Gå til innhold

Dårlig klassemiljø.

Anbefalte innlegg

Skrevet

På foreldremøte i vår ble det bestemt at vi skulle ha en sosial kveld med elever og foreldre for å styrke klassemiljøet. Dette fordi det er noen utfordringer rundt terging og språkbruk. Kvelden ble (av foreldrene) bestemt til å legges denne uka fordi samtlige var hjem fra ferieturer. Jeg er trinnkontakt og tok ansvar for tid og sted(dag var allerede bestemt).

Vi var der til avtalt tidspunkt sammen med EN annen familie. En halv time senere dukker det opp to til. Så fire barn var altså representert!

Vi dro hjem fra ferietur to dager tidligere for å være med. Synes dette er svært viktig for barna våre. Det var ikke jeg som kom med ide'en eller ønsket denne kvelden, men flere andre som ikke dukket opp!

Er det slik det fungerer? Man sitter og krever det ene og det andre fra skolen sin side, men gjør ingenting selv? Dette gjelder (kommende) 3. trinn. De er 30 elever fordelt på to grupper, men har mye/noe felles undervisning.

Anonymous poster hash: 85f05...c82

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Folk må ha glemt det? Så sløve går det ikke an å være 😬

Anonymous poster hash: 93061...ca0

Skrevet

Å legge sånne ting til sommerferien er dumt, enige eller ikke. Både foreldre og unger trenger påminnelse. Prøv på nytt i skoleåret. 

Anonymous poster hash: d8bd5...8f4
Skrevet

Når folk har ferie så vil de gjøre andre ting. Jeg skjønner godt at mange ikke stilte opp. Vi hadde ikke avbrutt ferien for dette!

Skrevet

Så lenge det var bestemt i vår er det bare sløvt at folk ikke stiller opp!

Anonymous poster hash: c91cd...29e

Skrevet

Folk i dag trenger dessverre påminnelser, og særlig i ferien. Sløvt av foreldrene da. Ta det opp på neste foreldremøte.

Anonymous poster hash: 1d288...d23

Skrevet

Dette var noe foreldregruppa var enige om. Forslaget kom fra to foreldrepar som trolig hadde prater sammen om dette(ett av parene kom). De andre foreldrene var positive og ønsket dette. De aller færreste hadde ferie. Jeg sendte SMS fem dager før. Grunnen til at de ville ha det i ferien var fordi barna skulle treffes før skolestart.

Det blir siste gang jeg drar igang noe slikt. Neste gang får de som har ide'en gjennomføre.

HI

Skrevet

Slike ting må legges utenom ferietid. Mange lever litt mer spontant, jeg hadde ikke satt evt ferie eller besøk på vent pga dette..

Anonymous poster hash: 47eb8...a02

Skrevet

Når folk har ferie så vil de gjøre andre ting. Jeg skjønner godt at mange ikke stilte opp. Vi hadde ikke avbrutt ferien for dette!

Ingen som måtte avbryte ferien. Dette var deres ønske. Hadde flertallet ikke vært positive hadde jeg skjønt det. Men i dette tilfellet var gruppa enige om at det var en kjempefint tiltak.

HI

Skrevet

Slike ting må legges utenom ferietid. Mange lever litt mer spontant, jeg hadde ikke satt evt ferie eller besøk på vent pga dette..Anonymous poster hash: 47eb8...a02

Ikke engang om det var du som kom med forslaget? Eller du som var enig i at dette var et fint tiltak og positiv til å møte. Hadde forstått det om det var enighet i å legge det til etter skolestart. Hadde helst sett at det var tilfellet jeg også, men her var altså ett av argumentene at det burde legges før skolestart.

Skrevet

Leser dere ikke innlegget til HI? Det var avtalt før sommeren fordi alle var tilbake nå. Tviler på 90% av klassen har plutselig spontanferie. Dessuten hadde folk kunne utøvd normal høflighet og gitt beskjed at de ikke kom slik at det kunne utsettes.

Skrevet

Folk i dag trenger dessverre påminnelser, og særlig i ferien. Sløvt av foreldrene da. Ta det opp på neste foreldremøte.Anonymous poster hash: 1d288...d23

De har fått påminnelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...