Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Om 1 år flytter vi og skal være der i to år. Kjenner på skrekkblandet fryd her! Noen som har bodd her tidligere? Erfaringer med tilpasning i internasjonal skole for barna? Jeg tenker dette er once in a lifetime sjangse, men kjenner også litt på frykten av å være hjemmefra så lenge... Vi kan ennå backe ut, men burde vi ikke bare hoppe i det? Vi gjør liksom aldri noe sprøtt så dette er ulikt oss... Vet ikke hvor jeg vil med dette men måtte bare få det ut en plass Anonymous poster hash: 317af...f61
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Hvor i Sør Korea skal dere flytte? Anonymous poster hash: 01143...b6b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Herregud, så spennende!! Hva dere bør gjøre, eller ikke, er ikke godt for meg å si, men tror dere garantert vil angre om dere ikke hopper i det!! Anonymous poster hash: b789d...b72
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Hvor i Sør Korea skal dere flytte?Anonymous poster hash: 01143...b6b Geoje, sør for Busan tror jeg... Mannen skal jobbe på samsungverftet! Har du kjennskap til plassen? Anonymous poster hash: 317af...f61
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Herregud, så spennende!! Hva dere bør gjøre, eller ikke, er ikke godt for meg å si, men tror dere garantert vil angre om dere ikke hopper i det!!Anonymous poster hash: b789d...b72 Akkurat det tenker jeg også! Og vi kan jo alltids flytte hjem viss det ikke hår så bra Anonymous poster hash: 317af...f61
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Hvor i Sør Korea skal dere flytte?Anonymous poster hash: 01143...b6b Geoje, sør for Busan tror jeg... Mannen skal jobbe på samsungverftet! Har du kjennskap til plassen? Anonymous poster hash: 317af...f61 Foreldrene mine flyttet til Busan i vår og de stortrives. Vet flere av kollegene til min mor er yngre og har flyttet med kone og barn. Jeg har ikke hørt noe galt om deres opplevelser så langt. Det eneste jeg har fått høre er at mor mi har problemer med å finne klær, hun er for "stor" (175 høy og 60kg). I tillegg er det litt mat og råvarer de savner. Men, så langt har de ikke angret. Men, nå er far min pensjonist og lever de glade dager med språkkurs og prøver å ta lappen på motorsykkel. Så de er godt voksne mennesker. Anonymous poster hash: 01143...b6b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Samboer jobbet på Samsung verftet i 5 uker bare. Han synes det var kjempe kult, men det var jo bare 5 uker da☺ Anonymous poster hash: 5ad65...7d4
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Samboer jobbet på Samsung verftet i 5 uker bare. Han synes det var kjempe kult, men det var jo bare 5 uker da☺Anonymous poster hash: 5ad65...7d4 Ja det blir veldig spennende og utfordrene for mannen Han gleder seg, men tenker mye på om jeg og ungene klarer å tilpasse oss den nye hverdagen og ny kultur... Ahhhh.. Gleder meg, men likevel såååå skummelt! Anonymous poster hash: 317af...f61
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Hvor i Sør Korea skal dere flytte?Anonymous poster hash: 01143...b6b Geoje, sør for Busan tror jeg... Mannen skal jobbe på samsungverftet! Har du kjennskap til plassen?Anonymous poster hash: 317af...f61 Foreldrene mine flyttet til Busan i vår og de stortrives. Vet flere av kollegene til min mor er yngre og har flyttet med kone og barn. Jeg har ikke hørt noe galt om deres opplevelser så langt. Det eneste jeg har fått høre er at mor mi har problemer med å finne klær, hun er for "stor" (175 høy og 60kg). I tillegg er det litt mat og råvarer de savner. Men, så langt har de ikke angret. Men, nå er far min pensjonist og lever de glade dager med språkkurs og prøver å ta lappen på motorsykkel. Så de er godt voksne mennesker.Anonymous poster hash: 01143...b6b Klærne passer nok perfekt til lille meg da hehe... Ja jeg har hørt mye positivt, men det er jo SÅ langt hjemmefra! Anonymous poster hash: 317af...f61
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Jeg har en tremenning som har bodd der et par år, han trives veldig godt Anonymous poster hash: e291a...3ce
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Jeg har aldri følt meg mer hjemme noe sted enn i Korea. Ligner veldig på Norge på mange måter. Ingen innpåslitne selgere, ryddig i gatene, lignende klima, atmosfæren er så bra. Følte meg høy med mine 168 cm, og måtte ha største skoene i butikken i str 38. Elsket "spa/badene" der alle gikk avslappet nakne og nøt luksus for en billig penge, inndelt i kvinne og manneavdeling. De hadde et fantastisk slikt bad på et fint kjøpesenter utenfor busan. Med badstue, varme og kalde bassenger, badekaret, massasjerom og restaurant i badekåpa på gulvet. Skikkelig luksus for 60,-. Var på et annet også, det var mer vanlig svømmehallpreg. Ble fort vant til det, og fikk et mer avslappet forhold til kroppen av å gå der. Anonymous poster hash: 27f22...ffa
Jordbærblomst Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Nei så spennende! Kjenner jeg blir helt misunnelig! 😃😃 Lykke til!!
Iiiiik Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Så kult, det visste jeg ikke! Jeg gleder meg
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Så spennende! Ja hopp ut i det! 😊 Sjekk ut Bonkarakka på Instagram, hun bor der med mann og barn. Anonymous poster hash: 9115e...c7c
pifi med tre nurk Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Ååå, jeg er misunnelig! Det er min store drøm og! Tenk så mange opplevelser og ny kultur og spennende mennesker dere kommer til å oppleve!
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Misunnelig!!! Anonymous poster hash: c5ad7...90b
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #18 Skrevet 7. august 2015 Jeg har aldri følt meg mer hjemme noe sted enn i Korea. Ligner veldig på Norge på mange måter. Ingen innpåslitne selgere, ryddig i gatene, lignende klima, atmosfæren er så bra. Følte meg høy med mine 168 cm, og måtte ha største skoene i butikken i str 38. Elsket "spa/badene" der alle gikk avslappet nakne og nøt luksus for en billig penge, inndelt i kvinne og manneavdeling. De hadde et fantastisk slikt bad på et fint kjøpesenter utenfor busan. Med badstue, varme og kalde bassenger, badekaret, massasjerom og restaurant i badekåpa på gulvet. Skikkelig luksus for 60,-. Var på et annet også, det var mer vanlig svømmehallpreg. Ble fort vant til det, og fikk et mer avslappet forhold til kroppen av å gå der.Anonymous poster hash: 27f22...ffa Hørtes herlig ut! Bor du der ennå? Hørte rykter om at kjøpesenteret i busan er verdens største deparmentstore med innendørs skøytebane?! Anonymous poster hash: 317af...f61
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #19 Skrevet 7. august 2015 Tusen takk alle! Ja dette har vært vår drøm også, men når virkeligheten slår inn er det drit skummelt! Spesielt med tanke på barna og internasjonal skole.... De kommer til å gå i 2. og 3. klasse når vi drar så engelsk kunnskapene er vel ikke akkurat gode... Men vi kan jo ikke feige ut nåååå! Men fy søren så mye å ordne og fikse i forkant... Puh... HI Anonymous poster hash: 317af...f61
Suppehue Skrevet 7. august 2015 #20 Skrevet 7. august 2015 Så kult, det visste jeg ikke! Jeg gleder meg Ha ha nå tog eg an...tok et par timer :-)
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #21 Skrevet 7. august 2015 Vi bor på Geoje for tiden, min mann jobber også på Samsung:-)Kan svare deg på pm visst du lurer på noe! Anonymous poster hash: 42b4a...539
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #22 Skrevet 7. august 2015 spennende! vi vurderer et år eller to i thailand når mini blir litt eldre broren mi bodde 2 år i korea & han trivdes veldig! billig mat & mye å oppleve sa han Anonymous poster hash: 54862...9c2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #23 Skrevet 7. august 2015 Så kult, det visste jeg ikke! Jeg gleder meg Ha ha nå tog eg an...tok et par timer :-)Ha ha, nå så jeg det også.😅 Anonymous poster hash: a8286...fe4
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #24 Skrevet 7. august 2015 spennende! vi vurderer et år eller to i thailand når mini blir litt eldre broren mi bodde 2 år i korea & han trivdes veldig! billig mat & mye å oppleve sa han Anonymous poster hash: 54862...9c2 Maten er definitivt ikke billig😉 iallefall ikke på matbutikken🙊 Anonymous poster hash: 42b4a...539
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #25 Skrevet 7. august 2015 Så kult, det visste jeg ikke! Jeg gleder meg Ha ha nå tog eg an...tok et par timer :-)Ha ha, nå så jeg det også.😅 Anonymous poster hash: a8286...fe4 Eg tok an ikkje? Anonymous poster hash: ec0b2...740
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå