Gå til innhold

Når begynner barna med mindre bursdagselskap ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren vår blir 11 år i høst og lurer på når barna begynner å feire bursdagen med kun de beste venninnene og ikke hele klassen ? 

Hun har veldig lyst på badeland men de er 14 jenter i klassen og vi har ikke råd å be alle, hun har nevnt at hun kan tenke seg å kun ta med seg 4 venninner men ingen i klassen har begynt med mindre selskap enda. Blir det dumt å begynne med det allrede nå eller er det vanlig at de blir litt eldre ? 

Anonymous poster hash: d3428...68b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I mitt hode er det helt ok. Ingen andre enn datteren deres og dere skal styre hvordan hun skal ha bursdagene sine. Og 4 av 14 et godt innafor å kun invitere få.

Anonymous poster hash: 0434b...50b

Skrevet

Dere kan invitere på badeland, uten å kalle det bursdagsselskap. Så har dere en klassefesten som bursdagsselskap utenom.

Anonymous poster hash: fed04...e2d

Skrevet

Her ville det blitt akseptert. Vit da også at hun heller ikke blir bedt til flere andre (noen fortsetter å be alle). En bursdag er en privat feiring og ingen klassefest, så dere gjør som dere lyster.

Anonymous poster hash: 34689...815

Skrevet

Jeg er faktisk usikker på om noen i min sønns klasse har begynt med mindre selskap. Jeg har ikke oversikten på det. Men jeg håper jo litt på at det skal være greitmed mindre selskap for sønnen i år som han blir 12 år.

Jeg selv syns det høres greit ut både for en 11- og 12-åringen.

Skrevet

Her begynner de på ungdomsskolen!

Anonymous poster hash: 9dfcc...b24

Skrevet

Hi dere gjør selvfølgelig som dere vil. Jeg har et barn som er høysensitivt og det er uaktuelt at en skole skal bestemme om han skal invitere to gutter fra klassen og nabogutten til et bursdagsselskap eller ikke. Om han måtte invitert alle guttene hadde han ikke villet ha selskap. Mitt barns bursdag og hans dag , ikke alle de 13 guttene i klassen hans dag , de har sine egne dager hvor jeg håper de gjør som de selv ønsker.

Skrevet

Her begynner de på ungdomsskolen!

Anonymous poster hash: 9dfcc...b24

Hos oss også. 

Hvor mange en ber er selvfølgelig noe en bestemmer selv. Samtidig er det viktig å huske at hvis datteren til HI kun inviterer noen, så vil det fort bli sånn at heller ikke hun inviteres til alle. Mine unger ville hatt litt problemer med det som 11-åringer. Lett å si når badebursdagen er tema, at joda, det gjør ikke noe om jeg ikke får komme til alle de andre. Når så kinobursdag, overnattingsbursdag osv er tema på skolen og hun ikke skal, da stikker det sikkert litt allikevel. 

Skrevet

Hi dere gjør selvfølgelig som dere vil. Jeg har et barn som er høysensitivt og det er uaktuelt at en skole skal bestemme om han skal invitere to gutter fra klassen og nabogutten til et bursdagsselskap eller ikke. Om han måtte invitert alle guttene hadde han ikke villet ha selskap. Mitt barns bursdag og hans dag , ikke alle de 13 guttene i klassen hans dag , de har sine egne dager hvor jeg håper de gjør som de selv ønsker.

Det er tøft av dere. Min sønn har autisme og jeg har overtalt ham til å be alle. Forrige bursdag ble veldig bra,men før bursdagen sa han "jeg vil ha så kort bursdag som mulig!" Heldigvis nærmer han seg en alder nå hvor det er helt akseptabelt å bare be noen.

Anonymous poster hash: d300c...ff2

Skrevet

Her har ungdomsskolen vært grensa. Dvs, min eldste ba hele klassen når hun gikk i 8. Neste år ville hun ha feiring hjemme med bare 3 venninner. Jeg var på senvakt så de var alene. Spiste brownies, så film og kosa seg.

Skrevet

I følge "reglene" så skal alle inviteres frem til de blir 18. Uansett hvor dårlig råd man har så skal man ha stort selskap i et lekeland hvert år, og ikke glem en stor gavepose til alle gjestene, er ikke nok at bursdagsbarnet får gaver fordi det er urettferdig.

Men jeg syns at dette bestemmer dere selv :) Andre får bare bli så sure de bare vil.

Anonymous poster hash: a83ab...3a8

Skrevet

Her vi bor er det mye friere enn andre steder forstår jeg.. Her inviteres det som man vil fra bhg av. Jenta vår ba jentene på sin avdeling, da ble de 5 jenter.. Gutten går på avdeling med 8 gutter og 9 jenter, han ba 3 gutter på sin avdelig og 2 på en annen avdeling + fetteren sin. Så lenge invitasjonen ikke leveres i bhg/skole, så er det helt innenfor her vi bor.

Eldste ungene har invitert de nærmeste vennene sine fra skole/nabo/slekt, siden de startet på barneskolen. Slik er det for alle. Men vi voksene følger opp, så ingen blir utelatt alt i alt. Nærmer det seg en bursdag her, og vi vet at et eller noen av ungene på skolen/bhg har falt utenfor, så inviterer vi de på besøk i en tid før bursdager, lar et vennskap dannes, så de inviteres i bursdag.. Enda ingen barn her omkring som har falt utenfor, slik har det vært i de 9 årene jeg har vært mamma, og var slik når jeg var barn her også.

Anonymous poster hash: 18fba...612
Skrevet

Her vi bor er det mye friere enn andre steder forstår jeg.. Her inviteres det som man vil fra bhg av. Jenta vår ba jentene på sin avdeling, da ble de 5 jenter.. Gutten går på avdeling med 8 gutter og 9 jenter, han ba 3 gutter på sin avdelig og 2 på en annen avdeling + fetteren sin. Så lenge invitasjonen ikke leveres i bhg/skole, så er det helt innenfor her vi bor.

Eldste ungene har invitert de nærmeste vennene sine fra skole/nabo/slekt, siden de startet på barneskolen. Slik er det for alle. Men vi voksene følger opp, så ingen blir utelatt alt i alt. Nærmer det seg en bursdag her, og vi vet at et eller noen av ungene på skolen/bhg har falt utenfor, så inviterer vi de på besøk i en tid før bursdager, lar et vennskap dannes, så de inviteres i bursdag.. Enda ingen barn her omkring som har falt utenfor, slik har det vært i de 9 årene jeg har vært mamma, og var slik når jeg var barn her også.

Har dere foreldre alltid en oversikt over eksakt hvem alle i klassen ber i bursdagene sine da?

Anonymous poster hash: d300c...ff2

Skrevet

På skolen her slås alle klassene på trinnet sammen til en storklasse når de begynner i 7.klasse. Når de da plutselig blir mellom 40 og 60 elever i klassen faller de store bursdagene bort.

Anonymous poster hash: 3c4bd...ea5

Skrevet

I klassene til mine barn har vi blitt enige enige om klassebursdager ut barneskolen.  Et av barna i klassen til den yngste inviterer likevel kun noen få venner, og det er noe alle stilletiende aksepterer. Den er en grunn for det meste og vi andre blander oss ikke, og ikke blir det snakket om heller, og dette barnet blir bedt i alle de andre selskapene.  Selvfølgelig. 

Skrevet

Her vi bor er det mye friere enn andre steder forstår jeg.. Her inviteres det som man vil fra bhg av. Jenta vår ba jentene på sin avdeling, da ble de 5 jenter.. Gutten går på avdeling med 8 gutter og 9 jenter, han ba 3 gutter på sin avdelig og 2 på en annen avdeling + fetteren sin. Så lenge invitasjonen ikke leveres i bhg/skole, så er det helt innenfor her vi bor.

Hvis det er slik "alle" gjør det hos dere er det jo forsåvidt greit, men jeg synes det er noe naivt å tro at absolutt ingen barn har falt utenfor de siste 9 årene...

Anonymous poster hash: 3f894...816

Skrevet

Litt naiv?

Anonymous poster hash: dab7e...2d8

Skrevet

I alle dager, skal si ting har endret seg siden jeg var liten. Vi hadde kun klassefest da vi ble 10 år. Ellers inviterte jeg jentene i klassen (ca 10 stk), men vi var en ganske sammensveiset gjeng.

Anonymous poster hash: ba919...ebf

Skrevet

Dere kan invitere på badeland, uten å kalle det bursdagsselskap. Så har dere en klassefesten som bursdagsselskap utenom.

Anonymous poster hash: fed04...e2d

Dette syntes jeg blir litt rart. Det skal jo ikke være nødvendig å ha to selskap bare pga noen mener at enten skal alle komme eller ingen .

Hi , 4 av 14 er fullt lovlig . Lever invitasjon utenom skolen , så er det gjort riktig hvertfall 😊👍🏼

Anonymous poster hash: df2e4...d19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...