Gå til innhold

Hvordan forklare småen hvorfor nabohuset brant?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nabohuset brant her å grunnen var visst at tven tok fyr.

Sønnen min på 3 år går forbi huset hver dag å spør dermed hvorfor det begynte å brenne.

Er usikker på hva jeg skal svare for vil jo ikke at han skal bli redd.

Han er en forsiktig gutt som fort føler seg utrygg eller får mareritt.

Så hva svarer jeg han når han spør hvorfor det begynte å brenne?

Anonymous poster hash: 2aa51...62b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å forklare hen hvordan huset begynte å brenne, og at det er derfor mamma og pappa slår TV'n helt av (og begynn med det om dere ikke allerede gjøre det) for at det ikke skal skje her hos oss.

Skrevet

Hva med å forklare hen hvordan huset begynte å brenne, og at det er derfor mamma og pappa slår TV'n helt av (og begynn med det om dere ikke allerede gjøre det) for at det ikke skal skje her hos oss.

Signerer denne. Da får han en korrekt forklaring samtidig som han ikke blir redd for at det samme kan skje hos dere.

Anonymous poster hash: 6835c...5b1

Skrevet

Jeg ville løyet ettersom dere mest sannsynlig har en tv. Jeg tenker at han uansett kan bli redd for at det samme skal skje med dere selv om dere slår den av. Jeg ville funnet på noe dere ikke har i huset å gitt skylden der. En badstue kanskje? Det er det ikke då mange som har så det vil kanskje ikke bli assosiert med andre han kjenner heller.

Anonymous poster hash: 677ab...95a

Skrevet

Eller så kan du si at du ikke vet, men at du og pappaen passer på at alt er trygt i huset så det ikke skal skje hos dere. Vis ham røykvarsler, osv... Forebygging og en plan for hva man gjør om det skulle skje noe er det lurt å ha med barna på.

Anonymous poster hash: 519fe...964

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...