Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Men mini er maks 4 dager gammel 1.skoledag. Er det er unntak eller? Har ikke lyst til å glipp av sønnen min sin 1.skoledag. Anonymous poster hash: 44424...432
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Men mini er maks 4 dager gammel 1.skoledag. Er det er unntak eller? Har ikke lyst til å glipp av sønnen min sin 1.skoledag. Anonymous poster hash: 44424...432 Har ikke sønnen en far!? Hvis han ikke har det, så må de jo gjøre et unntak..! Anonymous poster hash: a6d8a...af9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Det skjønner jeg ikke helt, man skal vel ikke være der hele dagen? Anonymous poster hash: 237b4...a07
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Nei, vi skal være der en times tid. Skjønner at 3-4åringer kan ta fokus osv. Men hadde håpet at både mor og far kunne følge han 1.dagen. Hi Anonymous poster hash: 6203f...072
Mia_73 Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Dette hadde jeg ignorert glatt. Det er bråket (les forstyrrelse) fra mindre søsken, type 1-3 år, som skal holdes borte. En nyfødt forstyrrer ikke, og ingen kan forvente at du setter han bort eller går glipp av storemanns første skoledag.
me_87 Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Jeg hadde ikke gått glipp av første skoledag pga en så teit regel! Jeg hadde selvsagt tatt med babyen.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Vår minste var to måneder da dattera vår hadde første skoledag i fjor. Vi løste det ved at min mor byttet til kveldsvakt og var her med babyen mens vi var med på første skoledag. Ammet det siste jeg gjorde før vi reiste. Varte i to timer på skolen. Sjekk om du har besteforeldre, tanter/onkler eller ei god venninne som kan passe babyen de få timene dette tar. Første skoledag er skolestarteren sin dag og en nyfødt baby vil ta mye av oppmerksomheten både fra eget barn og de andre. Anonymous poster hash: 3ad8f...c43
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Hadde ordnet barnevakt til babyen og latt skolestarteren, og de andre barna, få full fokus den korte tiden det varer på skolen. Anonymous poster hash: 95067...215
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Det blir nok fokus på den nyfødte nå uansett. Dette er skolestarteren sin dag! La hn få fullt fokus! Anonymous poster hash: 00143...25c
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Det virker jo som det er ett dilemma der mor må enten ta baby med eller gå glipp av den store dagen. Da hadde jeg tatt med babyen så får de si hva de vil! Anonymous poster hash: bc155...aa6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Det virker jo som det er ett dilemma der mor må enten ta baby med eller gå glipp av den store dagen. Da hadde jeg tatt med babyen så får de si hva de vil! Anonymous poster hash: bc155...aa6 HI skriver at barnet har både mor og far. Noen ganger må man dele seg og sånn er det bare. Hensynet til de som begynner i 1.klasse må komme først. Så mor og far. Anonymous poster hash: 95067...215
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Har ingen venner eller familie som kan stille opp, den som kan det, kunne jo være i nærheten og trille en tur eller noe, mens dere gir ungens første dag full oppmerksomhet. Babyer har en tendens til å få oppmerksomhet fra andre voksene, noe som ikke passer inn akkurat.. Her var yngste 2 dager gammel når storesøster startet på skola, bestemor var "trillepike" mens vi var med ungen på første dag, jeg poppet ut en liten tur bare, da det kom en sms fra min svigermor om at jeg trengtes.. Det hele gikk fint for seg Anonymous poster hash: 3ea39...19a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 En helt nyfødt baby vil jeg si er helt ok å ta med. Anonymous poster hash: 62b8c...356
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Baby er ok å ta med. Anonymous poster hash: 3e933...c05
Roheryn Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Jeg ville lett tatt med en fire dager gammel baby på første skoledag. Men lurt å komme litt tidlig så andre foreldre (og barn) får dullet fra seg før det offisielle opplegget starter 😊 går an å putte småen i en bæreinnretning (meitai/sjal eller lignende) og, da er den uansett "utenfor rekkevidde" i forhold til å stjele oppmerksomhet. Kan ikke tenke meg at skolen har noe å utsette på det, det må da virkelig være forståelse for at man ikke setter bort en fire dager gammel knott til barnevakt selv for et par timer? Det hadde i alle fall aldri jeg gjort... Vi hadde med min lillebror (ca 3 mnd gammel) på min første skoledag, og jeg kan ikke huske at det la noen demper på hvor stas det var. Ingen traumer av det i ettertid 😛
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Ta den med eneste som er irriterende , er folk som har med småbarn på møter , der får jeg problemer med å konsentrere meg. Anonymous poster hash: f7f87...1fc
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Babyen er nyfødt ved skolestart og skal IKKE ha barnevakt. Ta babyen med! Anonymous poster hash: f0abd...803
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #18 Skrevet 9. august 2015 Babyen er nyfødt ved skolestart og skal IKKE ha barnevakt. Ta babyen med! Anonymous poster hash: f0abd...803 For en latterlig ting å si! Gjør da inenting om en har barnevakt til en nyfødt baby så lenge mor ammer rett før hun går! Snakk om å være hysterisk!! Anonymous poster hash: bc155...aa6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #19 Skrevet 9. august 2015 Baby er unntaket!! Det er småsøsken som ikke sitter stille som er problemet Anonymous poster hash: d5110...e07
pifi med tre nurk Skrevet 9. august 2015 #20 Skrevet 9. august 2015 (endret) Babyer/ nyfødte er selvfølgelig unntatt regelen da! Vi leverte lillebror i bhg ( han var da fire år) og lillesøster på 7 mnd var med da vår eldste begynte på skolen. Ingen reagerte og flere andre hadde også med babyer, men ingen hadde med 1-5 åringene sine, de var i barnehagen. Det var uaktuelt å gå glipp av første skoledag for noen av oss foreldre og babyer som man fortsatt er hjemme i permisjon med er jo med på alt mulig annet så ingen vil si noe på dette! Det er stort for både dere og barnet med første skoledag!! 💕 Endret 9. august 2015 av pifi med tre nurk
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #21 Skrevet 9. august 2015 Ikke ta babyen med. Hva om den starter å skrike eller trenger mat? Da ødelegger du fokuset. Ha trillepike ute eller la far følge på skolen. Dere kan lage feiring etter skoletid hjemme, spise på resturant eller noe annet stas. Småsøsken skal ikke være med, det har dere fått beskjed om. Så lenge en kan følge barnet synes jeg ikke det bør være unntak fra regelen. Hva om per sine foreldre også ønsker å følge begge to? Lillebror på 3 kan ikke være i barnehagen pga han har fridag eller er småsyk. Bør han og få unntak fra regelen og være med? Anonymous poster hash: 911e7...e7e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #22 Skrevet 9. august 2015 Jeg hadde en baby med både på siste dag barnehagen ("russeseremoni") og første skoledag. Aldri hørt noe på det, og hadde ikke noe valg, hadde ingen barnevakt til babyen, så i tilfelle måtte jentungen gå alene på første skoledag, noe som var uaktuelt. Anonymous poster hash: 92889...6dd
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #23 Skrevet 9. august 2015 Ikke ta babyen med. Hva om den starter å skrike eller trenger mat? Da ødelegger du fokuset. Ha trillepike ute eller la far følge på skolen. Dere kan lage feiring etter skoletid hjemme, spise på resturant eller noe annet stas. Småsøsken skal ikke være med, det har dere fått beskjed om. Så lenge en kan følge barnet synes jeg ikke det bør være unntak fra regelen. Hva om per sine foreldre også ønsker å følge begge to? Lillebror på 3 kan ikke være i barnehagen pga han har fridag eller er småsyk. Bør han og få unntak fra regelen og være med? Anonymous poster hash: 911e7...e7e Hvis babyen starter å skrike, går selvfølgelig en av foreldrene ut med den. Hvis den trenger mat, kan vel HI amme diskret. Ikke noe problem. Anonymous poster hash: 3e933...c05
Mia_73 Skrevet 9. august 2015 #24 Skrevet 9. august 2015 Det virker jo som det er ett dilemma der mor må enten ta baby med eller gå glipp av den store dagen. Da hadde jeg tatt med babyen så får de si hva de vil! Anonymous poster hash: bc155...aa6 HI skriver at barnet har både mor og far. Noen ganger må man dele seg og sånn er det bare. Hensynet til de som begynner i 1.klasse må komme først. Så mor og far. Anonymous poster hash: 95067...215 Vi hadde ikke delt oss fordi ingen ikke ville gi glipp av storesøskens store dag. Og jeg er rimelig sikker at storesøsken også vil ha begge foreldrene, selv om det innebærer at det nyfødte søsken blir med. Syns det virker rart at dere tror en nyfødt som sover og ligger i vogn eller bæresjal klarer å stjele all oppmerksomhet. Såpass klarer folk styre seg.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #25 Skrevet 9. august 2015 Småsøsken skal ikke være med, det har dere fått beskjed om. Så lenge en kan følge barnet synes jeg ikke det bør være unntak fra regelen. Anonymous poster hash: 911e7...e7e Hvilken regel? Foreldrene er blitt bedt om og da velger man om man følger eller ei. "Det er forbudt å ta med småsøsken" er entydig (og det hadde jeg nok også ignorert...). Anonymous poster hash: 4e33e...376
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå