Gå til innhold

Spm til dere som jobber i bhg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ofte en "kokk" i bhg. Er dette en av de ansatte eller er det en egen stilling?

Kunne tenke meg å jobbe i en bhg, men ikke nødvendigvis som "bhg-tante"...

Men i så fall: ville du annefale å jobbe med store eller små barn? Hva liker du best, og viktigst av alt: hvorfor??

Spør pga de trenger hjelp i den lokale bhg. Liten plass, ikke mange som kan (jeg er vel den eneste uten jobb per i dag).

Anonymous poster hash: 5a66c...5eb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen bhg har egen kokk, men i de fleste bhg går dette på rundgang, på samme måte som vaktene og mange andre oppgaver.

Små eller store barn må du jo kjenne på selv hva DU ønsker...

Grovt sett er det mer kos, faste rutiner og bleier med de små og mer aktiviteter og turer med de store.

Forøvrig sjelden at du får bestemme hvilken avd du skal være på, det bestemmer styrer.

Anonymous poster hash: 1e271...1df

Skrevet

PS. Så med mindre bhg har søkt spesifikt etter kokk, så må du nok jobbe som "tante".... Litt rar innstilling... :P

Skrevet

Du kan jo alltids tilby deg å stå på kjøkkene hver dag å lage til lunch og ta oppvasken etterpå! De fleste ansatte vil helst slippe denne delen ;) dersom det er en liten barnehage er det jo begrenset med oppvask så du må nok være litt "tante" også ;)

Skrevet

De færreste barnehagene i dag har kokk. Når man lager mat i barnehagen lagermsm den sammen med barna, og etter en vaktliste eller lignende.

Dersom du faktisk ikke vil jobbe med barna, tror jeg du skal tanke nei.

Skrevet

Jeg har jobbet en del i barnehage, og trives best på stor avdeling. Her er barna større, de kan prate, så man kan forstå hva de sier. Litt mer lek, gå turer og fysiske aktiviteter.

Anonymous poster hash: 33ee2...326
Skrevet

Her har vi egen stilling som "kokk" men det er jo ikke en 100% stilling.

Anonymous poster hash: 8e774...560

Skrevet

Noen bhg har egen kokk, men i de fleste bhg går dette på rundgang, på samme måte som vaktene og mange andre oppgaver.

Små eller store barn må du jo kjenne på selv hva DU ønsker...

Grovt sett er det mer kos, faste rutiner og bleier med de små og mer aktiviteter og turer med de store.

Forøvrig sjelden at du får bestemme hvilken avd du skal være på, det bestemmer styrer.

Jeg har null erfaring, derfor jeg spør om råd. Vet ikke om JEG liker å jobbe med store eller små barn. Men kjekt å høre andres erfaring, lettere å vurdere da.

De terenger hjelp både på stor og liten, så jeg får nok være med å bestemme dette. Kan fint si nei om dette ikke er noe for meg eller om jeg bare blir plassert et sted jeg ikke vil være.

Skrevet

PS. Så med mindre bhg har søkt spesifikt etter kokk, så må du nok jobbe som "tante".... Litt rar innstilling... :P

De har ikke søkt, styrer som har tatt dette opp med meg. Rar innstilling at jeg ikke vil være bhgtante hvis jeg kan være "kokk" i stedet? Tror du en lege ønsker å jobbe som vaskedama bare for moro skyld? :P

Skrevet

Du kan jo alltids tilby deg å stå på kjøkkene hver dag å lage til lunch og ta oppvasken etterpå! De fleste ansatte vil helst slippe denne delen ;) dersom det er en liten barnehage er det jo begrenset med oppvask så du må nok være litt "tante" også ;)

Jg er gjerne litt tante, men vil gjøre andre ting også :) lovende at dette er en oppgave andre vil slippe unna :D

Skrevet

Her har vi egen stilling som "kokk" men det er jo ikke en 100% stilling.

Anonymous poster hash: 8e774...560

Hadde ikke trengt 100, vil bare hjelpe siden de er i nød :)

Skrevet

De færreste barnehagene i dag har kokk. Når man lager mat i barnehagen lagermsm den sammen med barna, og etter en vaktliste eller lignende.

Dersom du faktisk ikke vil jobbe med barna, tror jeg du skal tanke nei.

Har kjennekap til 3 bhg, og ingen av barna er med på matlagingen. Hmm...

Skrevet

Jeg har jobbet en del i barnehage, og trives best på stor avdeling. Her er barna større, de kan prate, så man kan forstå hva de sier. Litt mer lek, gå turer og fysiske aktiviteter.

Anonymous poster hash: 33ee2...326

Takk :)

Skrevet

Jobber jeg på storbarn, er ofte barna med. Enten skjærer de opp mat eller hjelper til å måle, røre og diverse.er også med og skjærer frukt tiø fruktmåltidet. Mye læring i matlaging:-)

Skrevet

Jeg er kokk i bhg og har fagbrev. De fleste bhg som eies av samme selskap som vår har det. Det er ikke en fulltidsstilling, men det passer meg veldig fint :)

Anonymous poster hash: f41ce...4b3
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. I administrasjonen. Elsker jobben min.

Anonymous poster hash: 77fe2...d10

Skrevet

De har ikke søkt, styrer som har tatt dette opp med meg. Rar innstilling at jeg ikke vil være bhgtante hvis jeg kan være "kokk" i stedet? Tror du en lege ønsker å jobbe som vaskedama bare for moro skyld? :P

Wow, så det er sånn du ser på de barnehageansatte........................:(

Anonymous poster hash: 79df7...75f

Skrevet

Tror kanskje det er like greit at du takker nei.

Virker ikke som kunnskapen rundt barn er særlig stor siden du ikke vet om du liker små eller store barn🙈

De færreste har egen kokk.

Skrevet

Wow, så det er sånn du ser på de barnehageansatte........................:(

Dum formulering av meg, eller mistolking fra din side. Kan heller skrive: tror du en ingeniør ønsker å jobbe som hjernekirurg i stedet? Heller ditt syn på vaskedamer som er feil her hvis du synes jeg rakket ned på bghtanter :) søsteren min er renholder, de trengs like mye som alle andre :)

Skrevet

Tror kanskje det er like greit at du takker nei.

Virker ikke som kunnskapen rundt barn er særlig stor siden du ikke vet om du liker små eller store barn🙈

De færreste har egen kokk.

Vet nok om barn, vet bare ikke om jg foretrekker bleier og "uselvstendige" barn og kosen som følger med de minste, eller om jeg foretrekker større barn som er med litt mer på det som skjer i bhg (matlaging, turer ol).

Skrevet

Wow, så det er sånn du ser på de barnehageansatte........................ :(

Dum formulering av meg, eller mistolking fra din side. Kan heller skrive: tror du en ingeniør ønsker å jobbe som hjernekirurg i stedet? Heller ditt syn på vaskedamer som er feil her hvis du synes jeg rakket ned på bghtanter :) søsteren min er renholder, de trengs like mye som alle andre :)

De barnehageansatte er ikke barnehagetanter

Skrevet

Eeee... Litt av en innstilling! Barnehagen skal være pedagogisk, og jeg synest ikke det er slik at hvem som helst skal kunne jobbe i barnehagen! De ansatte tar tross alt vare på det mest dyrebare vi har. Helt ærlig skulle jeg ønske at alle ansatte hadde en form for barnefaglig utdannelse!

Anonymous poster hash: 28f24...a7c

Skrevet

Hos oss er det ansatt egen kokk mef fagbrev. Alle måltider er servert, og lunsjen er alltid varm og lagd fra bunn,- t.o.m pastaen. Til ettermiddagsmat serveres fersklagd smoothie.

Anonymous poster hash: 1dd43...c01

Skrevet

Eeee... Litt av en innstilling! Barnehagen skal være pedagogisk, og jeg synest ikke det er slik at hvem som helst skal kunne jobbe i barnehagen! De ansatte tar tross alt vare på det mest dyrebare vi har. Helt ærlig skulle jeg ønske at alle ansatte hadde en form for barnefaglig utdannelse!

Anonymous poster hash: 28f24...a7c

Du skulle bare visst. Vikarer... Hvem er de tror du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...