Gå til innhold

PepsiMax, et STORT hverdagsproblem blitt!!!!???!!!


*Daim*

Anbefalte innlegg

Eg slite sååå enormt med å holda meg vekke fra pepsimax. Prøvd å slutte siden januar, pga eg viste at eg trengte lang tid på å slutte. Nå når eg e blitt gravid, klare eg fremdeles ikkje å slutte. Prøvd flere gonger over perioder på dagar/uker, og eg e rett og slett avhengig. Får vondt i hodet, humørsvingninger så det holde, og enormt sug etter pepsimax. Ja, eg har prøvd...og eg e viljesterk...men lurte på om dåkkår andre har noen tips t kuttene ned eller ingenting i det hele tatt... Har så lyst å klare det... ;-) ja, for noen er det sikkert BARE BARE...hehe, men ikkje for meg desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sluttet med snus nå, og det eneste som hjelper for å holde seg unna er å si til seg selv at hvis jeg tar en snus dør babyen i magen. Overdrivelse og skremselspropaganda gjør susen for meg i alle fall! :nosmoking: (vet jo at den ikke gjør det, men øker sannsynligheten for spontanabort, ikke en risiko jeg er villig til å ta). 

 

Kanskje denne artikkelen hjelper: http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-og-helse-svangerskap-sykdommer/2013/02/gravide-bor-drikke-sa-lite-kaffe-som

 

Store mengder koffein (som det er i Pepsi max) kan gjøre at barnet får lav fødselsvekt, samt alle tilleggsproblemene dette medfører. Har du virkelig _så_ lyst på Pepsi max?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest artikkelen nå ;-) eg ane ikkje koffer eg, men logikken seie avhengighet. Eg personligt vil hellår drikka vann ;-) Kanskje eg kan holda meg t ein liten pepsimax box t dagen i beg, istedenfor 3-5 boxar t dagen. Så kutta det heilt ut ;-) prøve kvar dag eg. Klart eg ikkje vil noe ska gå utover spirå/fosteret/babyen... !!!! Ska klara detta eg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte dagen med et vannglass idag ;-) dagen idag går nok fint, dagen imårå må eg virkeligt væra sterke... Ikkje det letteste når man er på ferie, og har vært i Tyskland å handla boxar og brett med pepsimax...men lar det væra t resten av familien...SKA KLARA DETTA!! Ha ein strålandes dag ifra Danmark! Her e det sol og skyfri himmel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drakk to boxar pepsimax idag. Ny start imårå.

 

Hannepålandet; drakk ein 0,5l battery Remix flere ganger i ukå. Kutta den tvert. Aldri røykt eller snust, så Pepsi Max e min store last. Men ska klara detta heilt. Komme hjem t Norge imårå ;-)

Endret av *Daim*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...