Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Hvor mye/mange spark skulle man kjenne i løpet av en halv time/time? Og hvor mange ganger i løpet av dagen.... Vet jo at hvis man kjenner mindre enn det som er normalt så skal man ta kontakt, men syns det er litt vanskelig når jeg kjenner liv til de "normale" tidene, men syns kanskje det er litt svakere... tar lenger tid før babyen reagerer på mat/drikke.... Og når jeg virkelig begynner å tenke på om jeg kjenner mindre så blir jeg usikker.... Har ikke ringt føden, og nå har det vært mye åling en times tid, ikke direkte dult og spark, men glidende bevegelse.... Var først i dag tidlig jeg fikk det for meg at baby var litt roligere, men som sagt har vært bevegelse til de vanlige tidene...... lurer på om jeg stresser meg selv opp her.... Trenger noen beroligende svar. Er 5 dager til termin.... Anonymous poster hash: de5b3...eaa
Siljeteo Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Følger.. har det akkurat likt som deg.. 2 dager til termin..
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Hvor mye/mange spark skulle man kjenne i løpet av en halv time/time? Og hvor mange ganger i løpet av dagen.... Vet jo at hvis man kjenner mindre enn det som er normalt så skal man ta kontakt, men syns det er litt vanskelig når jeg kjenner liv til de "normale" tidene, men syns kanskje det er litt svakere... tar lenger tid før babyen reagerer på mat/drikke.... Og når jeg virkelig begynner å tenke på om jeg kjenner mindre så blir jeg usikker.... Har ikke ringt føden, og nå har det vært mye åling en times tid, ikke direkte dult og spark, men glidende bevegelse.... Var først i dag tidlig jeg fikk det for meg at baby var litt roligere, men som sagt har vært bevegelse til de vanlige tidene...... lurer på om jeg stresser meg selv opp her.... Trenger noen beroligende svar. Er 5 dager til termin.... Anonymous poster hash: de5b3...eaa Putta i meg en halv pose med m sjokolade i rein desperasjon og fikk litt panikk da jeg syns det var dårleg reaksjon på den sukkerbomba, men som sagt har vært bevegelse nå med jevne mellomrom en times tid..... Anonymous poster hash: de5b3...eaa
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Den siste tiden var det ikke så voldsomme spark og dult som før. Kjente at ungen "skled" rundt i magen til tider. Fikk forklart at det var pga liten plass, men hva som er normalt vet jeg ikke... Anonymous poster hash: bc1a6...124
Lammeskanken Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Det blir jo mindte plass i magen jo nærmere termin du kommer, men kan du ikke ringe føden å snakke med dem da? Kanskje du får noen tips av dem om hva du kan gjøre for å eventuelt få fart på babyen. 😊
TPK Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 På slutten blir det jo mer dulting og gliding og mindre skikkelige spark. Men kanskje du bør ringe for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 I og med at baby har holdt på en time nå så er jeg beroliget, men tar en tlf i morgen hvis jeg syns det er litt likt som i dag... tror også kanskje at jeg er litt på tuppa nå helt mot slutten og tolker alle mulige bevegelser og tegn...slitsom å gå sånn å vente og kjenner at tårene også sitter ganske løst... Anonymous poster hash: de5b3...eaa
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 I og med at baby har holdt på en time nå så er jeg beroliget, men tar en tlf i morgen hvis jeg syns det er litt likt som i dag... tror også kanskje at jeg er litt på tuppa nå helt mot slutten og tolker alle mulige bevegelser og tegn...slitsom å gå sånn å vente og kjenner at tårene også sitter ganske løst... Anonymous poster hash: de5b3...eaa Bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Kanskje du får komme til en ctg, så blir du sikkert beroliget 😊 Anonymous poster hash: f93cc...843
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Hvor mye/mange spark skulle man kjenne i løpet av en halv time/time? Og hvor mange ganger i løpet av dagen.... Vet jo at hvis man kjenner mindre enn det som er normalt så skal man ta kontakt, men syns det er litt vanskelig når jeg kjenner liv til de "normale" tidene, men syns kanskje det er litt svakere... tar lenger tid før babyen reagerer på mat/drikke.... Og når jeg virkelig begynner å tenke på om jeg kjenner mindre så blir jeg usikker.... Har ikke ringt føden, og nå har det vært mye åling en times tid, ikke direkte dult og spark, men glidende bevegelse.... Var først i dag tidlig jeg fikk det for meg at baby var litt roligere, men som sagt har vært bevegelse til de vanlige tidene...... lurer på om jeg stresser meg selv opp her.... Trenger noen beroligende svar. Er 5 dager til termin.... Anonymous poster hash: de5b3...eaa Jeg hadde det sånn i uke 37. Ringte føden og fikk komme med én gang. Jeg ble strippet og babyen kom dagen etter. Anonymous poster hash: 6aec9...aa4
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Hvor mye/mange spark skulle man kjenne i løpet av en halv time/time? Og hvor mange ganger i løpet av dagen.... Vet jo at hvis man kjenner mindre enn det som er normalt så skal man ta kontakt, men syns det er litt vanskelig når jeg kjenner liv til de "normale" tidene, men syns kanskje det er litt svakere... tar lenger tid før babyen reagerer på mat/drikke.... Og når jeg virkelig begynner å tenke på om jeg kjenner mindre så blir jeg usikker.... Har ikke ringt føden, og nå har det vært mye åling en times tid, ikke direkte dult og spark, men glidende bevegelse.... Var først i dag tidlig jeg fikk det for meg at baby var litt roligere, men som sagt har vært bevegelse til de vanlige tidene...... lurer på om jeg stresser meg selv opp her.... Trenger noen beroligende svar. Er 5 dager til termin.... Anonymous poster hash: de5b3...eaa Jeg hadde det sånn i uke 37. Ringte føden og fikk komme med én gang. Jeg ble strippet og babyen kom dagen etter. Anonymous poster hash: 6aec9...aa4 Ja kanskje det hadde vært noe, så hadde jeg fått han i morgen.... Jeg har som sagt kjent liv gjennom hele dagen og har roet meg selv ned i og med han har holdt på lenge nå, akkurat som han pleier, men var nok mest det at jeg syns det tok litt lang tid etter mat og sjokolade. Føler jeg har gjenvunnet kontrollen👍 Anonymous poster hash: de5b3...eaa
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Dere må ringe føden. Så kan de sjekke at babyen har det ok. Ikke alle får tilstrekkelig næring mot slutten. Bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Anonymous poster hash: acfb5...4f1
Jakkie Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 det var ganske lite bevegelser fra småen her 3 uker før termin, ble sendt over til føden 2 ganger uka før han kom siden den ene dagen hadde jeg ikke kjent spark i 24 timer men alt var okei. Jormødrene sa til meg at vis man ikke kjenner noe så skal man ta det me en klype salt. Drikke vann med isbiter, saft, brus eller lignende som inneholder sukker og vente en halvtime. Vis man ikke får kontakt med barnet i løpet av noen timer så burde man ringe bare for å få det skjekket. Men det er som oftest ingenting å beskymre seg over med tanke på at barnet har så liten plass i magen da. Min kom 2 uker før og som sakt det var nesten ikke noe bevegelser uka før han ble født.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Det er likevel det viktigste tegnet på at noe kan være alvorlig galt. Selv om noen opplever at dette var normalt for sitt barn og alt gikk bra, finnes det dessverre en del eksempler på at noen mister rundt termin. Dette må derfor undersøkes på sykehus med ultralyd og doppler. Anonymous poster hash: acfb5...4f1
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Helt enig i at man bør ringe føden ved unormalt aktivitets nivå, for min del da så har jeg kjent liv i hele dag til de faste tidene så sånn sett er alt ok, men når man begynner å tolke og tolke tegn så blir man litt usikke og tankene begynner å kverne... som sagt har kjent baby i hele kveld med sine bevegelser så det har roet meg ned igjen, tenker at det ikke er nødvendig å ringe føden når krabaten har vært i bevegelse i snart to timer.... 😊 Anonymous poster hash: de5b3...eaa
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Hvor mye/mange spark skulle man kjenne i løpet av en halv time/time? Og hvor mange ganger i løpet av dagen.... Vet jo at hvis man kjenner mindre enn det som er normalt så skal man ta kontakt, men syns det er litt vanskelig når jeg kjenner liv til de "normale" tidene, men syns kanskje det er litt svakere... tar lenger tid før babyen reagerer på mat/drikke.... Og når jeg virkelig begynner å tenke på om jeg kjenner mindre så blir jeg usikker.... Har ikke ringt føden, og nå har det vært mye åling en times tid, ikke direkte dult og spark, men glidende bevegelse.... Var først i dag tidlig jeg fikk det for meg at baby var litt roligere, men som sagt har vært bevegelse til de vanlige tidene...... lurer på om jeg stresser meg selv opp her.... Trenger noen beroligende svar. Er 5 dager til termin.... Anonymous poster hash: de5b3...eaa Ring! Aldri vente! Ring! Var som deg, fikk inntrykk av fra mannen, øvrig familie, venner, jordmor og også føden st jeg var over nervøs! De tok denne sparketesten, den var fin. Legen kom og det ble hastesnitt etter ultralyden. Du er mor, det er din unge. Det er ikke verdt å ta sjangler! Anonymous poster hash: a3e2c...068
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #16 Skrevet 7. august 2015 Jeg kjente gradvis mindre og mindre liv på slutten. Hos meg viste det seg å være noe virkelig galt. Vi oppdaget det akkurat i tide og gutten er frisk og rask, men han var bare timer fra å dø i magen. Det skal ikke bli mindre liv på slutten. Anonymous poster hash: b0488...1a3
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Det skal ikke bli mindre liv mot slutten, og jeg synes det er bare tull å telle spark per time osv. Er du bekymret, ringer du føden - uansett hvorfor. De er minst like opptatte av babyens velvære som du, om så ringer du bare for å få deres mening. De er mer kompetente enn vi er Lykke til! Anonymous poster hash: 1da24...ffe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå