Gå til innhold

Erfaren og fleksibel dagmamma/barnepike ledig


tinabergen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har studert barn og ungdomsarbeider-fag, og jobbet et år på småbarns-avdeling i barnehage, sluttet da jeg hadde flere eksamener jeg måtte fokusere på, og tok heller private barnepass-jobber som jeg synes var mer kjekt, da jeg fikk bli bedre kjent med hvert barn jeg jobbet med :)

Som person er jeg lett å snakke med, punktlig, tålmodig, omsorgsfull og ansvarlig. Jeg er også flink til å sette meg i barnets situasjon og tenke meg til hva det føler eller trenger, og har kunnskap om eventuelle behov. Jeg er alltid tilgjengelig om du vil ringe meg/høre hvordan det går/trenger noe du har glemt igjen, og ellers, om du skulle plutselig ha behov for pass. 

Når det gjelder grensesetting for eldre barn, synes jeg at mange voksne, som jeg også har sett i barnehager, bruker makt i form av å heve stemmen for mye, eller bruke krefter, og dette synes jeg ikke noe om. Jeg synes heller at man skal gå ned på huk, så man er på likt nivå på barnet, og snakke i en vanlig, rolig, men bestemt tone, selvfølgelig på en måte man får frem at man mener det, istedenfor å kjefte eller bruke makt. På den måten føler barnet seg ikke truet eller ussel. 

Siden Desember 2013 har jeg også passet en skjønn jente ved behov, fra hun var ca 7 mnd til nå 1 år, og siden September 2014 har jeg passet to gutter på 4 og 6, og har også vært fast dagmamma for en jente på 1 ved fløien (til dags dato bare ved behov). Ved ønske kan du få kontakte noen, for referanser, de vil nok alle gledelig gi en referanse smile.gif

Jeg har mulighet til å jobbe på både dagtid og kveldstid/natt, på kort varsel. Er fleksibel, kan jobbe mye eller lite/og i ferier. Du trenger ikke å bo i nærheten, da jeg ikke har noe i mot litt reise. Om ønskelig kan jeg også passe barnet/barna utenom hjemmet (Ta med på kino/baluba/tur/hos meg) hvis du er en av de som jobber hjemmefra og trenger ro, eller vil slappe av hjemme med litt egentid.