Gå til innhold

Fødsel nr 1 Vs nr 2..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som hadde en lang fødsel med nr 1, hvordan var det med nr 2?

Anonymous poster hash: 1c13d...2f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

35 timer med nr 1.... Dårlige rier, sakte framgang, epidural, tang og vakuum til slutt og ruptur 3A.....  Fysjameg.....

Forventet meg et nytt mareritt med nr 2 og var veldig nervøs.... Var til samtale og ønsket ks, men fikk ikke innvilget. Eneste var at jeg ble forsikret at de ikke lot det gå så langt igjen.... Det slapp de :-)

Nr to startet med spontan vannavgang uten forvarsel, rier samtidig og barnet ute etter mindre enn 2 timer. Ingen smertelindring og rakk så vidt sykehuset fordi vi ikke forsto hvor fort det gikk. Ikke en eneste rift! Sinnssykt vondt mens det pågikk og helt utrolig fantastisk etterpå!!!!! Spiste frokosten jeg ikke rakk før vannet gikk, og så var jeg opplagt og frisk, uten epiduralettervirkninger og søvnmangel :-)

Nr 3 var for øvrig nesten som nr 2.

Så forskjellig kan det være :-)

Anonymous poster hash: 3e4b3...3b7
Skrevet

Første begynte med rier torsdag ettermiddag-ute lørdag kl 08.

Andre rier i 01 tia natt til lørdag-ute 13.15 samme dag.

Anonymous poster hash: 29789...6c0

Skrevet

Fødsel en tok to døgn. Ble satt i gang, fikk epidural, sydde 3 sting, fikk en stor blødning så jeg måtte ligge i sengen i 24 timer etter fødsel.

Fødsel nr 2: Startet av seg selv, 10 timer, ingen smertelindring, ikke et skrubbsår en gang og var i dusjen 15 min etter fødselen.

Skrevet

1 gang var utrolig lang. 36t og endte ruptur gigante.

Nr 2 begynte veldig bra. Gikk fort og greit og følte jeg klarte riene utrolig bra. Helt til jeg fikk epidural og de tok vannet. Da kjente jordmor at babyen lå med armen over hodet og at navlesnoren begynte å sige ned. Da ble det slått alarm. De løp til operasjonsrommet med jordmor sittende mellom bena mine og med hånda opp der for å holde igjen navlesboren.

Så her endte en rolig pg fin fødsel med katastrofesnitt ;)

Anonymous poster hash: 657be...813

Skrevet

Halve tiden ca 😊

Anonymous poster hash: e6d4d...4ec

Skrevet

Nr 1 helt jævlig, og tatt med tang til slutt.

Nr 2 relativt fort gjort ifht første, 2/3 av tiden. Men mye bedre, nesten ingen pressing, han bare sklei ut!

Skrevet

Jeg hadde en grusom fødsel 1. gangen. Begyte 3 dager før termin. Det tok ca 50 timer.... helt utrolig at de lot meg gå så lenge. Var sikkert i "aktiv" fødsel, med epidural og drypp osv, i ca 15 timer...

Barnet holdt på å dø, da det satt fast og hadde navlestrengen rundt halsen og var helt blå og livløs.

Var livredd da nr 2 skulle komme. Gikk 10 dager over termin og jeg var i aktiv fødsel i ca 5 timer. Alt gikk kjempe fint. Hadde ingen bedøvelse da, så fikk helt sjokk av smertene. ;) Men det var verdt det, siden første gangen var alt bare tull.

Anonymous poster hash: 8c2c7...5d3
Skrevet

Nr 1 og 2 var ganske like.

12 timer åpningsfase og ca 10 min pressing så var ungene ute.

(Fødsel nr 3 var fødselen fra helvete, og nr 4 bare seilte ut :P )

Anonymous poster hash: ebc37...f03

Skrevet

Lang latenstid på første, så selv om jeg bare var i aktiv fødsel i fire timer føltes det som den hadde vart i to døgn. Dårlig fosterlyd, vakuum og rundtur grad 3a. Fikk Lufthansa, rakk ikke epidural. Dritt.

På andre gikk det 4,5 time fra første tegn. Ingen vakuum, noen få sting. Kunne rusla hjem rett etterpå! gikk selv til barselhotellet (minus golfbilturen :)). Med første bør jeg trilla i rullestol til barsel, greide ikke dusje før dag to, følte meg helt ødelagt fysisk og psykisk. Med nummer to svevde jeg på en rosa sky.

Min mening er at barseltid med mye sting kontra noen få er som helvete og himmel. Heldigvis de færreste som revner veldig mye da!

Anonymous poster hash: ae892...473

Skrevet

Lang latenstid på første, så selv om jeg bare var i aktiv fødsel i fire timer føltes det som den hadde vart i to døgn. Dårlig fosterlyd, vakuum og rundtur grad 3a. Fikk Lufthansa, rakk ikke epidural. Dritt.

På andre gikk det 4,5 time fra første tegn. Ingen vakuum, noen få sting. Kunne rusla hjem rett etterpå! gikk selv til barselhotellet (minus golfbilturen :)). Med første bør jeg trilla i rullestol til barsel, greide ikke dusje før dag to, følte meg helt ødelagt fysisk og psykisk. Med nummer to svevde jeg på en rosa sky.

Min mening er at barseltid med mye sting kontra noen få er som helvete og himmel. Heldigvis de færreste som revner veldig mye da!

Også ende opp med Lufthansa da :-O

Anonymous poster hash: da310...82c

Skrevet

Min mening er at barseltid med mye sting kontra noen få er som helvete og himmel. Heldigvis de færreste som revner veldig mye da!Anonymous poster hash: ae892...473

Også ende opp med Lufthansa da :-OAnonymous poster hash: da310...82c

Ha ha!! Ja, lystgass føltes ikke som SAS akkurat

Skrevet

Første fødsel tok to døgn. Det var grusomt, jeg var helt ute av kontroll... Måtte klippes en hel del. Innrømmer at jeg ikke husker stort fra det enn at det var jæ...., for jeg var så fra meg av smerter og utmattelse. Hadde nok av smertestillende, men det hjalp lite.

Andre fødsel tok knapt en time fra jeg skjønte ting var i gang til ungen var ute. Det var ikke tid til noen form for smertestillende (fikk litt lystgass, men det var ikke vits). Måtte klippes litt, men ikke mye. Helt fantastisk fødsel! Men intens, kan man si.

Anonymous poster hash: da979...121

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...