Gå til innhold

Jeg er så utakknemlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner seriøst at det klikker for meg nå!

Jeg har flyttet ifra langt nord til langt sør. Hadde ikke så mye, så det meste fikk plass i en tilhenger. Jeg hadde ordnet for å kjøre flyttelasset nedover selv, men der slo moren min inn og stoppet meg. Det ble for farlig og for langt, så endte opp med at hun og typen kjørte for meg istedenfor.

Dem kom ett par dager før meg, og har begynt å ordne litt småtterier.

Nå er jeg kommet vel frem, og har vært ute på handlerunde.

Jeg vet hva heg trenger og hvilke butikker jeg skal inn på, men dem derimot er ikke enig. De skal ha et ord med i ALT!

Kjøpte tv-bord, sofa, tv, radio osv. Dem har kommentert absolutt alle tingene og lurer på om jeg er sikker. Dem skal bestemme butikker jeg skal inn på, de står og jager og ber meg skynde meg og har rett og slett bestemt alt. De kom til og med å plukker ut sengtøy jeg måtte kjøpe til gjestebruk, og krevde ditt og datt, hvis ikke kom dem ikke på besøk. De har krevd senga mi, så jeg må sove på luftmadrass. De skal sitte på de ordentlige stolene, jeg er forvist til en puff. De står og roper og kjefter på meg om både det ene og det andre, og er rett og slett råstressa. Skjønner virkelig ikke hvorfor😔

Er vi ute krever de at jeg skal betale mat til hele gjengen, jeg må være barnevakt en uke for så å betale reise tilbake for å levere barnet. Og jeg MÅ reise sammen med barnet, så krever tur/retur billett på meg.

Misforstå meg rett, jeg setter enormt pris på at de orker å bruke ferien sin på å hjelpe meg, men hvorfor i alle dager MÅ dem legge seg opp i hver minste detalj?

Også krever dem at jeg skal gjøre så mye for dem fordi dem satt av så mye tid for å hjelpe meg.

Helt ærlig skulle jeg ønske jeg fikk styre dette alene. Det hadde vært så mye mye enklere å være alene og ta seg av flyttingen i ro og fred. Nå blir jeg kun jaget rundt og pratet til som en 5-åring.

Jeg prøvde å si dette til dem før idag på en grei måte, endte opp med at ting er blitt verre😔

Trodde aldri jeg skulle si det, men jeg rågleder meg til de reiser.

Viste fra starten av at dette ville bli kaos, da en av dem er veldig sjefete og oppmerksomhetssyk.

Tenk å være så utakknemlig å ikke klare å sette pris på ei slik hjelp! Jeg burde være veldig veldig glad, men jeg vil mest bare gråte. Føler de ødelegger så mye av gleden med flytting for meg.

Anonymous poster hash: 7b0b4...b29

Videoannonse
Annonse
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet (endret)

Utakknemlig? De hjelper deg? Altså, unnskyld meg!?

Nei, du er ikke utakknemlig, kan heller ikke si at jeg syns de hjelper deg så mye utifra det du skriver. Ja, det var snilt av dem å hjelpe med kjøring, men alt annet hadde jeg blitt rimelig frustrert for!

Si tusen takk for hjelpen med kjøring, men resten klarer du faktisk å få til på egenhånd. Du blir kjempetakknemlig for hjelp til å kjøre de store tingene du handler, men de må slutte å legge seg opp i alt!! Minn de på at mye av sjarmen med å flytte til noe nytt er å kunne bestemme alt selv! ;)

Endret av Syltebærtyttetøy
Skrevet

Har du mista stemmen?? Jeg hadde sagt ifra for lenge siden

Anonymous poster hash: 63980...544

Skrevet

Utakknemlig? De hjelper deg? Altså, unnskyld meg!?

Nei, du er ikke utakknemlig, kan heller ikke si at jeg syns de hjelper deg så mye utifra det du skriver. Ja, det var snilt av dem å hjelpe med kjøring, men alt annet hadde jeg blitt rimelig frustrert for! Har du sagt ifra?

Som sagt prøvde jeg å ta dette opp med dem på en ordentlig måte tidligere idag. Fikk til svar "jah, men da kan vi bare dra hjem da". Var absolutt ikke det jeg mente, men dem virker så sure hele gjengen. De har visst lagt opp en plan for at jeg skal handle alt mens de er her. Sier jeg at jeg skal på f.eks. Ikea å kjøpe bord, tar dem meg til møbelringen og peker på det bordet jeg skal ha. Sier jeg nei, blir de sure og klager på At det jeg skal kjøpe er så billig og upraktisk...(for demmes bruk).

Jeg ønsker å pakke ut, før jeg starter med å fylle opp huset med småskit som kleskliper og sakser. Det går så fint å vente med det!

Beklager utblåsningen :P

Må bare få det ut her, før jeg hever stemmen noen hakkhjemme. For det er jaggu ta meg alt for nært :D

Skrevet

Har du mista stemmen?? Jeg hadde sagt ifra for lenge siden

Anonymous poster hash: 63980...544

Har jo sagt ifra, og det opptil flere ganger. Sist senest i formiddag, men det bedrer seg ikke!

Skrevet

De hjelper deg jo ikke. Det der hadde jeg ikke giddi. Du blir tråkket på. Nå må du si ifra så du blir hørt ellers kaster du de på hue og ræva ut.

Anonymous poster hash: 3c2d8...e36

Skrevet

Når du allerede fra starten visste at dette ville bli kaos, hadde ordnet alt selv og var klar til å dra alene, hvorfor gjennomførte du ikke?

Anonymous poster hash: 906c6...4ef

Skrevet

Pust med magen og ta dette som en lærdom. De mener sikkert vel, men det fungerer ikke når de skal "hjelpe". Så i en annen situasjon så må du legge føringene og gjøre avtaler på forhånd.

Jeg hadde nok vært truende til å si at hvis de blir sur fordi du ønsker å kjøpe ting du liker til ditt hjem, da kan de bare dra hjem. Det er du som skal bo der, ikke de.

De mener det nok bare vel i utgangspunktet, men de ser ikke at de kjører over deg totalt. Og når de ikke ser det så kommer de aldri til å forstå at det ikke er utakknemlighet fra din side. Så sier du fra så må du regne med at forholdet blir dårligere, i hvert fall en stund.

Du får se hva som er mest verdt. Håper de ikke skal være der lenge!! ;)

Og neste gang smiler du og takker pent neitakk til "hjelp", du har ordnet deg selv ;)

Anonymous poster hash: 38174...a1c
Skrevet

Når du allerede fra starten visste at dette ville bli kaos, hadde ordnet alt selv og var klar til å dra alene, hvorfor gjennomførte du ikke?

Anonymous poster hash: 906c6...4ef

For å unngå helvette, bokstavelig talt.

Er til tider litt for snill, og strekker meg langt for å unngå vråk. Tror det er påtide jeg vokser opp og setter ned foten. Synes desverre det er veldig ubehalgelig, men skjønner at jeg en dag må ta steget.

Hi

Skrevet

Trøst deg med at når de reiser bor de laaaaaangt unna ;) hold ut!

Skrevet

For å unngå helvette, bokstavelig talt.

Er til tider litt for snill, og strekker meg langt for å unngå vråk. Tror det er påtide jeg vokser opp og setter ned foten. Synes desverre det er veldig ubehalgelig, men skjønner at jeg en dag må ta steget.

Hi

Tror det er lettere for deg i fremtiden å la være å gå inn i slike situasjoner, Hi. Det er en mindre kamp om du ikke lar dem få begynne å "hjelpe" deg. Når de har begynt å "hjelpe" deg så føler de nok at de har visse rettigheter som de egentlig ikke har, og når du da sier fra så blir det større scener enn om du stopper det før de får muligheten til å "hjelpe" deg.

Tenk ut løsninger først, ikke involver de så mye i livet ditt i fremtiden, i hvert fall ikke når det kommer til slike praktiske ting.

Anonymous poster hash: 38174...a1c

Skrevet

Utakknemlig? Jeg hadde klikket i den berømte dib-vinkelen for lenge siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...