Lillegullet2017 Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Her i huset er vi midt i prosessen med å prøve å få en liten spire. Vi har vært gjennom 5 pp nå uten noe resultat. Jeg har medfødt lavt stoffskifte, men dette er tilsynelatende godt regulert(Tar prøve ca. hver 6.mnd). Jeg ønsker svært gjerne å høre om andre med lavt stoffskifte sine erfaringer, både i prøvingen og i svangerskapet
Lammeskanken Skrevet 9. august 2015 #2 Skrevet 9. august 2015 Jeg har lavt stoffskifte men fikk det etter min siste graviditet så har ingen erfaring med det. Har hørt man må få tettere oppfølging av legen når man er gravid med tanke på justering av dosen din. Jeg og samboern er i 2pp nå så blir spennende å se om det blir full klaff. Tror du det er pga lavt stoffskifte dere ikke har blitt gravide enda? Jeg har hørt vi kan ha vanskeligheter med det, men jeg trodde det var de som ikke går på medisiner som sleit da isåfall.. Lykke til med prøvingen 👍
Makko Skrevet 11. august 2015 #3 Skrevet 11. august 2015 Du må følges opp tett når du først er gravid og etter fødsel. Vi brukte 19mnd totalt på de 2 første, denne gangen ble jeg gravid ved et uhell...
Shep Skrevet 12. august 2015 #5 Skrevet 12. august 2015 Jeg har lavt stoffskifte, og vi ble gravid 4 pp Følges opp ift stoffskiftet nå under svangerskapet, og det ble stabilt ganske raskt
Lillegullet2017 Skrevet 13. august 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. august 2015 Herlig å høre at dere har fått spira til å sitte, gir litt håp til en utålmodig sjel! Jeg aner faktisk ikke om stoffskifte kan ha noe med at vi ikke har lyktes enda. 5 pp er jo ikke ekstremt mye heller, må liksom fortelle meg selv at man ikke kan forvente at det skal gå med en gang uansett. Dessuten er jo stoffskiftet mitt godt regulert, så sånn sett skal ikke det være et problem. Tenker vi gir det noen mnd. til før jeg begynner å mase på legen
Mamsen<3 Skrevet 13. august 2015 #7 Skrevet 13. august 2015 Jeg hadde ikke vanskeligheter med å bli gravid. Men jeg tok blodprøve hver 4 uke igjennom hele svangerskapet...
Lillegullet2017 Skrevet 13. august 2015 Forfatter #8 Skrevet 13. august 2015 Godt å høre mamsenTil2 Var det noe annen "spesiell" oppfølging gjennom svangerskapet? Jeg venter forresten mensen i morgen, så nå krysser vi både fingre og tær her for at den holder seg unna! Var sååå sulten i dag på jobb, og det er typisk dagen før for meg..!
Canvas Skrevet 13. august 2015 #9 Skrevet 13. august 2015 Ble.gravid etter 5pp, tar prøver hver 4 uke jeg også. Blir stoffskiftet ustabilt (har økt dosen med ca 30%. Gjorde det med en gang jeg testet positivt) kommer jeg til å bli henvist til endokrinolog (var visst mer sannsynlig litt senere i svangerskapet) men foreløpig går det veldig bra,
ticalinda Skrevet 14. august 2015 #10 Skrevet 14. august 2015 Her i huset er vi midt i prosessen med å prøve å få en liten spire. Vi har vært gjennom 5 pp nå uten noe resultat. Jeg har medfødt lavt stoffskifte, men dette er tilsynelatende godt regulert(Tar prøve ca. hver 6.mnd). Jeg ønsker svært gjerne å høre om andre med lavt stoffskifte sine erfaringer, både i prøvingen og i svangerskapet Hei! Jeg har lavt stoffskifte, men har fått 4 barn! 3 av de strevde vi med, men når jeg begynte med akupunktur så ordnet det seg raskt! Den 4. kom av seg selv:) Jeg merker godt selv at hvis jeg ikke ligger på 1.5-2.0 på stoffskiftet, så har jeg ikke lenger eggløsning, så det kan være at du kanskje ikke medisineres "frisk" nok? Vet du når du har eggløsning? Kan du da regne at du kun har 14-16 dager fra eggløsning til mens? Dette krøller seg for meg med en gang jeg kommer over 2.0 i stoffskiftet.. I tillegg er sunn mat og lite sukker et godt råd for oss med stoffskifteproblemer... Lykke til!
Lillegullet2017 Skrevet 14. august 2015 Forfatter #11 Skrevet 14. august 2015 Jeg medisineres for å ligge på en TSH på 0,5-1,0. Dette ble vurdert av en endokrinolog for en del år siden, da det er det ideelle nivået og ligge på for en som har medfødt hypotyreose. Ved siste blodprøve var det 0,8, og jeg kjenner også at medisineringen min er riktig. (Fin i huden, magen fungerer, ikke kronisk trett osv.) I forrige pp gikk det 17 dager fra positiv EL test til mensen kom.
Mamsen<3 Skrevet 14. august 2015 #12 Skrevet 14. august 2015 Godt å høre mamsenTil2 Var det noe annen "spesiell" oppfølging gjennom svangerskapet? Jeg venter forresten mensen i morgen, så nå krysser vi både fingre og tær her for at den holder seg unna! Var sååå sulten i dag på jobb, og det er typisk dagen før for meg..! I første svangerskapet fikk jeg tilbud om en ekstra UL i uke 28. Da fulgte det møte med indremedisiner, jordmor og blodprøver på sykehuset. Dett var ikke et tema i andre svangerskapet. Spurte de hvorfor dette var et "tilbud" men det fikk jeg ikke noe ordentlig svar på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå