Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Jeg har jobbet som lærer både på barne- og ungdomstrinn før, men dette blir første erfaring på videregående. Det er også første gang siden minste barnet ble født at jeg skal ha full stilling. Det er fag med stor rettebyrde, så jeg er mentalt forberedt på "krig" når det gjelder mye jobbing. Jeg er så spent. Jeg gleder meg, men er også svært bekymret for at dette skal bli for mye, sikkert fordi jeg har jobbet deltid så lenge og ikke har prøvd dette før. Men så har jeg et håp om at det vil bli enklere enn før på noen måter, som at det er mindre foreldrekontakt, mindre dill med elevene som er mer voksne i hodet og mer fokusert på skolearbeid. Ingen inspeksjon og sånt. Men det blir mer retting, mer stress mer karaktersetting og klaging etc. Er det noen med erfaring som kan gi meg råd, kanskje også dempe min bekymring...? Evt bekrefte og fyre oppunder, hehe... Hilsen spent og nervøs før skolestart... Anonymous poster hash: 8be5a...02d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Dette klarer du bra masse lykke til Anonymous poster hash: e4998...0b9
LilleVilje Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 VGS er den kjekkeste plassen å undervise! Og jeg er norsklektor, det er mye retting. Men jeg elsker å undervise den aldersgruppa - de er mye mindre enn man tror, og de er fortsatt så mye barn at man kan vekke engasjementet ordentlig i dem og gjøre dem tente på en sak/oppgave. Samtidig er de voksne nok til å forstå ironi, og de kan samarbeide med deg på en helt annen måte en småtasser kan. Jobber i voksenopplæring nå, men savner videregående veldig! Gled deg du, det blir nok bra 😊
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 VGS er den kjekkeste plassen å undervise! Og jeg er norsklektor, det er mye retting. Men jeg elsker å undervise den aldersgruppa - de er mye mindre enn man tror, og de er fortsatt så mye barn at man kan vekke engasjementet ordentlig i dem og gjøre dem tente på en sak/oppgave. Samtidig er de voksne nok til å forstå ironi, og de kan samarbeide med deg på en helt annen måte en småtasser kan. Jobber i voksenopplæring nå, men savner videregående veldig! Gled deg du, det blir nok bra HI her. Jeg er også norsklektor. Takk for oppmuntring! Forsiktig optimisme... Anonymous poster hash: 8be5a...02d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Nå er jeg bare elev på videregående da men makan til frekke ufordragelige drittunger skal du faen meg lete lenge etter. Er helt standard at de er minst 15 minutter for sen til skoledagene itellegg til at omtrent alltid er minst 10 minutter for sen inn til hver eneste friminutt. De er sjelden forberedt til prøver å har selv sett flere som jukser på prøvene. Timene går med på masse kjefting fra lærerene fordi elevene ikke er stille i timene å er fokusert på alt annet enn skolearbeidet. Hver dag var det mas om vi kunne få gå tidligere,selv jeg som elev ble drittlei av det maset! Dette var helse og sosial klasse å har opplevd dette begge årene jeg gikk der. Før året var over så var over halvparten av elevene sluttet å det sier jo litt om hvor umotiverte elevene var. Å var ikke lærerene sin feil for det var flinke lærerene som virkelig kunne sitt fag. Anonymous poster hash: dda2f...b93
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 å at elevene svarte lærerene frekt skjedde skremmende ofte dessverre.. Jeg trodde også at elevene var blitt mer voksen på videregående men den gang ei.. Håper det ikke er i Bergen du skal jobbe Anonymous poster hash: dda2f...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå