Gå til innhold

Hvordan tilvenne småen til barnevakten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skal ha en barnevakt som barnet ikke kjenner,hvor mye tilvenning bør en ha da? Noen som kan fortelle hvordan dere gjorde det?
Å når er det greit å være vekke en liten stund for å se bare hvordan det går når de er alene?
Vil helst prøve det ut om det går bra,før jeg bruker henne som barnevakt når jeg skal noe viktig :P
Dette er sikkert dumme spørsmål men har aldri hatt barnevakt utenom moren min.
Men moren min har vist flere ganger at hun er upålitelig med å avlyse samme dagen hun skal passe,så nå ser jeg etter en utenfra å har funnet en som jeg har hørt mye skryt om.
Er bare usikker hvordan jeg går frem for at sønnen min skal bli helt trygg på henne før hun passer han.

Småen er snart 4 år.

Anonymous poster hash: a0f0d...e66
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når han er såpass stor er det vel normalt sett ikke behov for så lang tilvenningstid. Men du kjenner gutten din best, så det er bare å prøve seg frem. Be barnevakten på besøk og la dem bli litt kjent, eventuelt ta seg en liten tur i nabolaget eller lignende.

Skrevet

Han er veldig mammadalt itellegg til at han er forsiktig av seg.

Så som oftest så kommer jeg nok til å legge småen før jeg går,men han må jo uansett være trygg på barnevakten likevel selvsagt.

Så er så usikker på hvordan jeg skal gå frem for at han skal bli trygg på henne.

Skrevet

Opp

Skrevet

Mine har vært yngre, men vi har gjort det slik:

Første gang har barnevakten klmmet hjem til oss og lekt litt sammen med barnet. 1 liten time eller så. Vist rom og leker frem, det er alltid stas.

Så har vi begynt med pass der jeg kan være hjemme igjen på 5 minutter om det skulle være noe og utvidet etterhvert.

Skrevet

Men burde jeg ikke være litt med de før jeg går på dag 2 da?

Skrevet

Så lenge han er så stor så tenker jeg du fort ser om dette går greit? 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...