Gå til innhold

Gravid å utslitt!! Håper noen kan svare

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i uke 14.

Sliter mye med kvalme å svimmelhet, og sliter med å spise å drikke..

Er energiløs å psyken er laaaangt nede :( klare ikke gjøre noen ting nærmest.

Har kunn lagt på meg 1 kilo, har åsså gådd ned 1kilo itillegg..altså hadde jeg lagt på meg 2kilo, men gådd ned igjen et kilo.

Er så svimmel mange ganger at det kjennes ut som jeg "svever" over kroppen, eller er sørpe full..

Er dette normalt?

Skal til legen nå på tirsdag.. Men er veldig nede og bekymret..

Anonymous poster hash: 61b1c...c66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo også noe som heter svangerskapsdepresjon og er ganske vanlig. Snakk ordentlig med legen din om hvordan du har det. Nei, det er ikke normalt å være så nedstemt, men det er heller ikke uvanlig at plagene fra første tri ikke går over med en gang. Men det skal jo bli bedre forhåpentligvis..

Anonymous poster hash: 0d83c...643

Skrevet

Takk for svar.

Men er så utslitt å langt nede fordi jeg konstant er i dårlig form.

De dagene jeg har vært "bra" har også humøre å alt vært bra, så føler ikke det er svangerskapsdeprisjon. Har vært deprimert før så vet på en måte hvordan det er.

Hi

Skrevet

Hadde det også sånn og formen ble ikke bedre før ut i uke 16, da løsnet "depresjonen" også. Var helt utslitt og trodde ikke jeg kunne klare mer frem til 2.trimester, men etter uke 16 ble alt så utrolig mye bedre. Får du i deg nok vitaminer o.l? At du er så svimmel er jo ikke bra så det bør du få sjekket opp sammen med blodtrykket ditt, men foruten det så er det meste veldig normalt. Man kan dessverre bli skikkelig klein av å være gravid, men du får nok snart en velfortjent pause nå (så starter det ofte igjen i 3. trimester, men da er det mye lettere likevel :) ) God bedring!

Anonymous poster hash: a417f...520
Skrevet

Hadde det også sånn og formen ble ikke bedre før ut i uke 16, da løsnet "depresjonen" også. Var helt utslitt og trodde ikke jeg kunne klare mer frem til 2.trimester, men etter uke 16 ble alt så utrolig mye bedre. Får du i deg nok vitaminer o.l? At du er så svimmel er jo ikke bra så det bør du få sjekket opp sammen med blodtrykket ditt, men foruten det så er det meste veldig normalt. Man kan dessverre bli skikkelig klein av å være gravid, men du får nok snart en velfortjent pause nå (så starter det ofte igjen i 3. trimester, men da er det mye lettere likevel :) ) God bedring!

Anonymous poster hash: a417f...520

Takk for svar:)

Håper virkelig jeg blir bedre snart da!:)

Har tenkt på det, og tar både jern og d-vitamin tab. Men fortsatt så svimmel:( skal til legen på tirsdag og skal få han til å ta noen prøver og se om jeg mangler noe..

Så håper jeg det ordner seg..

Spiser mye frukt siden det er det letteste og få ned.

Så lenge jeg får en "pause" snart og kan glede meg ånklig over graviditeten så skal jeg leve lenge på det!:P

Tusen takk!:))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...