Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Når man ikke lenger orker å se seg selv i speilet fordi man ser for jævlig ut... Denne uka får jeg ikke til å trene på grunn av total tidsmangel, men har begynt med å spise mindre og sunnere. Konstant sult på grunn av steroidmedisiner jeg går på... noe så jævlig! Og det meste av den "sunne" maten er jo så kjedelig... Altså, jeg er ikke usunn til vanlig, men mager cottage cheese til kvelds smaker jo papp :S Anonymous poster hash: 3e429...77c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Stå på 😎 Anonymous poster hash: bd822...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Cottage cheese er kjempegodt! Ha oppi noen eplebiter og et dryss kanel! NAM! Anonymous poster hash: 336f9...b7e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81 Jeg tåler ikke lavkarbo. Så her går det i mindre mengder mat - mer rene varer - godiskutt. Nei, karbohydrater er ikke alltid "den store stygge ulven". Har flere asiatiske venninner som så å si lever på ris, og ingen av dem er overvektige. Jeg går på medisiner som har ansamlinger av fett rundt magen som bivirkning. Er ikke overvektig, men orker ikke å ha magepølsa lenger. Men håper at det går seg til og man venner seg til pappsmaken etterhvert Liker heller ikke varer med mye fett sånn som fløte, smør osv. Bruker for eksempel ikke smør på skiva fordi jeg synes det smaker forferdelig. Men har kjøpt meg rugmel nå og skal bake egne rugbrød fra og med imorgen Anonymous poster hash: 3e429...77c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 👙💄👠👗🌂👛👙👒👠🎶💃💗💕💞🎎💍🎀🎂💅 LYKKE TIL!!! Anonymous poster hash: bd822...3fe
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 You can do it! Bland cottage cheese med Yoplait dobbel 0. Smaker litt bedre da:) Anonymous poster hash: 9f771...34a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Takker Så får jeg håpe det ikke går så lang tid før jeg ikke lenger spyr av å se i speilet Gleder meg til å begynne trening. Anonymous poster hash: 3e429...77c
TPK Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Lettyoghurt med bær hjelper meg på kveldene i alle fall. Eller en frukt/grønnsak. Cottage cheese klarer jeg ikke. ..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Lettyoghurt med bær hjelper meg på kveldene i alle fall. Eller en frukt/grønnsak. Cottage cheese klarer jeg ikke. .. Er det aspartam i lettyoghurten? Anonymous poster hash: 3e429...77c
TPK Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Lettyoghurt med bær hjelper meg på kveldene i alle fall. Eller en frukt/grønnsak. Cottage cheese klarer jeg ikke. .. Er det aspartam i lettyoghurten? Anonymous poster hash: 3e429...77c Sannsynligvis. Det erYoplait dobbelt 0%
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Lettyoghurt med bær hjelper meg på kveldene i alle fall. Eller en frukt/grønnsak. Cottage cheese klarer jeg ikke. .. Er det aspartam i lettyoghurten? Anonymous poster hash: 3e429...77c Sannsynligvis. Det erYoplait dobbelt 0% Da kan jeg ikke spise den, får heller bruke vanlig yoghurt i mindre mengder Anonymous poster hash: 3e429...77c
TPK Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Lettyoghurt med bær hjelper meg på kveldene i alle fall. Eller en frukt/grønnsak. Cottage cheese klarer jeg ikke. .. Er det aspartam i lettyoghurten? Anonymous poster hash: 3e429...77c Sannsynligvis. Det erYoplait dobbelt 0% Da kan jeg ikke spise den, får heller bruke vanlig yoghurt i mindre mengder Anonymous poster hash: 3e429...77c Hva med Skyr eller andre lettyoughurter? Jeg har ikke sjekket innholdsfortegnelsen i Yoplait heller, jeg bare gjettet.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Lettyoghurt med bær hjelper meg på kveldene i alle fall. Eller en frukt/grønnsak. Cottage cheese klarer jeg ikke. .. Er det aspartam i lettyoghurten? Anonymous poster hash: 3e429...77c Sannsynligvis. Det erYoplait dobbelt 0% Da kan jeg ikke spise den, får heller bruke vanlig yoghurt i mindre mengder Anonymous poster hash: 3e429...77c Hva med Skyr eller andre lettyoughurter? Jeg har ikke sjekket innholdsfortegnelsen i Yoplait heller, jeg bare gjettet. Det er vel sukralose i Yoplait, mens det er aspartam i Skyr. Anonymous poster hash: 3e429...77c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 Skyr er det aspartam i, men ikke i Yoplait. Jeg tåler ikke aspartam selv. Men prøv å vær kreativ, og lag mat du liker. Det gjør det så mye enklere, enn å spise ting som ikke er godt. Jeg tar ofte og steker grønnsaker, med litt kjøtt/kylling/fisk ut fra hva jeg har. Krydrer godt, og det fyller opp en middagstallerken, og kan inneholde bare 150 kalorier. Lager mitt eget knekkebrød av havregryn og frø, og har godt pålegg på. Tar gjerne masse tomat og agurk på magert pålegg, og litt salt og pepper på. Tror det er veldig viktig at man finner det som man synes smaker godt. Anonymous poster hash: 47783...09d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #16 Skrevet 8. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81 Hun er en lege med en doktorgrad. Alle kunnskapsoppsummeringer (sammenstilt og veid all litteratur på feltet) viser at det er kalorier inn og ut som teller (med mindre du er syk). Anonymous poster hash: 1d42f...53a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #17 Skrevet 8. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81 Hun er en lege med en doktorgrad. Alle kunnskapsoppsummeringer (sammenstilt og veid all litteratur på feltet) viser at det er kalorier inn og ut som teller (med mindre du er syk). Anonymous poster hash: 1d42f...53a Alle leger har doktorgrad... Anonymous poster hash: 13a8f...91f
frk Nilsen Skrevet 8. august 2015 #18 Skrevet 8. august 2015 (endret) Bær, hakkede valnøtter, litt kanel og en bitteliten skvis med acasiehonning på cottage cheesen løfter den! Bland i litt vaniljekesam så blir den ikke så "tørr" Du kan trene hjemme i stua på kvelden. Endret 8. august 2015 av frk Nilsen
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #19 Skrevet 8. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81 Hun er en lege med en doktorgrad. Alle kunnskapsoppsummeringer (sammenstilt og veid all litteratur på feltet) viser at det er kalorier inn og ut som teller (med mindre du er syk). Anonymous poster hash: 1d42f...53a Alle leger har doktorgrad... Anonymous poster hash: 13a8f...91f Nei, det har de ikke. Anonymous poster hash: 6ef16...263
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #20 Skrevet 8. august 2015 Skjønner deg godt! Jeg slet med det samme da jeg først endret kostholdet mitt. Ble mye knekkebrød, salat og ofte kjedelige løsninger. Men etterhvert lærte jeg meg å prøve nye ting. Alt ble ikke akkurat vellykket Men ble mer og mer fortrolig med å lage nye retter som faktisk smaker godt Mye grønnsaker, handler ofte på innvandrerbutikken her, de har et større utvalg enn Rema osv. Bruker fisk, kjøtt, fugl, rene matvarer. Havregrynsgrøt kan varieres på mange måter. Lager meg ofte en smoothie til kvelds, med bær, kesam og frukt Er egentlig bare fantasien som stopper deg. Anonymous poster hash: 0ba82...81c
Mandala Skrevet 8. august 2015 #21 Skrevet 8. august 2015 Veganmisjonen er en fin side om du ønsker oppskrifter med grønnsaker og frukt. Mye som ser fristende ut der!
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #22 Skrevet 8. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81 Man blir ikke tykk av en bestemt matvare. Man blir tykk om man spiser fler kalorier enn man forbrenner. Innen kosthold er det mange religiøse retninger, få til ingen kan dokumentere at deres "tro" er den riktige (med unntak av vegetarianere, det er vel påvist som bedre enn mye annet så lenge de får i seg nok av alle næringsstoffer). At Hexeberg er din religiøse leder er helt greit, men å presentere bacon som noe man uten problemer kan kaste i seg som "slankemiddel" er problematisk og overhode ikke korrekt. Anonymous poster hash: 94cfa...022
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #23 Skrevet 8. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81 Hun er en lege med en doktorgrad. Alle kunnskapsoppsummeringer (sammenstilt og veid all litteratur på feltet) viser at det er kalorier inn og ut som teller (med mindre du er syk). Anonymous poster hash: 1d42f...53a Alle leger har doktorgrad... Anonymous poster hash: 13a8f...91f Mannen min har doktorgrad. Han er ikke lege. Anonymous poster hash: 0e985...0e2
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #24 Skrevet 8. august 2015 Man blir ikke tykk av å spise fett. Det er karbohydrater som er den store stygge ulven. Du kan fint kose deg med både egg og bacon,men Vær forsiktig med karbohydratene så kommer du etter hvert å nå målet ditt :-) Anbefaler deg lavkarbobøkene til Sofie Hexeberg. Hun er lege og har doktorgrad i fett,fiber og kolesterol :-) Anonymous poster hash: b7b81...b81 Hun er en lege med en doktorgrad. Alle kunnskapsoppsummeringer (sammenstilt og veid all litteratur på feltet) viser at det er kalorier inn og ut som teller (med mindre du er syk). Anonymous poster hash: 1d42f...53a Alle leger har doktorgrad...Anonymous poster hash: 13a8f...91f Hoho, nei!! Anonymous poster hash: 24edc...03a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2015 #25 Skrevet 8. august 2015 Anbefaler folk å se Fed up dokumentaren. Veldig interessant i forhold til sukker. Sukralose, aspartam, alt av sukkererstatninger - det kan like så godt være rent sukker, for det er det kroppen tror det er. Den produserer insulin på høygir akkurat som ved inntak av sukker - og fett dannes. Se Fed up. Den finnes i hvert fall på Netflix. Anonymous poster hash: 60049...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå