Gå til innhold

Hvilke mat metter mest?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tjukken skal slanke seg, men jeg trenger hjelp til hvilken mat som metter mest.

Middager er igjen problem, men hva kan jeg spise til frokost og lunsj som holder meg mett lenge? Blir så fort sulten igjen av skiver selvom jeg kjøper grovbrød.

Har prøvd å bake brød tidligere, men brøene mine blir så harde på toppen og inni etter en dag selvom jeg legger brødet i pose.

Skal ned mange kilo så trenger litt hjelp til variert frokost og lunsj som holder meg mett

Anonymous poster hash: 372bd...daf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Havregrynsgrøt

Anonymous poster hash: f4ce7...9af

Skrevet

Rugsprø har nesten ingen kalorier.

Anonymous poster hash: 6e4ab...def

Skrevet

Havregryn metter lenge.

Jeg er ikke så glad i grøt, men er veldig glad i yoghurt så jeg har en yoplait 0,0 protein yoghurt i en skål og har i havregryn og f.eks noen blåbær. Det blir en veldig fin frokost.

Anonymous poster hash: b809a...69e

Skrevet

Jeg spiste rugsprø med egg, makrell, avokado, masse skinke, godt med leverpostei. Keg syns pålegget er med på å mette.

Havregrøt er en vits for meg.

Skrevet

Fett metter godt og lenge og gir stabilt blodsukker.

Skrevet

Tjukken skal slanke seg, men jeg trenger hjelp til hvilken mat som metter mest.

Middager er igjen problem, men hva kan jeg spise til frokost og lunsj som holder meg mett lenge? Blir så fort sulten igjen av skiver selvom jeg kjøper grovbrød.

Har prøvd å bake brød tidligere, men brøene mine blir så harde på toppen og inni etter en dag selvom jeg legger brødet i pose.

Skal ned mange kilo så trenger litt hjelp til variert frokost og lunsj som holder meg mett

Anonymous poster hash: 372bd...daf

Blandet salat uten dressing med egg, skinke, tunfisk, cottage cheese, ekstra lett ost, reker og/eller kyllingfilet

Anonymous poster hash: af111...3ed

Skrevet

Spiser alltid havregrøt hvis trenger frokost som metter og som skal vare lenge. Ellers går det i knekkebrød. 

Skrevet

Mat med mye fiber

Anonymous poster hash: 6c769...cff

Skrevet

En boks kikerter, eller en boks linser, eller en boks bønner - tilsett krydder og evt grønnsaker og du er mett til jul.

Anonymous poster hash: 3ca4a...ae8
Skrevet

Lager mine egne knekkebrød av havregryn og frø, disse metter mye, så har jeg godt med pålegg på. En blending av magert og fett pålegg i løpet av dagen, makrell i tomat, egg, skinke, ost, tar salat, agurk og tomat på. Synes maten skal smake godt.

Ellers har jeg og laget vraps av spelt lompe, og godt pålegg i, salat, cottage cheese, eller kesam, røkt laks og chillie explotion krydder, gjerne paprika og agurk og. Eller det samme, bare med ost og skinke, man kan ta og variere med det man liker. Jeg har mye fyll i en, så en sånn metter meg godt.

Så til kvelds blir det gjerne rester av middag, eller jeg kan steke litt rent kjøtt/fisk med grønnsaker, krydre godt, gjerne med en god del fersk champignon. Lite kalorier, og metter veldig. 

Min erfaring er at det lønner seg å finne noe man synes smaker veldig godt, og variere. Så man fortsatt koser seg med maten. Gjerne noe som metter bra og. Sånn så man ikke føler at man ofrer så mye.

Anonymous poster hash: 58ccf...1e7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...