Gå til innhold

inspirasjon -kjøttdeig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Damer,

jeg har en pakke kjøttdeig i kjøleskapet. Hva skal jeg bruke den til? Jeg trenger nye ideer. Ikke kjøttkaker/karbonader/kjøttboller, ikke pizza eller lasagne.

Hva er deres beste tips? Gjerne med oppskrift!

Anonymous poster hash: 9b5c4...0e2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Moussaka, spagetti, nachos, quesadilla/enchiladas eller lignende, fylte pannekaker, gryterett, "Käse-Lauch-Suppe" (deilig suppe med ost, purre og kjøttdeig), hamburger..

Skrevet

Klapp den flat som en avlang pannekake, litt tykkere, på bakepapir med litt olje på (så den ikke skal sette seg fast). Strø på salt, pepper, hakket hvitløk, løk, paprika og revet ost. Eller annet du vil ha. Rull den sammen og legg i en ildfast form. Stek på 200 grader i 25 min. Ha ris, potet eller pommes frites og en god saus til. Grønnsaker eller salat til. Nam nam!

Anonymous poster hash: 0c12b...8ff

Skrevet

Nachos, jegergryte, fylt paprika, pai, quesadillas, "rollerburgers", hjemmelagde hamburgere

Anonymous poster hash: 0afaf...4b4

Skrevet (endret)

Stemmer også for cottage pie. Den på Trines matblogg er supergod.

Endret av ★
Skrevet

Klapp den flat som en avlang pannekake, litt tykkere, på bakepapir med litt olje på (så den ikke skal sette seg fast). Strø på salt, pepper, hakket hvitløk, løk, paprika og revet ost. Eller annet du vil ha. Rull den sammen og legg i en ildfast form. Stek på 200 grader i 25 min. Ha ris, potet eller pommes frites og en god saus til. Grønnsaker eller salat til. Nam nam!

Og når du skal spise den skjærer du skiver av den, i tilfelle du ikke skjønte det. Er veldig saftig! Er forresten godt med bacon surra rundt

Skrevet

Eller meat pie, piroger, bakt potet fylt med kjøttdeig og annet, kålruletter, meksikansk suppe/tomatsuppe med kjøttdeig, pizzasnurrer/pizzahorn.

Skrevet

Prøv Hairy Bikers' Meatloaf!

Anonymous poster hash: 9b524...289

Skrevet

Legg masse grønnsaker i en ildfast form. Litt kraft/buljong. Legg kjøttdeig over i et tynt lag. Stek i ovnen.

Anonymous poster hash: 092ad...ef8

Skrevet

Vel, det ble quesedillas idag. Takk for den! Meget populært hos familiens yngste.

Tror kanskje jeg på prøve meg på cottage pie også endag. Googlet og det så slett ikke så dumt ut

:-)

Hi

Anonymous poster hash: 9b5c4...0e2

Skrevet

Kjempe burger!

Anonymous poster hash: 0c3bb...4b3

post-42-1436914_thumb.jpg

Skrevet

Bland kjøttdeig med krydder du ønsker.

Stek den på begge sider.

Sausen:

En matfløte og en slump fond.

Krydder etter smak.

Anonymous poster hash: 0c3bb...4b3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...