Gå til innhold

begravelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke klær er ok å gå med I begravelse? Har 3 små barn under 12 år som skal være med, men har dessverre ikke peiling hva som er ok å kle dem i.... er og nokså varm, har ikke mørke tynne jakker til dem... er utrolig vanskelig å tenke på alt nå

Anonymous poster hash: 4a0d1...1e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjorte og bukse. Trenger ikke mørke klær, men noe pent i nøytrale farger,

Skrevet

Det MÅ ikke være svart, men helst ikke sjokkrosa og sånne voldsomme mønstre.

Anonymous poster hash: 189cd...783
Skrevet

Vi hadde mørk blå bukse, lyseblå skjorter og mørk blå kardiganjakke på våre gutter. Mørk bukse (ikke dongeri) og en pen nøytral skjorte er bra.

Anonymous poster hash: 50ca3...f74

Skrevet

Vanlige klær, men kanskje ka spiderman-skjorta ligge liksom. Hvis jenta på tre år slår seg vrang og insisterer på å ha det rosa strutteskjørtet i farfars begravelse, synes jeg til og med det er bedre det enn at man ender opp med en sur og grinete unge i kirka. (Men det er jo min personlige mening selvsagt.) i utgangspunktet så nøytralt som man får til.

Anonymous poster hash: 9e492...ee5

Skrevet

Små barn kan gå i nesten alt, så lenge det er "pent" og rent.  Min ene datter stilte i sin fine rosa kjole i begravelsen til en nær slektning, hun insisterte på å gå i finkjolen fordi personen som var død hadde kjøpt den til henne.  Og det syntes vi var helt greitt. De fleste er ikke så opptatt av farger i begravelser lenger, men voksne folk bør kle seg respektfullt, synes jeg, både når det gjelder farger og fasonger.  Men det aller viktigste er å møte opp, tenker jeg.

Skrevet

min er 2,5 år har har vert i 2 stk allerede en i fjor og en i år, han hadde på seg dressbukse og gant body i år og i fjor hadde han pen bukse,vest og en rød pen t skjorte,det andre var svart 

Skrevet

Svart i begravelse er avleggs, pent og nøytralt er gjerne kleskosen nå. Om du som voksen er brune, blå eller sorte klær spiller heller ingen rolle.

Barn kan gå i hva som helst, men ville kledd de pent og droppet de mest skrikende mønstrene.

Var i en begravelse hvor alle barnebarna til den avdøde hadde hvite klær, der hadde de avtalt det at guttene skulle gå i hvite skjorter og jentene i hvite kjoler, det var veldig fint.

Da min bestefar døde sa han klart ifra før han døde at ingen skulle kjøpe nye klær til hans begravelse og han ville overhodet ikke ha mørkkledde barn. Han ville at oldebarna skulle komme i de fine sommerklærne sine, for han synes det var så fint med barn i friske lyse farger. Så vi kledde på jentene våre blomstrete sommerkjoler i litt duse farger, for det var sånn oldefar ville ha det.

Var jeg deg ville jeg kledd guttene i kortermet skjorte og jentene i pene kjoler, litt nøytrale men ikke helt mørke.

Anonymous poster hash: 78f68...6d6
Skrevet

Vanlige penklær som de kanskje ville brukt i selskap. Er det varmt, er det lov med kortbukse/skjørt eller kortermet. Dropp drager og spiderman. De trenger ikke se ut som voksne i sort dress.

Anonymous poster hash: 0a77b...7cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...