Gå til innhold

Invitasjoner, kan jeg utelate nabojenta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta min skal ha kinokveld hjemme hos oss. De er 15 jenter i klassen, og hun skal invitere 3-4 stk på prinsesse/kino kveld hjemmr hos oss.

Nabojenta går i samme klasse, og de leker aldri sammen på skolen, og 1 gang i måneden ellers. Nabojenta er ikke alltid like hyggelig, og lyver mye til jenta min om at hun er opptatt, for å unngå å leke med min datter.

Behøver vi å invitere nabojenta? Hadde hun bodd et kvartal unna ville jeg overhodet ikke invitert henne, men hun har veldig god utsikt til vår tomt og hvem som kommer/går hit. Er redd for å såre henne, og at det en annen gang er min datter som står utenfor og ser over til nabojentas fest.

Datteren min vil ikke invitere henne pga at hun lyger mye, ikke oppfører seg som en venn, og fordi nabojenta ved flere anledninger tidligere prøver å få leke med besøket vårt alene.

Ber vi henne eller ikke?

Anonymous poster hash: a6ba0...20a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke!

Anonymous poster hash: 9fb14...a60

Skrevet

Om hun skal ha noen få jenter trenger du ikke inviterer naboen .

Anonymous poster hash: 74384...7a3

Skrevet

Trenger ikke invitere henne, og din datter må godta at hun heller ikke blir invitert til naboen (selv om andre blir det).

Anonymous poster hash: 69872...a4d

Skrevet

Hvilket klassetrinn?

Jeg ville invitert alle jentene i klassen i bursdagsfeiring. Kinokveld kan de ha hvilken dag som helst.

Anonymous poster hash: 2db6b...e84
Skrevet

Hvilket klassetrinn?

Jeg ville invitert alle jentene i klassen i bursdagsfeiring. Kinokveld kan de ha hvilken dag som helst.

Opp i 3. nå.

Nabojenta har blitt bedti alle bursdager. Kinokveld er bare et tiltak fof å knytte vennskapsbånd.

HI

Skrevet

Dei 3-4 andre, er dei jenter som nabojenta vanlegvis leiker med? I så fall ville eg vurdert å be ho. Då vil det opplevast som veldig sårt å ikkje bli beden, i tillegg til at det er sannsynleg at nabojenta inviterer dei same som di jente (som ho ønskjer å knyte vennskapsband med) ved eit seinare høve, og utelater jenta di...

Skrevet

Hadde lett droppet å invitere. Skulle vi tatt hensyn til alle ungene som har innsyn hos oss hadde det blitt 20+ hver gang.... 😉😁

Anonymous poster hash: 08dc8...8bf

Skrevet

Hvilket klassetrinn?

Opp i 3. nå.

Nabojenta har blitt bedti alle bursdager. Kinokveld er bare et tiltak fof å knytte vennskapsbånd.

HI

Da misforsto jeg. I dette tilfelle ville jeg glatt utelatt nabojenta. Jeg hadde også ei i klassen i nabohuset, men vi hadde ikke de samme vennene og det var ofte vi ikke inviterte hverandre til div. sammenkomster. I dag har vi ingen kontakt. Man blir ikke automatisk venner selv om man er naboer.

Skrevet

Dei 3-4 andre, er dei jenter som nabojenta vanlegvis leiker med? I så fall ville eg vurdert å be ho. Då vil det opplevast som veldig sårt å ikkje bli beden, i tillegg til at det er sannsynleg at nabojenta inviterer dei same som di jente (som ho ønskjer å knyte vennskapsband med) ved eit seinare høve, og utelater jenta di...

Nabojenta leker fast med 2 andre på skolen (men nesten aldri hjemme hos hverandre), og i denne klikken slippes ingen inn på skolen. Disse bes ikke. Hun leker innimellom med 1 av de vi skal be. Jeg er også redd for at det vil slå tilbake på oss, og redd for å såre henne, samtidig som jenta min er veldig tydelig på at hun ikke vil ha nabojenta her og heller ikke bryr seg om nabojenta ikke inviterer henne tilbake en annen gang.

HI

Skrevet

Trenger ikke invitere henne, og din datter må godta at hun heller ikke blir invitert til naboen (selv om andre blir det).

Anonymous poster hash: 69872...a4d

Enig i dette.

"....og at det en annen gang er min datter som står utenfor og ser over til nabojentas fest." - det er noe dere bare må godta HI nå når dere legger lista for "vennskapet" med nabojenta

Anonymous poster hash: d6c5d...d7f

Skrevet

Nabojenta leker fast med 2 andre på skolen (men nesten aldri hjemme hos hverandre), og i denne klikken slippes ingen inn på skolen. Disse bes ikke. Hun leker innimellom med 1 av de vi skal be. Jeg er også redd for at det vil slå tilbake på oss, og redd for å såre henne, samtidig som jenta min er veldig tydelig på at hun ikke vil ha nabojenta her og heller ikke bryr seg om nabojenta ikke inviterer henne tilbake en annen gang.

HI

Høyrest jo relativt uproblematisk ut å ikkje invitere nabojenta dersom det ligger an slik. :)

Skrevet

Synes jenta di skal få bestemme hvem hun vil be på kinokveld, er jo ikke en selvfølge at nabojenta skal være med på alt vel?

Er noe helt annet om det er bursdagsselskap..

Anonymous poster hash: 42609...24f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...