alle dager hadde hun oppi der å gjøre??? Anonymous poster hash: 4e183...1b6 Åja, så jo det nå. Skjønner fortsatt ikke hvorfor hun skulle sjekke det. Man kan være moden i flere uker før fødsel eller man trenger ikke være det i det hele tatt og fødsel kan starte om du ikke er moden idag.Jeg fikk vondt i magen etter stripping husker jeg. Har du blødd noe? Anonymous poster hash: 4e183...1b6 Jeg har fortalt henne at jeg fødte prematurt sist, og hun ville sjekke om jeg var moden/åpen nå. Gynekolog sjekket dette forrige svangerskap, siden livmortappen tidlig var avflatet og åpen. Men gyn stakk ikke inn fingeren da!! Har ikke blødd, men har hatt en del magesmerter. Ikke rier. Vanskelig å forklare :/ Anonymous poster hash: a4c08...111
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Uff, dette hørtes virkelig ikke bra ut. Hva i alle dager hadde hun oppi der å gjøre??? Anonymous poster hash: 4e183...1b6 Åja, så jo det nå. Skjønner fortsatt ikke hvorfor hun skulle sjekke det. Man kan være moden i flere uker før fødsel eller man trenger ikke være det i det hele tatt og fødsel kan starte om du ikke er moden idag.Jeg fikk vondt i magen etter stripping husker jeg. Har du blødd noe? Anonymous poster hash: 4e183...1b6 Jeg har fortalt henne at jeg fødte prematurt sist, og hun ville sjekke om jeg var moden/åpen nå. Gynekolog sjekket dette forrige svangerskap, siden livmortappen tidlig var avflatet og åpen. Men gyn stakk ikke inn fingeren da!! Har ikke blødd, men har hatt en del magesmerter. Ikke rier. Vanskelig å forklare :/ Anonymous poster hash: a4c08...111 Ville ringt føden og hørt. Anonymous poster hash: 4e183...1b6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Jeg synes en gynekolog på sykehuset bør følge deg opp dersom du fødte prematurt. Ikke la en kommunal jordmor gjøre dette Anonymous poster hash: 91de7...a37
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Jeg synes en gynekolog på sykehuset bør følge deg opp dersom du fødte prematurt. Ikke la en kommunal jordmor gjøre dette Anonymous poster hash: 91de7...a37 Regner med en jormor har kompetanse til å kjenne om livmortappen er lang eller kort, uten å stikke fingeren INNI :/ hadde aldri latt henne sjekke om jeg visste hva hun drev med... Skal til gyn, men ikke før om et par uker. Anonymous poster hash: a4c08...111
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Håper virkelig ikke hun har satt i gang noe....jeg ble strippet noen dager før termin og fikk vondt...sterke kynnere rett og slett. Morgenen etter gikk vannet og han var ute på noen timer.... Krysser fingrene for at det IKKE har påvirket noe! Anonymous poster hash: cb4b4...8ed
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Håper virkelig ikke hun har satt i gang noe....jeg ble strippet noen dager før termin og fikk vondt...sterke kynnere rett og slett. Morgenen etter gikk vannet og han var ute på noen timer.... Krysser fingrene for at det IKKE har påvirket noe! Anonymous poster hash: cb4b4...8ed Huff... Nei ikke vet jeg. Lurer på om det i det hele tatt er mulig å fremprovosere noe såpass tidlig. Håper man må være nærmere termin før noe kan skje pga noe sånt... Ringer føden og spør jeg, orker ikke legge meg før jeg har spurt noen Anonymous poster hash: a4c08...111
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Håper virkelig ikke hun har satt i gang noe....jeg ble strippet noen dager før termin og fikk vondt...sterke kynnere rett og slett. Morgenen etter gikk vannet og han var ute på noen timer.... Krysser fingrene for at det IKKE har påvirket noe! Anonymous poster hash: cb4b4...8ed Huff...Nei ikke vet jeg. Lurer på om det i det hele tatt er mulig å fremprovosere noe såpass tidlig. Håper man må være nærmere termin før noe kan skje pga noe sånt... Ringer føden og spør jeg, orker ikke legge meg før jeg har spurt noen Anonymous poster hash: a4c08...111 Hva sa de? Anonymous poster hash: 4e183...1b6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Håper virkelig ikke hun har satt i gang noe....jeg ble strippet noen dager før termin og fikk vondt...sterke kynnere rett og slett. Morgenen etter gikk vannet og han var ute på noen timer.... Krysser fingrene for at det IKKE har påvirket noe! Anonymous poster hash: cb4b4...8ed Huff...Nei ikke vet jeg. Lurer på om det i det hele tatt er mulig å fremprovosere noe såpass tidlig. Håper man må være nærmere termin før noe kan skje pga noe sånt... Ringer føden og spør jeg, orker ikke legge meg før jeg har spurt noen Anonymous poster hash: a4c08...111 Hva sa de? Anonymous poster hash: 4e183...1b6 De ville ha meg inn til en sjekk. Alt før uke 33 forsøker de å stoppe, så de vil forsikre seg om at fødselen ikke er i gang (men jeg har ikke rier, er nok bare smertefulle kynnere). Greit å få sjekket det da, veldig beroligende Anonymous poster hash: a4c08...111
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Bra! Håper denne jordmoren får tilbakemelding på dette. Alle jordmødre vet hva det innebærer å gå i fødsel i uke 30. Dette burde hun latt noen andre med ultralydapparat få undersøke. Anonymous poster hash: 91de7...a37
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #14 Skrevet 10. august 2015 Hva sa de på føden? Jeg får alltid murringer etter stripping, så havner jeg ikke lenge etterpå. Med første havnet jeg i fødsel to dager senere, med andre gikk det to uker (men ble da strippet tre ganger, og fødte ca et døgn etter den siste strippinga. Merket murringer etter alle gangene, og jeg var blitt mer moden etter hver gang). Anonymous poster hash: ffb25...29f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå