Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #1 Skrevet 9. august 2015 Min datfer er nettopp blitt 18 år og gikk på fest i går og er enda ikke kommet hjem. Sjansen for at hun sover rusen ut hos noen venner er jo selvsagt stor, men hvor lenge venter man før man gjør noe aktivt for å finne henne? Hun svarer ikke på telefon. Kjenner at jeg er kvalm av engstelse nå. Anonymous poster hash: 05019...5e9
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Men du vet vel hvor hun skulle på fest? Og avtalt når hun skulle være hjemme? Anonymous poster hash: 11406...5b6
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #3 Skrevet 9. august 2015 Hva var avtalt da? Anonymous poster hash: ad003...1d5
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #4 Skrevet 9. august 2015 Men du vet vel hvor hun skulle på fest? Og avtalt når hun skulle være hjemme? Anonymous poster hash: 11406...5b6 Ikke HI, men vet at det hender ungdommen flytter på seg i løpet av natta. Når man er 18 er man myndig, for meg blir det litt rart å avtale inne-tid og sånt. Ikke alltid man kommer seg hjem heller... Til HI, har dere nr til noen av vennene? Kanskje dere kan sende ut mld og høre om de vet noe? Siden du er bekymret, er det greit å begynne nå og forhøre seg litt i alle fall... Men som du sier, hun ligger sikkert og sover trygt et sted Er det noe vi mødre er flinke til, så er det å bekymre oss unødig Anonymous poster hash: 1f3e9...9eb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #5 Skrevet 9. august 2015 Jeg hadde sagt (når hun kommer hjem) at hun kan gjøre hva hun vil, når hun vil, men hun kan sende en sms om hun ikke kommer hjem i løpet av kvelden og når ca hun kommer hjem. Så lenge hun fortsatt bor hjemme bør det være slik. Anonymous poster hash: 9ec90...495
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #6 Skrevet 9. august 2015 Når min datter er på fest,også 18 år,sier hun alltid hvor hun skal og hvem hun skal med. Kommer hun ikke hjem sier hun i fra,enten på forhånd eller sender sms så jeg ser det på morgenen. Ville nok ha dratt etter henne nå var jeg deg. Anonymous poster hash: 69b96...b69
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #7 Skrevet 9. august 2015 Selvfølgelig er datter din myndig, men det betyr ikke at vanlig folkeskikk ikke gjelder. Jeg hadde nok ville sagt til henne at en sms eller en tlf om at hun ikke kom hjem var på sin plass, samtidig som jeg ville ha sagt at hvis hun ikke kom seg jeg kunne hun alltid ringe å be oss foreldre komme å hente henne. Natt eller dag. Hun er nok trygg, men som andre sier så ville jeg ha begynt å forhørt meg rundt om hvor hun evt kunne være. Har du tlf nr til noen av de hun skulle på fest med hadde jeg prøvd å sende melding/ringe dem eller foreldrene deres:) Anonymous poster hash: 65570...b29
3døtre1sønn Skrevet 9. august 2015 #8 Skrevet 9. august 2015 Bor man hjemme, så sier man fra! Så enkelt er det! En liten sms er alt som trengs...
MotherOfDragons Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Om 18 åringen bor under mitt tak så ville jeg at han/hun skulle fortalt meg hvem festen var hos, evt fått telefonliste over vennene slik at jeg har mulighet til å komme i kontakt om jeg blir bekymret. Ville sagt at det ikke har noe med på kontrollere h*n på og at man som myndig kan gjøre som en vil, men for min sjelefred når jeg sitter hjemme og venter på h*n han skal komme trygt(og det er det kun tryggheten for barnet som er saken) hjem og i seng.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Hun sover nok hos noen, enten ei veninne eller en ons. Det gjorde ivertfall jeg som 18 åring. Anonymous poster hash: 2c72d...e58
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Men du vet vel hvor hun skulle på fest? Og avtalt når hun skulle være hjemme? Anonymous poster hash: 11406...5b6 Ikke HI, men vet at det hender ungdommen flytter på seg i løpet av natta. Når man er 18 er man myndig, for meg blir det litt rart å avtale inne-tid og sånt. Ikke alltid man kommer seg hjem heller... Til HI, har dere nr til noen av vennene? Kanskje dere kan sende ut mld og høre om de vet noe? Siden du er bekymret, er det greit å begynne nå og forhøre seg litt i alle fall... Men som du sier, hun ligger sikkert og sover trygt et sted Er det noe vi mødre er flinke til, så er det å bekymre oss unødig Anonymous poster hash: 1f3e9...9eb Jeg synes ikke det er rart å ha en avtale om ca når man er hjemme igjen så lenge man bor hjemme enda. Når man bor sammen med noen er det naturlig, og ikke minst hensynsfullt, å si ifra om sånt, uavhengig av om man er myndig eller ikke, og uansett om man er 15, 18 eller 30. Det handler om å vise hensyn til sine 'samboere'. Å kalle det innetid når poden er 18, er kanskje litt feil dog. Anonymous poster hash: 98557...74b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Ring venner nå og si at du er engstelig.. Anonymous poster hash: d7040...78e
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Har hun kommet hjem?? Anonymous poster hash: d05d2...35d
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Da jeg fylte 18 gjorde jeg akkurat det samme. Fordi jeg ville markere at jeg var myndig! Anonymous poster hash: 8a390...14a
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #15 Skrevet 9. august 2015 Da jeg fylte 18 gjorde jeg akkurat det samme. Fordi jeg ville markere at jeg var myndig! Anonymous poster hash: 8a390...14a Med andre ord myndig, men ikke spesielt moden. Anonymous poster hash: 98557...74b
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #16 Skrevet 9. august 2015 Takk for svar, alle sammen. Vi fikk endelig kontakt kl 10.30. Hun SIER hun sov hos en venninne, men det tror vi vel bare sånn passe på. Poenget er at hun har brutt avtalen om å sende sms hvis hun blir (unormalt) sen. Bor man under samme tak har man ansvar ovenfor hverandre, enten man er 18 eller 40. Hun er både lei seg og litt hangover, så hun har nok hatt bedre søndager. Nei, takker meg til når ungene er så små at man brer over dem om kvelden og vet hvor de er, til tross for at det er travelt på sin måte. Hi Anonymous poster hash: 05019...5e9
LillePunk Skrevet 9. august 2015 #17 Skrevet 9. august 2015 Myndig eller ikke.. Bor en fremdeles hjemme tenker jeg det er naturlig å si sånn ca når en kommer hjem og ikke, og ca hvor en skal være. Det var helt naturlig for min del, og mine yngre søsken. Handler om trygghet for en selv og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå