Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Hun har bursdag på en fredag, men usikker på når vi skal feire. Tidligere har vi alltid hatt selskap i helgen, mest fordi barna har vært små. Nå starter hun i 1. klasse, og jeg tenker at det kanskje er mer vanlig å ha bursdagsfeiring på selve bursdagen og en hverdag. Hva gjør dere og ville dere hatt en fredag fra 1730-1900/1930 eller på lørdag en gang på formiddagen/ettermiddagen. Hun er nok den første i klassen som har bursdag, derfor vet jeg ikke hva som er vanlig. Anonymous poster hash: 0dfaf...13f
amandine Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Da hadde jeg invitert til frokost lørdag morgen kl 10. Møt i pysj med bamse. Foreldre velkomne om de vil på kaffe, og hei hvor det går. Barna hentes kl 12 og hele helgen ligger urørt. Noen foreldre kommer og hilser på, andre benytter anledningen til ukehandel på Rema.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Her er det mange ulike meninger og umulig å gjøre alle til lags, så velg det som passer best for dere og tidspunktet din du tror bursdagsbarnet er mest opplagt :-) Anonymous poster hash: 05671...756
TPK Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Personlig jeg ikke fordra arrangementer fredag ettermiddag, så jeg stemmer for lørdag. Det er vel fortsatt en del førsteklassinger som legger seg 19/19.30, så jeg synes det var sent å avslutte. Men jeg ville tatt det ganske tidlig lørdag, f.eks 12-14 (15?) sånn at resten av familien kan få noe ut av lørdagen ogaå.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Da hadde jeg invitert til frokost lørdag morgen kl 10. Møt i pysj med bamse. Foreldre velkomne om de vil på kaffe, og hei hvor det går. Barna hentes kl 12 og hele helgen ligger urørt. Noen foreldre kommer og hilser på, andre benytter anledningen til ukehandel på Rema. Det var en super ide! Meget mulig vi går for den Anonymous poster hash: 0dfaf...13f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Vi har hatt flere bursdager på fredag fra 17-19 og er fornøyd med det. Men bursdagene vi har fått flest positive tilbakemeldinger på fra andre foreldre er å ta det rett etter skolen. Både jeg og mannen har ganske fleksible jobber, så vi kan fint ta fri begge to en dag innimellom (og jobbe det inn igjen en kveld eller helg) så et par ganger har vi hatt bursdag rett etter skolen. Vi bor i gangavstand fra skolen så da har vi hentet alle guttene i klassen når det ringer ut etter siste time og tatt de med hjem for bursdagsfeiring og skrevet i innbydelsen at foreldrene kan hente når de er ferdig på jobb. Den varianten har vi fått mye skryt for, veldig lite stress for foreldrene... Anonymous poster hash: 65e5f...d20
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Fredag er best. Jeg ønsker at barna skal gå i de bursdagene de kan, så så lenge vi ikke skal reise bort så kommer de. Likevel er det bursdagen som "styrer" resten av helgen når den er midt på dagen på en lørdag. Anonymous poster hash: abfa4...38f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Fredag 17-19. Da er ungene passe slitne etter uka Anonymous poster hash: 2fbbb...7d1
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #9 Skrevet 9. august 2015 Fredag er best, da kan vi fortsatt reise på hytta etterpå. Lørdag kl 10 er ALT for tidlig, da har vi gjerne ikke stått opp (men gjør det hvis de blir invitert da...) Anonymous poster hash: 264d2...f60
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #10 Skrevet 9. august 2015 Fredag etter skolen hvis de kan komme seg dit uten foreldrene, slik at dere slipper å vente til etter arbeidstid. Hvis ikke synes jeg personlig det blir litt sent, og at lørdag er bedre. Anonymous poster hash: b0d26...dc1
frk Nilsen Skrevet 9. august 2015 #11 Skrevet 9. august 2015 Sender gjerne ungene i bursdag på fredag, men tviler på at jeg selv hadde orket å ordne i stand bursdag på fredag ettermiddag. Jeg hadde gått for lørdag formiddag
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #12 Skrevet 9. august 2015 Fredag ettermiddag er best. Da har man fri hele resten av helgen. Vi er B mennesker som syns det er stress med kl 10 lørdag. Men inviter til det som passer dere, alle familier er forskjellige Anonymous poster hash: 1ee83...57e
&KJ& Skrevet 9. august 2015 #13 Skrevet 9. august 2015 Fredag eller søndag, for da kan man lettere kombinere hvis man skal reise bort. Jeg misliker virkelig lørdagsbursdager, og vi har mang en gang droppet hytteturer pga dette. Prøver å strekke oss langt for bursdagsbarna siden de er våre barns venner, men kjipt å holde seg hjemme hele helgen pga et totimers selskap på lørdag.
Anonym bruker Skrevet 9. august 2015 #14 Skrevet 9. august 2015 Takk for alle innspill Jeg tror vi går for lørdagen. Fredag etter kl 17 kan bli slitsomt for en gjeng 5- og 6-åringer, i tillegg bor vi ikke slik at vi kan ta med alle fra skolen/SFO. Søndag funker heller ikke fordi hennes beste venninne som også går i klassen skal feire da. HI Anonymous poster hash: 0dfaf...13f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå