Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Trenger tips til hvordan skånsomt avvenne baby på 11 mnd med nattamming. Hun sov 7-9 timer sammenhengende fra hun var 3-5 mnd, men nå ammes hun 1-3 ganger fra hun tar kveld til hun står opp. Når hun våkner er hun helt fra seg. Etter noen minutter amming sovner hun og det er bare å legge henne rett i senga si. Jeg kan fint amme henne 1 gang ila natta, men helst ikke mer. Anonymous poster hash: dacd9...2d6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Har du prøvd å gi vann og ikke pupp? Anonymous poster hash: 4c31a...ba2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Hva mener du med "skånsom avvenning" da? Ungen kommer til å gråte en del når hun ikke får det hun er vant til. Sånn er det bare. Men hvis dere tar den utfordringen et par netter, så er det over. Vi gjorde det slik at jeg sov på gesteværelset noen netter, mens mannen min var inne sammen med vår lille pode. Han stod opp og var sammen med henne og fikk henne til å sove hver gang hun våknet og ville ha pupp. Det tok 2-3 netter (husker ikke nøyaktig), og så var hun avvent. Hun justerte mattinntaket på dagtid etter dette, og hun våkner nå svært lite om nettene, om noe i det hele tatt. Anonymous poster hash: 373db...d76
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Vi prøvde å gi vann i stedet for pupp og hun fortsatte hylskrikingen. Er så sårt å se henne så fortvilet, men vi må vel bare bite tennene sammen og gjennomføre det. Med "skånsom avvenning" mener jeg gradvis nedtrapping. Hvordan gjorde dere det for å få baby til å sovne uten pupp? Anonymous poster hash: dacd9...2d6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Vi prøvde å gi vann i stedet for pupp og hun fortsatte hylskrikingen. Er så sårt å se henne så fortvilet, men vi må vel bare bite tennene sammen og gjennomføre det. Med "skånsom avvenning" mener jeg gradvis nedtrapping. Hvordan gjorde dere det for å få baby til å sovne uten pupp? Anonymous poster hash: dacd9...2d6 Nå spurte jeg mannen min, som jo faktisk gjorde den delen av jobben mens jeg lå i rommet ved siden av å motstod med store problemer fristelsen til å gå inn på soverommet. Han sier han trøstet henne mens hun lå i sengen, ved å snakke beroligende til henne og stryke på henne. En gang måtte han "jukse", som han selv sier, å ta henne opp for å trøste henne (vi tok avvenning med å måtte bære henne i søvn når amming ikke hjalp samtidig), men ellers klarte han alltid å roe henne ned bare ved å stå ved sengen å trøste henne. Det tok litt tid i begynnelsen, og han syntes ikke det var noe gøy å høre henne gråte sånn, men det går over. Og det er ikke noe farlig at barnet gråter litt, spesielt ikke når man er der å sørger for at barnet vet at man er der å passer på. Det var skikkelig dritt i et par dager der, aller mest for oss to foreldre, men det var overraskende mye lettere enn vi trodde før vi begynte. Anonymous poster hash: 373db...d76
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Med første var det null problem, han var 6 mndr, men han gikk fra å våkne en gang til å våkne 4-8 ganger per natt.. Mulig dette hadde mer sammenheng med tannfrembrudd enn avvenning, men likevel. Andre var spetakkel. Jeg prøvde først tre netter, så tok pappaen over. Han våkna hver time og var rasende og fra seg. Før avvenning våknet han hver andre time. Pappaens netter var og ganske ille og han ga seg vel etter ca to uker, hvor han gradvis var mindre sint. Men fortsatte å våkne hver andre time. Han var drøyt ett år når vi sluttet nattamming og da ammet jeg han mange ganger ila natten. Skal sies at det viste seg han hadde både astma og har nå fått dren. Det er først nå han sover hele natta, 3,5 år. Anonymous poster hash: 58701...5ca
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Følger. . Nattamming fortsatt 3 gnager hver natt . Strax 2 år . Anonymous poster hash: 55459...41f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå