Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #1 Skrevet 8. august 2015 Er helt ny på dette 😉 Gode tips til matvarer som er gode å ha i hus? Skal ikke på lavkarbo, men vil allikevel ha minst mulig av det. Anonymous poster hash: 88ce9...7a3
Gjest Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Blomkål Knaskegulrøtter Agurk Brokkoli Sellerirot Neper Kål Salat Paprika Det du måtte like av grønnsaker i grunn. For der Jo ikke grønnsakene i seg selv som har gjort deg overvektig?☺ Bær av ymse slag. Ikke så mye frukt. Eller med måte. Rent kjøtt og fisk. Ikke farse produkter. Karbonadedeig fremfor kjøttdeig feks. Rømme Fløte Gresk yoghurt Ost hvit Hmmm kommer ikke på så mye, tidlig en lørdags morgen😂
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Blomkål Knaskegulrøtter Agurk Brokkoli Sellerirot Neper Kål Salat Paprika Det du måtte like av grønnsaker i grunn. For der Jo ikke grønnsakene i seg selv som har gjort deg overvektig?☺ Bær av ymse slag. Ikke så mye frukt. Eller med måte. Rent kjøtt og fisk. Ikke farse produkter. Karbonadedeig fremfor kjøttdeig feks. Rømme Fløte Gresk yoghurt Ost hvit Hmmm kommer ikke på så mye, tidlig en lørdags morgen😂 Tusen takk for tips :-) Anonymous poster hash: 88ce9...7a3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Ville selv holdt meg unna rømme og fløte. Heller fått fettet mitt gjennom fet fisk, oljer, avocado og nøtter. Men det er meg, og du vil nok og få mange forskjellige svar her. For de fleste spiser forskjellig på diett. Men ellers enig i alt av grønnsaker, bær er bra og litt frukt. Ellers så spiser jeg havregrøt ofte, så havregryn. Og jeg lager knekkebrød av havregryn og frø. Utrolig godt, og sunt. Jeg bruker kesam istedenfor rømme, så bruker jeg lett kokosmelk i en del retter istedenfor matfløte. Så elsker jeg å spise frosne bjørnebær for å dempe søtsuget. Vet mange sverger til frosne druer og. Anonymous poster hash: 1736b...739
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Smoothiemix, lettyoghurt. Har også ofte hermetiske tomater! Det lager jeg hjemmelaget tomatsuppe av 😊 Ville også hatt noe lightsaft og te tilgjengelig! Og sukrin 👍🏻 Anonymous poster hash: 64b40...82c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Hvilken diett? Du trenger rett og slett å skaffe deg kunnskap om mat. Det får du ikke ved å be om handlelister fra andre. Anonymous poster hash: 8778c...92e
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Hvilken diett? Du trenger rett og slett å skaffe deg kunnskap om mat. Det får du ikke ved å be om handlelister fra andre. Anonymous poster hash: 8778c...92e Å herregud, jeg ville bare ha tips til sunne gode matvarer, siden jeg er tom for idéer. Stått opp på feil fot du eller? 🙊 Anonymous poster hash: 88ce9...7a3
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Smoothiemix, lettyoghurt. Har også ofte hermetiske tomater! Det lager jeg hjemmelaget tomatsuppe av 😊 Ville også hatt noe lightsaft og te tilgjengelig! Og sukrin 👍🏻 Anonymous poster hash: 64b40...82c Tomatsuppe var lurt! 👍 Anonymous poster hash: 88ce9...7a3
Gjest Gul stjerne Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Hvilken diett? Du trenger rett og slett å skaffe deg kunnskap om mat. Det får du ikke ved å be om handlelister fra andre. Anonymous poster hash: 8778c...92e Å herregud, jeg ville bare ha tips til sunne gode matvarer, siden jeg er tom for idéer. Stått opp på feil fot du eller? Anonymous poster hash: 88ce9...7a3 Nei, hun har et meget godt poeng. Diett er ikke bare diett. Men til deg som er helt novise vil jeg anbefale å telle kalorier. Og da er rådene med fløte, rømme og hvite oster helt feil for deg. Du må faktisk lese deg opp og forstå hva du holder på med. Gå for Grete Roede og tell.
Gjest Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Gå til innkjøp av forskjellige frø og bak dine egne knekebrød. Smaker mye bedre enn de kjøpte. Lag mest mulig fra bånn av. Lager meg stadig en digg tomatsuppe som frisker opp hode og nese Og ikke minst smakfull. Legg om livvstilen så mye du klarer og ikke tenk at dette skal være en diett, men en kostholhsendring
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 Hvilken diett? Du trenger rett og slett å skaffe deg kunnskap om mat. Det får du ikke ved å be om handlelister fra andre. Anonymous poster hash: 8778c...92e Å herregud, jeg ville bare ha tips til sunne gode matvarer, siden jeg er tom for idéer. Stått opp på feil fot du eller? Anonymous poster hash: 88ce9...7a3 Hun har jo helt rett. Det kommer jo helt an på hvilken vei du velger, skal du telle kalorier eller karbohydrater, skal du ha en kvikk fix eller en livstilsendring. Selv om en ting er "sunn" i den ene dietten, så er det ikke sikkert den er "sunn" i den andre dietten. Anonymous poster hash: 9bd5d...388
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Gå til innkjøp av forskjellige frø og bak dine egne knekebrød. Smaker mye bedre enn de kjøpte. Lag mest mulig fra bånn av. Lager meg stadig en digg tomatsuppe som frisker opp hode og nese Og ikke minst smakfull. Legg om livvstilen så mye du klarer og ikke tenk at dette skal være en diett, men en kostholhsendring Har du en oppskrift på gode knekkebrød? Anonymous poster hash: 9bd5d...388
Gjest Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Gå til innkjøp av forskjellige frø og bak dine egne knekebrød. Smaker mye bedre enn de kjøpte. Lag mest mulig fra bånn av. Lager meg stadig en digg tomatsuppe som frisker opp hode og nese Og ikke minst smakfull. Legg om livvstilen så mye du klarer og ikke tenk at dette skal være en diett, men en kostholhsendring Har du en oppskrift på gode knekkebrød? Anonymous poster hash: 9bd5d...388 Har en lavkarboside på facebook om du er intr. Jeg kjører ikke helt strikt stil, så mange rynker nok på nesen sin av ymse matvarer. Som feks gulrot.... Men det er ikke gultrote som har gjort meg feit! Men legger ut knekkebrødene her også Fantastisk gode kenkkebrød. Lavkarbo knekkebrød! 1 dl sesamfrø 0,5 dl linfrø 1 dl solsikkekjerner 1 dl gresskarkjerner 1-2 ss havrekli (kan droppes om du vil, men karbohydratene fra disse utgjør ikke så mye i knekkebrødene) 1 strøken ss mandelmel 1/2 ts fiberhusk En klype salt Vann skal tilsettes til det blir som en tykk grøt, ta litt og litt det skal bare fuktes slik at alt er vått. Fremgangsmåte: - Sett stekeoven på 150 grader, ikke varmluft. - Bland sammen alt det tørre og tilsett vann litt og litt. - Spre blandingen utover stekeplate med bakepapir, denne Oppskriften skal være passe til en stekeplate ca. - Legg røra på midten av bakeplaten og stryk utover mot alle kanter på platen med hendene. - Rut forsiktig opp i passe knekkebrødstørrelse før du setter dem i ovnen med et pizzahjul. - Sett brettet i ovnen, stek først i 10 minutter. Åpne så ovnsdøren og slipp ut damp. - Stek i 10 minutter til og ta så ut knekkebrødene. Avkjøl litt på en rist, dra bare bakepapiret over på risten og la det kjøle seg ned litt. - Når de er nedkjølt løsner du forsiktig knekkebrødene og tar de tilbake på stekeplaten, snu knekkebrødene og sett dem inn igjen i ovnen. - La de stå i ovnen i 10 minutter til ca. men nå med ovnsdøren åpen (på samme temp. 150 grader). Når de har stått i 10-15 minutter, kan du igjen ta de ut og avkjøle dem på rist.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Grove knekkebrød (jeg kjøper Husman), magerost, gresk yoghurt, bær, en frukt om dagen er greit, alt av grønnsaker (men bytt helst vanlig potet med søtpotet), fullkornspasta, byggris, fullkornsris, magerkesam, ekstra lettrømme, fisk, rent kjøtt... Anonymous poster hash: 52c07...f2e
kråkemamma Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Grove produkter- grov pasta,ris, grovt brød/knekkebrød Magre produkt- mager melk, ost osv Rene produkt-ren kjøtt og fiskemat, ikke farse. Grønt- masse grønnsaker,frukt og bær Bær med kesam til dessert, grønnsaker med dip. Grovt-grønt-magert-rent 4 gode regler å gå etter.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Grove knekkebrød (jeg kjøper Husman), magerost, gresk yoghurt, bær, en frukt om dagen er greit, alt av grønnsaker (men bytt helst vanlig potet med søtpotet), fullkornspasta, byggris, fullkornsris, magerkesam, ekstra lettrømme, fisk, rent kjøtt... Anonymous poster hash: 52c07...f2e Det er anbefalt 50/50 frukt og grønt hver dag. Så man kan trygt spise mer enn en frukt uten problem! 5 om dagen er fortsatt gjeldende, så ca. 2-3 frukt hver dag er det anbefalte. Stort sett er det livsstilsendring folk er ute etter når de skal ned i vekt, fordi man vil jo holde vekta! Da er det lurt og ikke begrense frukt for mye, det kan være den "kosen" som holder motivasjonen oppe over lengre tid! Anonymous poster hash: 64b40...82c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Gå til innkjøp av forskjellige frø og bak dine egne knekebrød. Smaker mye bedre enn de kjøpte. Lag mest mulig fra bånn av. Lager meg stadig en digg tomatsuppe som frisker opp hode og nese Og ikke minst smakfull. Legg om livvstilen så mye du klarer og ikke tenk at dette skal være en diett, men en kostholhsendring Har du en oppskrift på gode knekkebrød? Anonymous poster hash: 9bd5d...388 Har en lavkarboside på facebook om du er intr. Jeg kjører ikke helt strikt stil, så mange rynker nok på nesen sin av ymse matvarer. Som feks gulrot.... Men det er ikke gultrote som har gjort meg feit! Men legger ut knekkebrødene her også Fantastisk gode kenkkebrød. Lavkarbo knekkebrød! 1 dl sesamfrø 0,5 dl linfrø 1 dl solsikkekjerner 1 dl gresskarkjerner 1-2 ss havrekli (kan droppes om du vil, men karbohydratene fra disse utgjør ikke så mye i knekkebrødene) 1 strøken ss mandelmel 1/2 ts fiberhusk En klype salt Vann skal tilsettes til det blir som en tykk grøt, ta litt og litt det skal bare fuktes slik at alt er vått. Fremgangsmåte: - Sett stekeoven på 150 grader, ikke varmluft. - Bland sammen alt det tørre og tilsett vann litt og litt. - Spre blandingen utover stekeplate med bakepapir, denne Oppskriften skal være passe til en stekeplate ca. - Legg røra på midten av bakeplaten og stryk utover mot alle kanter på platen med hendene. - Rut forsiktig opp i passe knekkebrødstørrelse før du setter dem i ovnen med et pizzahjul. - Sett brettet i ovnen, stek først i 10 minutter. Åpne så ovnsdøren og slipp ut damp. - Stek i 10 minutter til og ta så ut knekkebrødene. Avkjøl litt på en rist, dra bare bakepapiret over på risten og la det kjøle seg ned litt. - Når de er nedkjølt løsner du forsiktig knekkebrødene og tar de tilbake på stekeplaten, snu knekkebrødene og sett dem inn igjen i ovnen. - La de stå i ovnen i 10 minutter til ca. men nå med ovnsdøren åpen (på samme temp. 150 grader). Når de har stått i 10-15 minutter, kan du igjen ta de ut og avkjøle dem på rist. Tusen takk Hvordan oppbevarer du de? Anonymous poster hash: 9bd5d...388
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 Gå til innkjøp av forskjellige frø og bak dine egne knekebrød. Smaker mye bedre enn de kjøpte. Lag mest mulig fra bånn av. Lager meg stadig en digg tomatsuppe som frisker opp hode og nese Og ikke minst smakfull. Legg om livvstilen så mye du klarer og ikke tenk at dette skal være en diett, men en kostholhsendring Har du en oppskrift på gode knekkebrød? Anonymous poster hash: 9bd5d...388 Har en lavkarboside på facebook om du er intr. Jeg kjører ikke helt strikt stil, så mange rynker nok på nesen sin av ymse matvarer. Som feks gulrot.... Men det er ikke gultrote som har gjort meg feit! Men legger ut knekkebrødene her også Fantastisk gode kenkkebrød. Lavkarbo knekkebrød! 1 dl sesamfrø 0,5 dl linfrø 1 dl solsikkekjerner 1 dl gresskarkjerner 1-2 ss havrekli (kan droppes om du vil, men karbohydratene fra disse utgjør ikke så mye i knekkebrødene) 1 strøken ss mandelmel 1/2 ts fiberhusk En klype salt Vann skal tilsettes til det blir som en tykk grøt, ta litt og litt det skal bare fuktes slik at alt er vått. Fremgangsmåte: - Sett stekeoven på 150 grader, ikke varmluft. - Bland sammen alt det tørre og tilsett vann litt og litt. - Spre blandingen utover stekeplate med bakepapir, denne Oppskriften skal være passe til en stekeplate ca. - Legg røra på midten av bakeplaten og stryk utover mot alle kanter på platen med hendene. - Rut forsiktig opp i passe knekkebrødstørrelse før du setter dem i ovnen med et pizzahjul. - Sett brettet i ovnen, stek først i 10 minutter. Åpne så ovnsdøren og slipp ut damp. - Stek i 10 minutter til og ta så ut knekkebrødene. Avkjøl litt på en rist, dra bare bakepapiret over på risten og la det kjøle seg ned litt. - Når de er nedkjølt løsner du forsiktig knekkebrødene og tar de tilbake på stekeplaten, snu knekkebrødene og sett dem inn igjen i ovnen. - La de stå i ovnen i 10 minutter til ca. men nå med ovnsdøren åpen (på samme temp. 150 grader). Når de har stått i 10-15 minutter, kan du igjen ta de ut og avkjøle dem på rist. Tusen takk Hvordan oppbevarer du de? Anonymous poster hash: 9bd5d...388 Vil gjerne ha link til fb siden og Anonymous poster hash: 9bd5d...388
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå