Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Er i uke 26, 3 gangs, men aldri hatt kynnere eller andre vondter før. Har de siste dagene av og til fått vondt nederst i magen. Litt sånn som menssmerter. Føler ikke at magen blir noe strammere som jeg har lest at den skal, men føler jo egentlig den er ganske stram hele tiden. Får også av og til noen skikkelig vonde stikk oppover i skjeden. Har forliggende morkake som dekker "utgangen" helt. Er redd det kan komme pga dette??? Eller er det bare kynnere tror dere? Skal til jordmor i morgen heldigvis! Anonymous poster hash: 928d9...933
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Magen ble steinhard, rielignende smerter. Var så vondt at jeg måtte puste meg gjennom, hadde det i over tre mnd da jeg gikk med tvillingene. Anonymous poster hash: 92004...356
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Magen blir steinhard, jeg blir kvalm og får litt tungpust. Må bare sette/legge meg ned da Anonymous poster hash: ae5f4...839
Roheryn Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Kynnere skal vel egentlig ikke være vondt? For meg kjennes det bare ut som noen strammer et bånd rundt magen, og hvis du ser på magen så endrer den gjerne fasong, blir mer kantete på en måte. Og den er hard, som når du strammer en muskel. Kan komme stikkinger og nedpress samtidig da, men det er ikke sånn rie-vondt.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Jeg er også 3. Gangs og denne gangen er de vonde. Det første jeg merker er at jeg blir tungpustet, så strammer magen seg helt, så på slutten kommer det mensensmerter. Begynte å bli vonde rundt uke 32.. Er nå 34.. Anonymous poster hash: 5de5c...113
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Du skriver at du får vondt nederst i magen, lignende menssmerter, i tillegg stikkende smerter inni skjeden. Det samme hadde jeg, og i uke 30 ble jeg bekymret og kontaktet føden, Viste seg at jeg hadde tidlig modning og veldig forkortet livmorhals, pluss 2cm åpning. Ble innlagt og fikk lungemodningssprøyte og observert i 3 dager. Fikk deretter streng beskjed om å holde meg mest mulig i ro. Hadde i tillegg masse kynnere, da kjente jeg at magen ble steinhard, og liksom løftet seg litt ut. Det var ikke direkte vondt, men ekstremt ubehagelig, på grensen til smertefullt. Jeg måtte stoppe opp hver gang og holde meg fast. Fødte uke 36. Hadde jeg vært deg, ville jeg ringt føden og hørt om dette var noe som burde undersøkes raskt, eller om det holdt å vente til i morgen. Lykke til! Anonymous poster hash: 70f6b...738
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå