Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Hvordan var det når vannet ditt gikk? Var hodet festet? Tok det lang tid fra vannet gikk til baby var ute? Var det splæsj eller gikk det litt og litt? Og hvor var du når der gikk? Anonymous poster hash: 528cf...ad8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Vannet gikk da ungen var i ferd med å presse seg ut, dvs hodet sprakk hinnen. Anonymous poster hash: a10c6...858
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Samme som over. Var så full i rier at jeg ikke merker om det splæsjet eller kom litt og litt, men tipper det kom en del på en gang der ja. Anonymous poster hash: fa0eb...fa7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Jordmor tok vannet under begge fødslene. Kjente det rant og det fikk fart i fødselen. Anonymous poster hash: 20a1a...a70
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Nr 1: Vannet gikk etter ca 12 timer med varierende rier, merket ikke noen forandring og barnet var ute 20 timer etter det igjen.... Nr 2: Vannet poppet i det jeg sto opp av senga, uten forvarsel. Første ri samtidig. Barnet ute 2 timer etterpå. Nr 3: Som nr 2. Anonymous poster hash: 2763e...0a7
Sommerfuggel i magen Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Startet med slimpropp som gikk i flere runder gjennom natta, før det gikk over i mer og mer tyntflytende. Trodde det var utflod, men mengden økte på morgenen. Måtte bytte bind tre ganger på en halvtime. Fortsatte slik i halvannet døgn før fødselen satte i gang.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Fødsel 1: hodet var ikke festet. Vannet gikk like etter at jeg våknet om morgenen i sengen. Kjente det begynte å renne og fikk ropt på mannen etter håndklær. Det rant i "strie strømmer" ut av meg ved enhver bevegelse. Etter sjekk på sykehuset dro vi hjem. Den formiddagen kom det en god slump fostervann ut av meg hver gang jeg gikk eller endret stilling i sofaen. Egentlig litt "grisete"... Fødsel 2: jordmor tok vannet like før full åpning. Husker ikke hvordan det rant ut da, hadde det ganske vondt og brydde meg ikke;-) Anonymous poster hash: a9e58...401
Violeta Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Vannet gikk da ungen var i ferd med å presse seg ut, dvs hodet sprakk hinnen. Anonymous poster hash: a10c6...858 Samme her, alle fire gangene. Så det tok kanskje 5 minutter fra vannet gikk til babyene var født Altså så lang tid det tok å presse
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Fødsel 1: hodet var ikke festet. Vannet gikk like etter at jeg våknet om morgenen i sengen. Kjente det begynte å renne og fikk ropt på mannen etter håndklær. Det rant i "strie strømmer" ut av meg ved enhver bevegelse. Etter sjekk på sykehuset dro vi hjem. Den formiddagen kom det en god slump fostervann ut av meg hver gang jeg gikk eller endret stilling i sofaen. Egentlig litt "grisete"... Fødsel 2: jordmor tok vannet like før full åpning. Husker ikke hvordan det rant ut da, hadde det ganske vondt og brydde meg ikke;-) Anonymous poster hash: a9e58...401 Tillegg til fødsel 1: Det tok lang tid fra vannet gikk til riene tok seg opp. Fødsel 25 timer etter at vannet gikk. Var hjemme i mange timer mens vi ventet. Anonymous poster hash: a9e58...401
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Lå på senga kl 18 og reiste meg raskt opp for å dra på besøk. Vannet gikk ved et splash på gulvet. Dro på sykehuset for kontroll, men ingenting var startet. Dro hjem igjen, så startet riene. Dro tilbake på sykehuset kl 2 og barnet ble født kl 10. Hodet var festet og jeg var over termin. Anonymous poster hash: 4f3aa...01f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 Nr 1: hørte et knepp da jeg lå i senga, gikk på badet og da kom det ganske mye, bare rant ut..slimproppen også. .ungen kom ca 12 timer senere... Nr 2: vannet gikk under første pressrie og på andre var ungen ute..rask fødsel. Anonymous poster hash: ed814...902
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Med nr 1 gikk vannet med et splæsj i gulvet i det jeg reiste meg opp fra senga en morgen. Baby var ute etter 1,5 døgn. Med nr 2 og 3 (tvillinger) gikk vannet om natten og jeg våknet av et høyt smell og lyden av fossefall. De brukte også 1,5 døgn på å komme ut. Heldigvis var det vannet til tvillingen som lå øverst som gikk. Da legen tok vannet på den nederste tvillingen under fødsel, fødte jeg på 10 min. Anonymous poster hash: 5ff33...29a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Kom med et splæsj da jeg stod opp fra sengen. Hodet ikke festet, så måtte legge meg ned. Tok 10 timer før barnet var ute, hadde rier i de siste tre timene. Anonymous poster hash: 5e6ea...074
MammaStine91 Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Med første så ble vannet tatt under fødsel. Med andre så gikk vannet med et splæsj i badegulvet. Hode festa seg etter at vannet hadde gått. Ble satt i gang 30 timer senere
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Første gang gikk vannet mens jeg var i byen, det føltes igrunn ut som jeg tisset litt og litt på meg. Kom ingen foss, menjeg ble våt. Glad jeg hadde en lang vinterjakke på meg. Ungen var uten litt under ett døgn etterpå. Ungenvar ikke festet heller. Ungen snurret rundt i magen min da jeg hadde 8cm åpning. Jordmor reiv seg i håret, for dette hadde hun bare hørt om og ikke opplevd selv. Ungen hadde ikk hast med å komme ut, trivdes tydelig godt i magen, Andre gang tok jordmor vannet en elle annen gang mens jeg hadde rier. Da kom det en liten foss. Anonymous poster hash: 9f6d2...88e
Gjest Syltebærtyttetøy Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Nr. 1: vannet gikk da jeg satt på do, hadde akkurat tissa og skulle tørke meg da det rant ganske "mye", kjente at det ikke var slik som når jeg tisser men ble usikker. Ringte føden mens jeg satt på do og spurte hvordan man visste om vannet var gått. Før hun rakk å svare sa jeg "glem det, vannet går!", da kom det mer og mer Klokken var to på natta og jeg fikk vente til dagen etter for å komme inn. Skjedde natt til en torsdag, ble satt i gang klokken tre på fredagen da det ikke skjedde noe mer, ingen rier altså. Ungen kom halv tolv fredags kveld Nr.2: Vannet gikk da babyen var på vei ut
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Vannet gikk med et splæsj to uker før termin på Oslo Nye teater! Ingen tegn på at noe var i gang før det. Babyen født 12 timer senere etter 4 timer i aktiv fødsel. Anonymous poster hash: 42cb3...d04
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 Vannet tok jordmor første gang (under fødsel). Andre gang splasha vannet rett før ungen kom ut (da jeg hadde pressrier. så bare få min før ungen var født gikk vannet). Anonymous poster hash: e039a...76d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #19 Skrevet 8. august 2015 Første gang gikk vannet hjemme 14 dager før termin. Jeg våknet av en kneppelyd i magen og gikk på do. På badet kom det en liten splasj på gulvet, det lakk litt og litt siden hode var festet. Fra vannavgang til babyen var ute gikk det ca 10 timer. Andre gang gikk vannet en time før babyen kom ut. Hodet presset istykker fostervannssekken og en real sprut fostervann sprutet ut på jordmor Anonymous poster hash: 116e1...f10
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #20 Skrevet 8. august 2015 Hvordan var det når vannet ditt gikk? Var hodet festet? Tok det lang tid fra vannet gikk til baby var ute? Var det splæsj eller gikk det litt og litt? Og hvor var du når der gikk? Anonymous poster hash: 528cf...ad8 Begge mine fødsler startet med at vannet gikk på natta. Kjente at hinna sprakk på begge to, fikk hoppa ut av senga og store mengder vann splæsja i gulvet. Hodet var festa på begge to. Førstemann var ute 22 timer etter vannavgang, andremann 11 timer etter vannavgang. Anonymous poster hash: 181d3...738
Blomstogbier Skrevet 8. august 2015 #21 Skrevet 8. august 2015 Lå på sykehuset og skulle føde. Vannblæra kom ut og jordmor tok vannet.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #22 Skrevet 8. august 2015 Det tok 40 forferdelige timer fra vannet gikk til babyen ble født. 40 timer uten ett minutts søvn, med vonde men lite effektive rier, der babyen lå og stanget ned i bekkenet. Helt forferdelig og traumatiserende vondt. Langvarig fødsel som starter med vannavgang unner jeg ingen! Anonymous poster hash: 9b97c...54a
Leirha Skrevet 8. august 2015 #23 Skrevet 8. august 2015 Da vannet mitt gikk var jeg ihvertfall ikke i tvil om hva som skjedde. 1 uke før termin og det bare rant og rant langs lårene. Hadde kun en knapp cm åpning så det fosset aldri skikkelig før riene satte i gang for fult. Hodet var IKKE festet, ungen lå svært høyt og jeg hadde mye fostervann så jeg ble bedt om å legge meg rett ned og ambulanse ble tilkalt.Det tok 9 timer før hodet festet seg og først da fikk jeg reise meg å gå. Fødsel startet ikke av seg selv, så jeg ble satt i gang 24timer etter, det skulle 8 mdningstabaletter til før fødsel var i gang. Barnet ble stresset så det ble konstant overvåket og lege stod klar i tilfelle hastekeisersnitt. Det ble en vilt heftig fødsel med noe som virker som en lang enorm smertefull åpningsri som varte i 1,5 time. Første sjekk var det umodent og knappe 1 cm åpning, riene var da intense, og de var like intense da jeg var 9 cm 1,5 time etter. Ungen ble født på to pressrier, så det var herlig.
Leirha Skrevet 8. august 2015 #24 Skrevet 8. august 2015 Det tok 40 forferdelige timer fra vannet gikk til babyen ble født. 40 timer uten ett minutts søvn, med vonde men lite effektive rier, der babyen lå og stanget ned i bekkenet. Helt forferdelig og traumatiserende vondt. Langvarig fødsel som starter med vannavgang unner jeg ingen! Anonymous poster hash: 9b97c...54a Kjenner meg igjen. Jeg lå i 58 timer etter vannavgang, uten søvn, og ungen ble innlagt på nyfødt intensiv etterpå pga infeksjon pga langvarig vannavgang. Ingen søvn da helller. Unner ikke noe en slik opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå