Gå til innhold

Hvor mange hytter har dere tilgang til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke en eneste. Ikke hadde vi foreldre som kunne hjelpe med kjøp av hus heller, egenkapital, garanti eller noe annet. Så vi har måttet starte helt på scratch og jobbe oss opp begge to. Har mastergrader men kun en liten leilighet etter å ha spart i årevis. Alle andre par vi kjenner på vår alder har hus og tilgang til minst en hytte. Sånn er det, verden er urettferdig.

Anonymous poster hash: 1c2c0...42a

Verden er ikke så urettferdig. Vi har 2 hytter og et hus, og det er ikke som vi har fått hjelp av foreldre heller. Vi har jobba ræva av oss, og vært fornuftig med penger i tillegg.

Anonymous poster hash: b16ba...305

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tilgang til 24 hytter i helgetur avstand gjennom jobb og fagforening. Har gjennom årene brukt den 4-5 ganger. Ikke så stor pågang på mange av hyttene, så ingen problem å få låne.

Innad i familien har vi tilgang til 3 hytter. Alle ved kysten, men med ulik terreng og sjø. En hytte er svigerfar sin, en familiehytte og en er min far sin. Bruker de omtrent 2 uker i året hver (påske og ferie). Men vi eier selv en camingvogn med spikertelt som vi bruker mye.

Anonymous poster hash: eb51d...ad1

Skrevet

Vi har hytte på fjellet, den brukes så ofte vi har mulighet. Har klær, leker, spill og toalettmappe stående, så er egentlig bare å sette seg i bilen og dra dit. Ligger snaue to timer unna, og vi går mye tur i fjellet og står på slalom. Svigers har en enorm hytte på fjellet, men nesten 5 timer å kjøre dit. Brukes kanskje annethvert år. De bruker den like sjeldent selv.

Mine foreldre har hus i Spania, på sørkysten med svømmebasseng og Strand rett nedenfor. Brukes noen uker i året, enkelte langhelger for meg og mannen. Bor ikke langt unna flyplass, så er bare 4 timer unna. Vi planlegger nå å kjøpe en hytte ved kysten rett ved her vi bor, for å plassere penger i mer eiendom. Ønsker en sommerhuset vi kan flytte til fra juni- aug.

Anonymous poster hash: f7d44...be9

Skrevet

Ingen, og vi vil ikkje kjøpe oss eiga hytte heller.  Det blir meir å vedlikehalde, og ein må nesten vere der ein del dersom det skal svare seg.  Vi nyttar feriar til å besøkje min familie og svigerfamilien, og får tilgang til både sjø og fjell.  Og ein kan bu ganske godt på hotell rundt om i verda for det ei hytte kostar :)

Skrevet

Ei hytte ved sjøen. Svigermor. Er der noen helger i året.

Anonymous poster hash: 87c24...9ab

Skrevet

Ingen dessverre.

Hadde vært fint å ha en hytte å dra på i ferier..

Skrevet

Ingen.

Kanskje mannen jeg enda ikke har møtt har hytte ;)

Anonymous poster hash: 31a78...749
Skrevet

Ikke en eneste. Ikke hadde vi foreldre som kunne hjelpe med kjøp av hus heller, egenkapital, garanti eller noe annet. Så vi har måttet starte helt på scratch og jobbe oss opp begge to. Har mastergrader men kun en liten leilighet etter å ha spart i årevis. Alle andre par vi kjenner på vår alder har hus og tilgang til minst en hytte. Sånn er det, verden er urettferdig.

Da har du en priviligert vennekrets. De fleste jeg kjenner, inkludert meg selv, har gjort som dere.

Anonymous poster hash: f787e...de9

Skrevet

4 stykker. Alle er på fjellet. Bruker to av de innimellom.

Anonymous poster hash: ae75b...296

Skrevet

Ikke en eneste. Ikke hadde vi foreldre som kunne hjelpe med kjøp av hus heller, egenkapital, garanti eller noe annet. Så vi har måttet starte helt på scratch og jobbe oss opp begge to. Har mastergrader men kun en liten leilighet etter å ha spart i årevis. Alle andre par vi kjenner på vår alder har hus og tilgang til minst en hytte. Sånn er det, verden er urettferdig. Anonymous poster hash: 1c2c0...42a

Synes ikke du har rett til å synes så synd på deg selv. Det er da helt normalt å klare seg selv? Vi har også hus og tilgang til flere hytter, men har likevel ikke fått et eneste øre i hjelp av andre. Er man fornuftig økonomisk og jobber vil det ikke være noe problem for to stykker å klare seg selv i dag.

Skrevet

Tilgang til 3 hytter. Den ene er vår ved sjøen, så er det en på fjellet og en i skauen (svigers).

Anonymous poster hash: 29bdd...07e

Skrevet

....?...

Og benytter dere disse ofte?

Anonymous poster hash: edb3f...0d7

Vi har tilgang på 4. Alle på fjellet, forskjellige kommuner.

Svigers og moren min som eier de. Vi bruker de ikke så veldig ofte. 1-2 g pr år. Veldig koselig når vi er der.

Anonymous poster hash: 43a44...dd5

Skrevet

Ikke en eneste. Ikke hadde vi foreldre som kunne hjelpe med kjøp av hus heller, egenkapital, garanti eller noe annet. Så vi har måttet starte helt på scratch og jobbe oss opp begge to. Har mastergrader men kun en liten leilighet etter å ha spart i årevis. Alle andre par vi kjenner på vår alder har hus og tilgang til minst en hytte. Sånn er det, verden er urettferdig. Anonymous poster hash: 1c2c0...42a

Synes ikke du har rett til å synes så synd på deg selv. Det er da helt normalt å klare seg selv? Vi har også hus og tilgang til flere hytter, men har likevel ikke fått et eneste øre i hjelp av andre. Er man fornuftig økonomisk og jobber vil det ikke være noe problem for to stykker å klare seg selv i dag.

Enig. Vi har tilgang til ei enkel hytte ved et innlandsvann, en time hjemmefra. Den har ikke vann og strøm, utedo. Vi er der et par helger i året. Eid av mannens familie.

Vi eier hus, men har kjøpt mindre bolig, pusset opp, solgt og oppgradert. Vi har ikke fått egenkapital eller annen hjelp av foreldre vi heller...

Anonymous poster hash: 15d2d...b91

Skrevet

Vell, hvis dette er ditt største problem der du føler at verden er urettferdig, så har du det j... Bra...

Ja, verden er urettferdig. Etter å ha mistet babyen min mens alle andre rundt meg får beholde barna sine hos seg så synes jeg også at verden er urettferdig.

Vi har tilgang på 4 hytter og eier hus da, så da er vi vell heldige??

Du skal gjerne få bytte!

Anonymous poster hash: 43a44...dd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...