Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Og nei, da mener jeg ikke et glass vin eller et par øl, men dritings. Her er det 6. helg på rad han drikker. For meg er det egentlig ett fett siden han nå er på forretningsreise i to uker, men nå drakk han seg full igjen i går. Konsekvensen for meg er den samme, jeg er jo hjemme alene med barna om han drikker eller ikke, men jeg er likevel forbanna og begynner å tro at han har et alkoholproblem. Forrige helg var det fisketur med gutta der han lå full fra fredag til søndag, mens helga før det igjen var han i bursdagsselskap. Helga før det drakk han seg bare full her hjemme (etter barnas leggetid selvfølgelig, og dro til broren sin etterpå, sånn at barna har aldri sett ham full). Hva er deres syn? Anonymous poster hash: 4fd90...729
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Jeg tenker at han må ta hensyn og fokusere på familien sin. Er han på forretningsreise og det er sosiale tilstelninger er det jo greit, men ikke så mye som det er nå. Jeg kjenner ikke mannen og vet jo ikke svaret. Men jeg tenker at det ikke er ett alkoholproblem, men umodenhet Anonymous poster hash: 1ba0c...46e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Jeg tenker at han må ta hensyn og fokusere på familien sin. Er han på forretningsreise og det er sosiale tilstelninger er det jo greit, men ikke så mye som det er nå. Jeg kjenner ikke mannen og vet jo ikke svaret. Men jeg tenker at det ikke er ett alkoholproblem, men umodenhet Anonymous poster hash: 1ba0c...46e Umodenhet er en ting, men er man egentlig ikke alkoholiker hvis man må drikke seg full hver eneste uke og klarer ikke å holde alkoholinntaket moderat? Anonymous poster hash: 4fd90...729
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Jeg tenker at han må ta hensyn og fokusere på familien sin. Er han på forretningsreise og det er sosiale tilstelninger er det jo greit, men ikke så mye som det er nå. Jeg kjenner ikke mannen og vet jo ikke svaret. Men jeg tenker at det ikke er ett alkoholproblem, men umodenhet Anonymous poster hash: 1ba0c...46e Umodenhet er en ting, men er man egentlig ikke alkoholiker hvis man må drikke seg full hver eneste uke og klarer ikke å holde alkoholinntaket moderat? Anonymous poster hash: 4fd90...729 Nei. Skal mer til enn som så å kalle en person alkoholiker Anonymous poster hash: 1ba0c...46e
soleia Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Synes ikkje noko særleg om å drikke seg dritings, anten det er heime eller på fest. Men mest spesiellt er det at han sit åleine i si eiga stove og drikk seg full. Det er slikt som får alarmklokker til å ringe.
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Ja! Min samboer drikker da en øl eller to til stadighet, men jeg har aldri sett ham dritings. Hadde blitt meget betenkt!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Samme fyren som sier han skal komme da og da, men som ikke kommer før dagen etter? Anonymous poster hash: 0e114...754
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Samme fyren som sier han skal komme da og da, men som ikke kommer før dagen etter? Anonymous poster hash: 0e114...754 Nei, forrige helg var avtalt guttetur hele helga, og denne helga er han borte på jobb... Han kommer når han skal, men er jeg "prippen" som mener at man ikke bør drikke hver eneste uke? Altså, overstadig?Har luftet det med ei venninne og hun sier at han er jo borte på jobbreise uansett, så hvorfor skal jeg bry meg med at han er full igjen... Anonymous poster hash: 4fd90...729
TPK Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Det er jo veldig kjedelig for deg å ha barna alene hver helg da. Vil han ikke være med familien sin? Regner med han er ganske fyllesyk etterbdette her...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Hadde ikke godtatt det. Vi hsr vært sammen i 5 år og samboer har drukket seg full en gang på den tiden, jeg kanskje to ganger. Det finnes viktigere ting i livet enn festing. Anonymous poster hash: d3086...230
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 En ting er nå alkoholen, men hva med ungene? Altså, kvalitetstid med ungene en helg? Jeg hadde aldri giddet å være med en mann en mann som hele tiden valgte bort barna sine til fordel for festing og alkohol.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Advarsel eller på hue og ræva ut! Å ta en øl på en lørdag og dritings hver gang anledningen byr seg er en vesentlig forskjell Anonymous poster hash: 5d75b...d3d
Pobie Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Hvis han ellers gjør det han skal - tilbringer tid med barna, deler husarbeid, jobber, gir deg oppmerksomhet, osv, får det være hans valg. Han er voksen og trenger vel ikke at noen forteller han hvor mye han har lov til å drikke? Jeg hadde blitt passe sur hvis mannen min skulle bli sur for noe som kun påvirker meg selv. Hvis drikkingen går utover jobb eller familieliv er det noe helt annet, så klart.
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Hvis han ellers gjør det han skal - tilbringer tid med barna, deler husarbeid, jobber, gir deg oppmerksomhet, osv, får det være hans valg. Han er voksen og trenger vel ikke at noen forteller han hvor mye han har lov til å drikke? Jeg hadde blitt passe sur hvis mannen min skulle bli sur for noe som kun påvirker meg selv. Hvis drikkingen går utover jobb eller familieliv er det noe helt annet, så klart. Sant nok, men å bli sanseløst berusa så ofte er jo et risikomoment mht alkoholisme. Eller snarere, atferden er kanskje symptom på noe mer, hvis han ikke klarer å stoppe så snart han har begynt.
Lammeskanken Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Altså, han er ingen alkoholiker selv om han har drikki seg drita for 6 helga på rad.. han bare koser seg og kobler ut litt.. kanskje han har hatt mye stress på jobben i det siste? Kanskje gutta han henger med akkurat har blitt single og maser på han om å komme å feste? Det er sommer og da drikker man automatisk mer enn det man gjør på vinterstid.. jeg ville ikke bekymra meg noe stort over alkoholinntaket hans, men snakk med han å si at du vil ha han hjemme neste helg så dere kan kose dere sammen 😊
Mamma_til_2 Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Nå i sommer har alkoholen vært tilstede ofte i større eller mindre kvanta hos min mann, men han drikker aldri før barna er lagt og han står opp på mordi gen senest kl 09.00 ( og ham får sove lengre om han ønsker) så om det bare er ett sommerfenomen så hadde jeg ikke tenkt på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå