Gå til innhold

Du som har jegermann. Drikker han alkohol under jakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Under selve jakta liksom? Eller venter han til kvelden?

Anonymous poster hash: b1a56...ba3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han venter til kvelden. Han er ikke kjent for å være den som drikker lite (dessverre) men under selve jakten drikker han ikke! Det syns han blir feil. Våpen og alkohol hører ikke sammen.

Han var med ett jaktlag før, der mange av de eldste begynte å drikke tidlig. Endte med at de trillet i grøften etter hvert og faktisk skjøt vilt rundt seg. Et under at ingen ble truffet. han tok fort skrekken av dette. 

Anonymous poster hash: 8e7d7...fa8
Skrevet

Han venter selvfølgelig til kvelden, om han i det hele tatt drikker noe. Alkohol og skytevåpen hører like lite sammen som alkohol og bilkjøring...

Skrevet

De drikker på kvelden, men ikke mens de er på heia med rifla. Mulig de kanskje har en øl i sekken med ut, men de er voksne ansvarlige mannfolk, så de er ikke beruset med våpen i hånda.

Anonymous poster hash: 32da8...4d1

Skrevet

Han er streng på at alkohol og våpen ikkje høyrer saman.

Skrevet

Vi drikker ikke under jakta, kanskje en øl til maten på kvelden.

Skrevet

Jeg føler en enorm forakt for jegere som rører alkohol under jakta.

Anonymous poster hash: f0f34...898

Skrevet

Jeg jakter selv med et jaktlag der alle andre er menn. Alkohol er totalt uinteressant. De er jakt-freaker hele gjengen og ofrer seg totalt for jakta! 😅

Anonymous poster hash: aed30...913

Skrevet

Vi drikker ikke når vi jakter. Jeg kjenner faktisk ingen som gjør det. Men da vi var på jakt i USA var det mange som var fulle. Veldig ubehagelig.

Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 6768a...56c

Skrevet

Han kan ta seg en øl eller en whisky rundt bålet på kvelden, men aldri ute med våpen.

Anonymous poster hash: ac0d4...706

Skrevet

Ja mye, men ikke mens han bærer våpen selvsagt.

Skrevet

Er fra jegerfamilie og aldri på mine 37 år har jeg opplevd at noen nyter alkohol under selve jakta.

Når jaktdagen var over og vi dyrene kjørt hjem og slaktinga begynte, fikk dagens to kokker hver sin øl de koste seg med fram til de skulle begynne å lage mat. Resten av laget fikk vente til slaktinga var over og det var blitt mørkt. (I tilfelle noen nabo - jaktlag hadde skadeskutt og vi måtte ut på ettersøk.)

Det var alltid øl og vin til maten og en liten hikkas til kvelden. Da var det trekkspill, munnspill, gitar og dans. Ikke har jeg opplevd noen som ble fulle, det hører ikke med til jakt.

Selv om det gikk mange vandrehistorier om både det ene og det andre. 😜😄😄

Kl. 22.00 var det natta. Alle var jo slitne etter lange dager i skogen. 😊😊

Dette er elgjakt på Finnskogen. 💖

Men vi var på villsvin-jakt i Tyskland en gang! Ikke én eneste ting uten alkohol hadde dem å drikke... Til lunsj!!!! Kjørte bil og håndterte våpen gjorde de alle som en.

Men jeg så ikke noen som var fulle der heller altså. Men det ble litt rart for en skjermet nordmann. 😄😄😄

Anonymous poster hash: 203d1...6cc

Skrevet

Aldri alkohol før jakta er over.

Anonymous poster hash: e311e...a5e

Skrevet

Jeg har ikke mann, men er jeger selv. Har aldri opplevd alkoholbruk under jaktutøvelsen og har jakta med mange forskjellige jegere. Vin/øl til maten om kvelden blir noe annet, men tilpasset morgenjakt. Selv er jeg avholdsmenneske.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...