Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Søker egentlig ikke nye jobber i utgpkt men det har dukket opp en særdeles intr jobb som føles skreddersydd ut for meg😊 Jeg har kun vært 7 mnd i nåværende jobb og har en liten stilling ca 40%. Den "nye" er 100% Det blir garantert dårlig stemning hvis jeg sier noe og jeg ødelegger sjangser for å få mer jobb hvor jeg er dersom de får vite at jeg søker meg bort. Skal jeg si noe? Hvem setter jeg som referanse hvis ikke, gamle jobben? Anonymous poster hash: 63e62...ee8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Hvorfor skal du si noe om det kan gi deg mindre jobb? Sett opp gamle jobben som referanse. Anonymous poster hash: 3bf84...1f5
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Si at du oppgir referanse ved behov. Det kan gå fint, og det kan gå dårlig å si det. Ikke gjør det! Anonymous poster hash: 3be35...2d8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Hvorfor skal du si noe om det kan gi deg mindre jobb? Sett opp gamle jobben som referanse. Anonymous poster hash: 3bf84...1f5 Signerer, man skal ikke si fra om noe som helst, så lenge du ikke gjennomfører jobbintervju i arbeidstiden din slik at du må ha fri. Min tidligere sjef mente jeg måtte AVKLARE med henne om det er greit at jeg søkte nye jobber... ikke var det en jobb med konkurranseklausul heller, men helt vanlig kontorjobb altså. Holdt på å le meg ihjel av hele kjerringa, og sluttet der kort tid etter (ikke på grunn av denne episoden altså ) Anonymous poster hash: 02c50...756
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Ville ikke sagt noe. Og du kan jo si i et evt intervju at arbgiver nå ikke vet om det fordi du egentlig ikke er ute etter å bytte jobb, men søkte kun denne for det er en drømmejobb for deg Anonymous poster hash: 4039d...7e7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Hvorfor skal du si noe om det kan gi deg mindre jobb? Sett opp gamle jobben som referanse. Anonymous poster hash: 3bf84...1f5 Signerer, man skal ikke si fra om noe som helst, så lenge du ikke gjennomfører jobbintervju i arbeidstiden din slik at du må ha fri. Min tidligere sjef mente jeg måtte AVKLARE med henne om det er greit at jeg søkte nye jobber... ikke var det en jobb med konkurranseklausul heller, men helt vanlig kontorjobb altså. Holdt på å le meg ihjel av hele kjerringa, og sluttet der kort tid etter (ikke på grunn av denne episoden altså ) Anonymous poster hash: 02c50...756 Bruke gamle jobben som referanse? Er to år siden jeg var der da jeg har vært fuøltidsstudent og fått baby. Jeg har mine 40% smurt utover 4 dager og jobber utrolig lite per dag, så klarer sikkert å få intervju utenom dette dersom det ble aktuelt. Ringte på jobben her om dagen og det var full kjemi med han jeg snakket med så dermed ble jeg helt sikker på at jeg skulle søke. Anonymous poster hash: 63e62...ee8
Luksusdyret Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Hvorfor skal du si noe om det kan gi deg mindre jobb? Sett opp gamle jobben som referanse. Anonymous poster hash: 3bf84...1f5 Signerer, man skal ikke si fra om noe som helst, så lenge du ikke gjennomfører jobbintervju i arbeidstiden din slik at du må ha fri. Min tidligere sjef mente jeg måtte AVKLARE med henne om det er greit at jeg søkte nye jobber... ikke var det en jobb med konkurranseklausul heller, men helt vanlig kontorjobb altså. Holdt på å le meg ihjel av hele kjerringa, og sluttet der kort tid etter (ikke på grunn av denne episoden altså ) Anonymous poster hash: 02c50...756 Bruke gamle jobben som referanse? Er to år siden jeg var der da jeg har vært fuøltidsstudent og fått baby. Jeg har mine 40% smurt utover 4 dager og jobber utrolig lite per dag, så klarer sikkert å få intervju utenom dette dersom det ble aktuelt. Ringte på jobben her om dagen og det var full kjemi med han jeg snakket med så dermed ble jeg helt sikker på at jeg skulle søke. Anonymous poster hash: 63e62...ee8 Men referanser ringer man ikke før etter invervjurunde der arbeidsgiver gjerne har plukket ut 2-3 aktuelle, eller bestemt 100 % av det er deg han vil ha som sin nye medarbeider. Man ringer ikke referanser til absolutt alle som har sendt inn søknad.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Men når det er 2-3 aktuelle då er man ikke sikker på at man får den uansett. Anonymous poster hash: 63e62...ee8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Det er nesten ingen som bruker nåværende arbeidsgiver som referanse. Min ene referanse er 15 år gammel. Null problem! Anonymous poster hash: 3be35...2d8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Det er nesten ingen som bruker nåværende arbeidsgiver som referanse. Min ene referanse er 15 år gammel. Null problem! Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har alltid brukt nåværende sjef som referanse 😊 føler det er mest naturlig siden han/hun kjenner meg best der og da. Anonymous poster hash: 9f542...d81
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 Jeg føler jeg ikke vet hvor jeg har nåværende sjef. Synes hun er veldig ustabil, så da lar jeg både være å si noe og sette henne som referanse. Så satser jeg på at jeg får drømmejobben! Det er virkelig langt mellom disse jobbene, så det er sikkert mange søkere. Jeg har lite arb erfaring men jeg har mye utdannelse og gode karakterer- satser på at det teller. Dessuten tar masteroppg min utgpkt i noe som holder på å utarbeides i det firmaet så det kan jo forhåpentlig vis slå bra ut. Det et en god oppg og jeg fikk A. Så litt intr kan den jo være, også for de. Anonymous poster hash: 63e62...ee8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Jeg ville vært åpen og brukt nærmeste leder som referanse. Men jeg vet det ikke ville skapt dårlig stemning eller hindret mine muligheter i jobben jeg har. Da ville jeg ikke sagt noe. Anonymous poster hash: 774dd...ba7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Men hvis du kun har 40 % der du jobber nå så kan du vel bare si til sjefen at du ønsker 100 % og derfor søker du ny jobb Enhver arbeidsgiver ville forstått det. Anonymous poster hash: 9f542...d81
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Takk for svar. Nå er det bare å krysse fingrene for drømmejobben Anonymous poster hash: 63e62...ee8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Det er nesten ingen som bruker nåværende arbeidsgiver som referanse. Min ene referanse er 15 år gammel. Null problem! Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har alltid brukt nåværende sjef som referanse 😊 føler det er mest naturlig siden han/hun kjenner meg best der og da. Anonymous poster hash: 9f542...d81 ..... Anonymous poster hash: 3be35...2d8
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Det er nesten ingen som bruker nåværende arbeidsgiver som referanse. Min ene referanse er 15 år gammel. Null problem! Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har alltid brukt nåværende sjef som referanse 😊 føler det er mest naturlig siden han/hun kjenner meg best der og da. Anonymous poster hash: 9f542...d81 ..... Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har jobbet med rekruttering i mange år og det er mange som bruker nåværende sjef som referanse. I de tilfellene hvor det ikke blir gjort spør jeg alltid etter grunnen under intervjuet da det kan være en indikasjon på at vedkommende ikke fungerer så bra på sin nåværende arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 18019...735
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Det er nesten ingen som bruker nåværende arbeidsgiver som referanse. Min ene referanse er 15 år gammel. Null problem! Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har alltid brukt nåværende sjef som referanse 😊 føler det er mest naturlig siden han/hun kjenner meg best der og da. Anonymous poster hash: 9f542...d81 ..... Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har jobbet med rekruttering i mange år og det er mange som bruker nåværende sjef som referanse. I de tilfellene hvor det ikke blir gjort spør jeg alltid etter grunnen under intervjuet da det kan være en indikasjon på at vedkommende ikke fungerer så bra på sin nåværende arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 18019...735 Wow.... Bare wow... Har det slått deg at det finnes mange drittsekker til arbeidsgivere der ute? Som lager livet surt for deg om du søker ny jobb? Er jo faktisk ikke sikkert du får jobben.... Jeg har hatt en sånn sjef, og brukte han ikke som referanse. Jeg har imidlertid byttet jobb enda en gang, og brukte han som referanse når jeg søkte denne jobben. Anonymous poster hash: bb119...e9b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 Det er nesten ingen som bruker nåværende arbeidsgiver som referanse. Min ene referanse er 15 år gammel. Null problem! Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har alltid brukt nåværende sjef som referanse 😊 føler det er mest naturlig siden han/hun kjenner meg best der og da. Anonymous poster hash: 9f542...d81 ..... Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har jobbet med rekruttering i mange år og det er mange som bruker nåværende sjef som referanse. I de tilfellene hvor det ikke blir gjort spør jeg alltid etter grunnen under intervjuet da det kan være en indikasjon på at vedkommende ikke fungerer så bra på sin nåværende arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 18019...735 Du tenker ikke på alle de idiotiske arbeidsgiverne som finnes der ute? Har vært borti psykisk ustabile jævler, de som bare er frekke og ufyselige osv. Det er fryktelig ubehagelig å få spm om hvorfor man vil slutte i en jobb når svaret er at arbeidsgiver er dust. Slike som deg tror ofte ikke på oss, og tenker at VI er problemet. Tenk heller på at de som jobber i et godt miljø ikke bytter jobb så ofte som de som har det dritt på jobb. Anonymous poster hash: 26e94...e13
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #19 Skrevet 8. august 2015 Det er nesten ingen som bruker nåværende arbeidsgiver som referanse. Min ene referanse er 15 år gammel. Null problem! Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har alltid brukt nåværende sjef som referanse 😊 føler det er mest naturlig siden han/hun kjenner meg best der og da. Anonymous poster hash: 9f542...d81 ..... Anonymous poster hash: 3be35...2d8 Jeg har jobbet med rekruttering i mange år og det er mange som bruker nåværende sjef som referanse. I de tilfellene hvor det ikke blir gjort spør jeg alltid etter grunnen under intervjuet da det kan være en indikasjon på at vedkommende ikke fungerer så bra på sin nåværende arbeidsplassen. Anonymous poster hash: 18019...735 Du tenker ikke på alle de idiotiske arbeidsgiverne som finnes der ute? Har vært borti psykisk ustabile jævler, de som bare er frekke og ufyselige osv. Det er fryktelig ubehagelig å få spm om hvorfor man vil slutte i en jobb når svaret er at arbeidsgiver er dust. Slike som deg tror ofte ikke på oss, og tenker at VI er problemet. Tenk heller på at de som jobber i et godt miljø ikke bytter jobb så ofte som de som har det dritt på jobb. Anonymous poster hash: 26e94...e13 Nå viser det seg også ofte at det er arbeidstaker og ikke arbeidsgiver som skaper konflikter, og den erfaringen fikk vi flere ganger når vi ikke hadde fokus på dette temaet. Jeg er veldig klar over at mange har dårlige ledere, men når jeg skal ansette så er bedriftens beste mitt fokus og jeg lar ikke være å stille spørsmål som kan være ubehagelige. Jeg har forøvrig ansatt flere som ikke hadde nåværende leder som referanse, men da har grunnen blitt belyst under intervjuet. Anonymous poster hash: 18019...735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå