Gå til innhold

Syns det er litt trist...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det ser ikke ut som om noen av søsknene våre får barn, og da får ikke barna våre søskenbarn. Jeg synes det er litt leit at vi ikke kommer til å ha noe særlig storfamilie rundt oss.. Noen andre som også har det sånn? 😕

Anonymous poster hash: fe226...d46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert trist det, men må si jeg tror du står litt i skyggen for dem som ev. er ufrivillig barnløse.

Anonymous poster hash: 13f11...f7d

Skrevet

Som barn av enebarn og gift med enebarn ser jeg ikke problemstillingen. Familie er hva du gjør det til. Buhu ungen min får ikke tante, nei vel, men det finnes da andre?

Skrevet

De vet ikke om noe annet så det er nok større sorg for deg enn dem.

Anonymous poster hash: 0d7e7...788

Skrevet

Sikkert trist det, men må si jeg tror du står litt i skyggen for dem som ev. er ufrivillig barnløse.

Anonymous poster hash: 13f11...f7d

Det er høyst frivillig 😉 Single gutter som begynner å dra på årene og som har en livsstil de trives med. Så de ønsker seg rett og slett ikke kjæreste og barn. Vi har ventet i årevis på at de bare skulle "vokse opp", men det er visst ikke en fase de kommer over 😕 De liker å være single og barnløse.

Skrevet

Sikkert trist det, men må si jeg tror du står litt i skyggen for dem som ev. er ufrivillig barnløse. Anonymous poster hash: 13f11...f7d

for å ikke snakke om alle de flyktningene fra syria som har mistet sin familie... Helt uhørt at hi kan synes det er trist at ungene ikke får søskenbarn, for det er ikke fælt nok....

(Håper du forstår sarkasme f7d, hvis ikke så slå det opp...eller enda bedre, lag en tråd om det her inne! Nei, det siste mente jeg ikke, for det er ikke verdig en tråd...)

Anonymous poster hash: ca5c8...04b

Skrevet

Herregud for noen surmaga svar det var her da. Er man vant til storfamilie med mange søsken, tanter, onkler og søskenbarn skjønner jeg godt at HI finner det trist at hennes barn ikke får oppleve den gleden det er med en velfungerende storfamilie.

HI, skjønner deg godt. Det er kjempemoro med søskenbarn, særlig når barna er små. Ikke minst er det stor stas å bli tante og onkel og gledelig å se sine søsken få bli foreldre :)

Anonymous poster hash: 0e42a...594

Skrevet

Barna mine har en onkel, min bror, (og han har samboer som vi kaller "tante". De skal ikke ha barn!) Mine barn får dermed ingen søskenbarn. Mannens foreldre lever ikke lengre. Vi har derfor veldig liten familie. Blir veldig synlig i bursdager og andre tilstelninger Jeg syns det er litt trist... men tenker ikke på det i det daglige akkurat! Vi har ikke verdens største vennekrets heller, men jobber med saken..

Anonymous poster hash: c0fbe...a18

Skrevet

Som barn av enebarn og gift med enebarn ser jeg ikke problemstillingen. Familie er hva du gjør det til. Buhu ungen min får ikke tante, nei vel, men det finnes da andre?

Hvis du ikke har hatt storfamilie rundt deg vet jo ikke du heller hva du har gått glipp av. Jeg sier ikke at barna mine kommer til å lide nød, men jeg har selv søskenbarn som jeg har stor glede av. Man kan dessverre ikke gjøre venner om til familie, selv om man aldri så gjerne vil det. Det er ikke det samme. Så jeg synes det er litt leit da, at de ikke får oppleve det.

Skrevet

Har det sånn. Mine foreldre er død, barnefar er død, min bror skal ikke ha barn eller familie og barnefars familie er fraværende. Har heldigvis gode venner og naboer.

Men er litt trist i klassiske familiehøytider. Da er vi alene, datteren min og jeg.

Anonymous poster hash: 8f747...a5c

Skrevet

Vi kaller henne tante , vet ikke hvorfor jeg skrev "tante" siden jeg forklarte at de var samboere..

Hilsen meg over 😀

Anonymous poster hash: c0fbe...a18

Skrevet

Herregud for noen surmaga svar det var her da. Er man vant til storfamilie med mange søsken, tanter, onkler og søskenbarn skjønner jeg godt at HI finner det trist at hennes barn ikke får oppleve den gleden det er med en velfungerende storfamilie.

HI, skjønner deg godt. Det er kjempemoro med søskenbarn, særlig når barna er små. Ikke minst er det stor stas å bli tante og onkel og gledelig å se sine søsken få bli foreldre :)

Takk ☺️ Og ja, helt enig. Jeg hadde jo likt å se søsknene våre bli foreldre, og så føle at man hadde det til felles. Vi har til sammen 4 søsken, så jeg har alltid tatt det for gitt at jeg selvfølgelig skal bli tante og barna mine får søskenbarn. Men nei. Hva er oddsen, for at ingen av til sammen 4 søsken får barn 😕

Skrevet (endret)

Hvis du ikke har hatt storfamilie rundt deg vet jo ikke du heller hva du har gått glipp av. Jeg sier ikke at barna mine kommer til å lide nød, men jeg har selv søskenbarn som jeg har stor glede av. Man kan dessverre ikke gjøre venner om til familie, selv om man aldri så gjerne vil det. Det er ikke det samme. Så jeg synes det er litt leit da, at de ikke får oppleve det.

Nei, jeg vet nok ikke hvordan det er å ha 17 søskenbarn. Men på den andre siden, familie kan du ikke velge. Sånn som du som tydeligvis er misfornøyd med din. og hvorfor skal en venninne av meg være en dårligere "tante" for mine barn, enn hva en som er sammen med din bror er?

Dette forumet er jo fullt av folk som klager på familie, søsken, tanter og svigers. Så stas kan det da ikke være?

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

Nei, jeg vet nok ikke hvordan det er å ha 17 søskenbarn. Men på den andre siden, familie kan du ikke velge. Sånn som du som tydeligvis er misfornøyd med din. og hvorfor skal en venninne av meg være en dårligere "tante" for mine barn, enn hva en som er sammen med din bror er?

Dette forumet er jo fullt av folk som klager på familie, søsken, tanter og svigers. Så stas kan det da ikke være?

Nei, men herregud, så sur du var da. Jeg er lei meg for at søsknene våre ikke får barn, ergo er jeg misfornøyd med noen valg de tar, men jeg er ikke misfornøyd med den familien jeg har. Jeg ønsker mef bare mer av den 😁 og en venninne er en dårligere tante enn en ekte tante, fordi man mangler familietilhørigheten, felles historie, felles gener, felles slekt, felles opphav. Det deler man ikke med en venn. For all del, det er hyggelig å ha venner, men venner er venner og familie er familie. Det er to forskjellige ting.

Skrevet

HI klager jo ikke akkurat på familien sin. Hun har ikke sagt et eneste vondt ord om dem. Hun sier hun føler seg trist fordi hun ikke blir tante og barna hennes ikke får søskenbarn.

Skrevet

Det ser ikke ut som om noen av søsknene våre får barn, og da får ikke barna våre søskenbarn. Jeg synes det er litt leit at vi ikke kommer til å ha noe særlig storfamilie rundt oss.. Noen andre som også har det sånn? 😕

Samme her, det blir ingen søskenbarn på sønnen min. Syns det er trist, og trist at jeg aldri blir tante. Jeg startet faktisk selv en tråd her inne om det for lenge siden og fikk bare kritikk om hvor egoistisk jeg var.

Anonymous poster hash: 5dd39...10f

Skrevet

Jeg forstår deg godt jeg HI! Jeg har selv stor familie og syns det er kjempe koslig :) Jeg ser på meg selv som heldig og syns det hadde vært trist uten dem. Hvorfor skal det ikke være lov å kjenne på den følelsen om jeg tør spørre alle dere andre her? Følelser er følelser og ingen følelser er feil!

Skrevet

Samme her, det blir ingen søskenbarn på sønnen min. Syns det er trist, og trist at jeg aldri blir tante. Jeg startet faktisk selv en tråd her inne om det for lenge siden og fikk bare kritikk om hvor egoistisk jeg var.

Anonymous poster hash: 5dd39...10f

Uff, det er bare folk som rakker ned på andre for å føle seg bedre selv. Du er ikke egoistisk som kjenner på det. Vi er sammen om det :)

Skrevet

Det ser ikke ut som om noen av søsknene våre får barn, og da får ikke barna våre søskenbarn. Jeg synes det er litt leit at vi ikke kommer til å ha noe særlig storfamilie rundt oss.. Noen andre som også har det sånn? Anonymous poster hash: fe226...d46

Jeg skjønner at det kan føles trist. Mine unger har mange søskenbarn og er så heldige at de ofte treffes og har det kjekt sammen. Uheldigvis er det ikke noe du kan gjøre fra eller til. Håper du/dere har venner med barn på samme sider, det kan være like bra!

Anonymous poster hash: 8a180...296

Skrevet

Jeg har fortsatt håp om at det kommer noen på min manns side, men det kan bli stor aldersforskjell. Jeg syns det er trist, men lite jeg får gjort med det.. Jeg har heldigvis venner med barn og vi treffes ofte dessuten har de to firmenninger som vi kjenner veldig godt. Nesten som å ha søskenbarn.

Skrevet

Venninna mi er enebarn,og mannen hennes er enebarn. Og de har rukket å få ett barn. Så barnet har ingen i nærmeste familie. Hun har nær relasjon til sine tanter,som begynner å bli gamle,og har hennes foreldre. Mannens foreldre er døde og har ingen i nærmeste familie. Det er veldig veldig trist. De har ingen.

Anonymous poster hash: 5eb11...49f

Skrevet

Sutring! Du er ikke garantert gode forhold og varme tanter uansett hvordan du vrir og vender på det. Ta ansvar selv om du vet det ikke er så mange. Mine barn har flere tanter, men den nærmeste tanta er ikke tante på papiret men min manns barndomsvenninne. Selv er jeg veldig nær og tett tante til en vidunderlig treåring som er datter av en av mine eldste venninner. Jeg er da jaggu tante selv om vi ikke er i slekt! Jeg er forøvrig heller ikke i slekt med min egen favorittante, hun er "bare" gift med min mors bror.

Skrevet

Venninna mi er enebarn,og mannen hennes er enebarn. Og de har rukket å få ett barn. Så barnet har ingen i nærmeste familie. Hun har nær relasjon til sine tanter,som begynner å bli gamle,og har hennes foreldre. Mannens foreldre er døde og har ingen i nærmeste familie. Det er veldig veldig trist. De har ingen.

Anonymous poster hash: 5eb11...49f

Så da burde de heller latt være å få barn? 

Anonymous poster hash: ebd64...f48

Skrevet

Forstår problemstillingen din, men ekte venner kan absolutt bli erstattere for blodsekte tanter og søskenbarn.

Sønnen min og deres barn kaller to av mine aller kjæreste venninner for tanter.

Vi ses ofte, vi er på grilling med foreldrene der igjen, deres foreldre har til og med vært og sett på sønnen min spille kamp og turnering.

Vi er i kontakt med hverandre på en eller annen måte hver dag, og er ekstremt knyttet til hverandre og jeg elsker barna deres utrolig høyt!!! Og virkelig savner dem om jeg ikke har sett de på en liten stund.

Så se om du ikke kan få nærere relasjon til noen av dine venners barn?

Sønnen min har ei tante på farssiden, men er myyyyyye mer knyttet til mine venninner.

Dog ser han på min søster som mamma nr 2, men det handler om grad av relasjon, ikke hvilke genetikkegenskaper vi besitter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...