Gå til innhold

Svøpe baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten kar på 7 uker som sliter skikkelig med å finne roen. Han finner gjerne ikke roen noen plass, foruten i vogna. Men også der sover han som oftest lett. Vi går derfor mange turer for dagen. Men skulle gjerne fått han å sove litt hjemme også (har ikke mulighet til å sette vogna på utsiden).

Jeg Bysser og bærer i sjal, men han klarer fortsatt ikke sove særlig mye. Men jeg ser han er trøtt. Han sliter skikkelig. Det er så vondt å se på.

Tror ikke han blir overstimulert, prøver også å legge han før han blir overtrøtt. Så vi snakker og koser ved bleieskift, så får han mat, å så legger jeg han etterpå. Dette tar som oftest 1,5 time. Så da er han trøtt etterpå.

Når han sover godt om dagen så sovner han også lett om kvelden. Men de dagene han ikke får sove godt om dagen klarer han ikke roe seg for kvelden heller. Han veiver så mye med armer og ben. Så oftest får jeg han til å sovne om jeg holder armene hans forsiktig inntil seg.

Så nå forsøkte jeg å svøpe han, å så la jeg han i vugga etter stell og mat. Han ble helt rolig med en gang, å nå har han sovnet også!

Men jeg leser litt forskjellig om svøping/reiving. Men babyen sier vel i fra om den har det ubehagelig eller ikke liker det? Nå ser han hvertfall veldig fredfull og rolig ut der han ligger i vugga si.

Han får mye nærhet og kos. Jeg skjønner at han vil ha kroppskontakt, å det får han mye av (før noen påpeker at det er slik å ha baby). Men det virker som det er fektinga han sliter med. Han vekker seg selv. For han sover ikke særlig lenge når jeg Bysser/har han inntil meg heller.

Skal også på 6 ukers kontroll til uka, skal da forhøre meg med legen om det kan være han sliter med nakken. Men jeg tror ikke det for han snur hodet godt begge veier. Men skal utelukke at han har vondt noen plass.

Andre her som har erfaring med svøping? Evt. meninger om hvorfor det ikke er bra?

Evt. noen som har erfart at baby har hatt låsninger i nakken, derfor slitt med å finne roen?

Ellers er han er veldig blid og fornøyd gutt! :)

Anonymous poster hash: 6ee7d...97b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Reiving og svøping er ikke det samme. Reiving brukte/bruker man for å forhindre skeive bein, og ungene ble surret ganske hardt. Svøping er bare fint det:)

Anonymous poster hash: 60c9c...dde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...