Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Jeg var i bursdag til ei som ble litt over 30 år for noen dager siden. ALLE var over 25 år, bortsett fra ei, hun var 16... Hun kom med moren, moren hadde skaffet drikke til henne og hun ble temmelig full utover kvelden. Hun var kledd "halv naken" altså, utringning ala puppene hengene ut og miniskjørt. Moren rettet til og med på utringningen slik at den var åpen og fin... Mennene som var der trodde hun var i ca 20-21 siden hun var der, og fikk kjeft av moren da de flørtet til bake når hun nærmest trykte puppene opp i ansiktet til de, kyssende på nakken til ene mens hun inni mellom bet han i øret og klådde på godt voksne menn... Er det normalt at 16 åringer er med mødre på fest i dag og drikker seg full? Vi var flere som reagerte... Om det har noe og si, så nei jeg drakk ikke, jeg var edru... Anonymous poster hash: a7c19...248
smurfis Skrevet 8. august 2015 #2 Skrevet 8. august 2015 Hmmm, nei. Det vil jeg si er ganske unormalt. Ihvertfall i mine (forskjellige) kretser...
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #3 Skrevet 8. august 2015 Nei, det er IKKE normalt. Faktisk ganske bekymringsfullt. Anonymous poster hash: 2d0d7...1ee
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #4 Skrevet 8. august 2015 Nei på ingen måte. Den festen hadde jeg slitt med å være til stede på tror jeg... Anonymous poster hash: 200bc...2a1
Bustetroll Skrevet 8. august 2015 #5 Skrevet 8. august 2015 Ikke normalt. Hadde jeg vært tilstede selv hadde hun fått høre det. Muligens hadde jeg ringt politiet også og gitt beskjed om at en voksen dame sjenket en mindreårig
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #6 Skrevet 8. august 2015 Jeg var på en fest en gang, hvor moren til ene barnet på 15 år, satt og skjenket sønnen sin og alle kompisene. Dette var en grillfest, hvor det var mer naturlig at det var folk i forskjellige aldre. Men de andre på den alderen drakk ikke. Og de fleste voksne og, drakk mer for kosen sin skyld. Ikke for å bli fulle. Da det var mindreårige tilstede. Jeg dro ganske raskt fra den festen, orket ikke å se denne moren ikke bare skjenke sin egen sønn, men andre sine barn og. For jeg hadde blitt ganske forbanna hadde det vært mitt barn, som ble skjenket av en voksen. Nå har jeg en 14 åring og, ser aldri for meg at hun og jeg kommer til å feste sammen. At vi kan gå på konsert og drikke litt, eller lignende, det kan vi sikkert gjøre, etter at hun blir 18 år. Anonymous poster hash: 40733...ea5
kristinehufine Skrevet 8. august 2015 #7 Skrevet 8. august 2015 Fester du sammen med barna dine når de er 16, tenker jeg mitt om at dette neppe er det eneste problemet der i huset! Alkohol er ulovlig før man er 18, og skal ikke foreldre være foreldre? Foreldre er ikke venninner, spesielt ikke når barna er i verste tenåringsperioden! Greit nok. Jeg er 26, masse sammen med mamma, og hadde vi tatt noen vinglass sammen nå er det en helt annen sak. For mamma er faktisk min beste venn i tillegg til å være mamma. Men når jeg var 16 år var det helt andre boller. Grensene var strenge, og jeg visste hvor grensa gikk. Feste med mamma og vennene hennes hadde ikke en gang falt meg inn nå, tenker det er utrolig spesielt og ikke minst uansvarlig av moren hennes!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #8 Skrevet 8. august 2015 Jeg drakk whisky med min far da jeg var 15. Var en koselig tid,men vil aldri gjøre det når mine barn blir 15. Anonymous poster hash: 3668f...034
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #9 Skrevet 8. august 2015 Syyyykt.... Anonymous poster hash: 23b08...3c6
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #10 Skrevet 8. august 2015 Her i bygda er det helt vanlig at 16-åringer får lov til å gå på grendefester. Slik har der alltid vært; når du er konfirmert får du være med på fest! Da kan det fint være tre generasjoner tilstede Men jeg ville aldri i verden tatt med 16- åringen på et 30-årslag. Det ville i min verden være snodig og kan ikke sammenliknes med en grendefest, en gatefest, en grillfest i nabolaget etc. Anonymous poster hash: b4ca6...796
nasse nøffen Skrevet 8. august 2015 #11 Skrevet 8. august 2015 sykt..... min er snart 18 og det skjer ikke her , eller når hun blir 18 for den saks skyld. Jeg synes ikke foreldre og barn skal feste sammen uansett. Det ødelegger noe av den respekten som ligger i mellom de føler jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #12 Skrevet 8. august 2015 Syyyykt.... Anonymous poster hash: 23b08...3c6 Ja,det var en syk god tid også☺. Anonymous poster hash: 3668f...034
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #13 Skrevet 8. august 2015 Det er noe du bør sende bekymringsmelding til barnevernet om. Om ikke allerede noen andre har gjort det (og om du ikke omgås bare søppel så har de nok det) kan du være den ene personen som gir denne jenta en sjanse. Anonymous poster hash: 70486...b45
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #14 Skrevet 8. august 2015 Takk for svar, da var vi ikke helt på jorde i reaksjonen. Dette er datteren til en bekjents partner, så halvparten av oss hadde aldri møtt dem før, så vet ikke om hun er meldt. Vi prøver og finne navnet hennes, er en venn av meg som vil melde. De som var der fra min omgangskrets synes situasjonen var ubehagelig og unngikk jenta rett og slett, er ikke så mye man kan gjøre uten og skape bråk på festen. Anonymous poster hash: a7c19...248
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå