Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Hva og hvor mye tar du av smertestillende? Anonymous poster hash: 602d9...39c
valkyrien Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Ingenting på daglig basis. Så lenge jeg unngår de tingene som gjør det værre så klarer jeg å fungere uten.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Ingenting på daglig basis. Så lenge jeg unngår de tingene som gjør det værre så klarer jeg å fungere uten. Hva tar du når du må? HI Anonymous poster hash: 602d9...39c
Katta82 Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Ingenting. Men da betyr og at livet ikkje blir levd nåke særlig heller. Eg amme så får ikkje bruka nåke. E snakk om sarotex i lavdose. Vanlig smertelindring. E ikkje ønskelig me "skarpe" smertestillande når ein har kroniske smerter
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 På morran så tar jeg 1 tramagetic og 1 zipralex. På kvelden så tar jeg 1 tramagetic og 3 sarotex. Har fibromyalgi og depresjon. Anonymous poster hash: a8575...0ae
valkyrien Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Ingenting på daglig basis. Så lenge jeg unngår de tingene som gjør det værre så klarer jeg å fungere uten. Hva tar du når du må? HI Anonymous poster hash: 602d9...39c Paracet og Ibux. Noen ganger Sobril for å få sove. Er redd for å bli avhengig av smertestillende, har sett flere gå fullstendig til grunne av det.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Ingenting på daglig basis. Så lenge jeg unngår de tingene som gjør det værre så klarer jeg å fungere uten.Hva tar du når du må? HI Anonymous poster hash: 602d9...39c Paracet og Ibux. Noen ganger Sobril for å få sove. Er redd for å bli avhengig av smertestillende, har sett flere gå fullstendig til grunne av det. Synes du ibux/paracet hjelper? Hva er grunnen til smertene? HI Anonymous poster hash: 602d9...39c
skjotta Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Ingenting i det daglige. Tar ibux/paracet om det blir for ille og har paralgin forte i bakhånd dersom det ikke fungerer.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Jeg tar litt sterkere ibux og paracet som jeg får hos legen. 1g paracet og 600g ibux sammen Men bare når det er ytterst nødvendig Anonymous poster hash: 9dac8...097
Cat.68 Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Jeg bruker paracet og cimzia sprøyte. Skal muligens begynne på methex sprøyte også. Tar en Vimovo ved behov,men tåler den dårlig.Har bekhtrev.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Voltaren, sarotex og paracet før jeg kan stå opp. Når jeg har beveget meg litt, så trenger jeg ikke så mye.. Da er det nok med paracet og ibux. Tar innsovingstabletter for å få sove. Har bektrev Anonymous poster hash: 55f3d...c13
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Det går i perioder, men nå for tiden tar jeg stort sett pinex forte og/eller nobligan daglig, samt oxynorm en gang i blant. Anonymous poster hash: a8ae3...299
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Jeg sliter mye med ledd- og muskelsmerter. Tror en del skyldes belastning på jobben, men jeg har også flere autoimmune sykdommer og tror smertene har også sammenheng med det. Jeg synes i hvertfall at når sykdomsverdiene mine er bedre, så har jeg det også bedre. Gikk uten diagnose i sikkert 11/2-2 år. Jeg kan ikke ta voltaren og tilsvarende betennelsesdempende medisiner, så da er det paracet. Jeg begrenser det så mye jeg kan og synes kanskje ikke det hjelper så mye uansett. Jeg har fått pinex forte, men det sparer jeg til de "spesielle anledningene".. Anonymous poster hash: f1c16...e70
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Voltaren, sarotex og paracet før jeg kan stå opp. Når jeg har beveget meg litt, så trenger jeg ikke så mye.. Da er det nok med paracet og ibux. Tar innsovingstabletter for å få sove. Har bektrevAnonymous poster hash: 55f3d...c13 Hvordan fant du ut at du har bekhterevs? Anonymous poster hash: f1c16...e70
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Voltaren, sarotex og paracet før jeg kan stå opp. Når jeg har beveget meg litt, så trenger jeg ikke så mye.. Da er det nok med paracet og ibux. Tar innsovingstabletter for å få sove. Har bektrevAnonymous poster hash: 55f3d...c13 Hvordan fant du ut at du har bekhterevs? Anonymous poster hash: f1c16...e70 Først ved blodprøve da jeg var 15 og hadde en del ryggsmerter. Var da hla-b27 positiv. Pappa, tante, farmor oldemor hadde/har også. Vært på ct og mr og der fant de betennelsene/forkalkningene i bekkenet. Nå er de påvist i skuldrene også. Anonymous poster hash: 55f3d...c13
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #16 Skrevet 7. august 2015 Voltaren, sarotex og paracet før jeg kan stå opp. Når jeg har beveget meg litt, så trenger jeg ikke så mye.. Da er det nok med paracet og ibux. Tar innsovingstabletter for å få sove. Har bektrevAnonymous poster hash: 55f3d...c13 Hvordan fant du ut at du har bekhterevs? Anonymous poster hash: f1c16...e70 Først ved blodprøve da jeg var 15 og hadde en del ryggsmerter. Var da hla-b27 positiv. Pappa, tante, farmor oldemor hadde/har også. Vært på ct og mr og der fant de betennelsene/forkalkningene i bekkenet. Nå er de påvist i skuldrene også.Anonymous poster hash: 55f3d...c13 Det vises på blodprøve? Takk for svar forresten, jeg lurer fordi jeg har så ofte vondt i ryggen og er så innmari stiv i ryggsøylen, spesielt brystryggen. Anonymous poster hash: f1c16...e70
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Voltaren, sarotex og paracet før jeg kan stå opp. Når jeg har beveget meg litt, så trenger jeg ikke så mye.. Da er det nok med paracet og ibux. Tar innsovingstabletter for å få sove. Har bektrevAnonymous poster hash: 55f3d...c13 Hvordan fant du ut at du har bekhterevs? Anonymous poster hash: f1c16...e70 Først ved blodprøve da jeg var 15 og hadde en del ryggsmerter. Var da hla-b27 positiv. Pappa, tante, farmor oldemor hadde/har også. Vært på ct og mr og der fant de betennelsene/forkalkningene i bekkenet. Nå er de påvist i skuldrene også.Anonymous poster hash: 55f3d...c13 Det vises på blodprøve? Takk for svar forresten, jeg lurer fordi jeg har så ofte vondt i ryggen og er så innmari stiv i ryggsøylen, spesielt brystryggen. Anonymous poster hash: f1c16...e70 Det påviser ikke ved blodprøve. Den er kun indikator og viser til at du har arvegenet som forårsaker sykdommen. Ikke alle med positiv test har tilstanden eller får den. 10% med positiv test har ikke arvegenet heller. Hos meg startet det med korsryggen. Stikkende smerter som gikk fra bekkenet og nedover baksiden av lårene og til knærne. Nå er det altså også påvist i skuldrene og pusteproblemene jeg opplever indikerer at det snart påvises i ribbena foran. Da er det ikke lenge før det kan ende med hjerte eller lungesvikt, selv om det er sjelden... Anonymous poster hash: 55f3d...c13
klg,2 boys now:) Skrevet 7. august 2015 #18 Skrevet 7. august 2015 Ikke daglig. Men voltaren og paralgin forte ved behov
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #19 Skrevet 7. august 2015 Voltaren, sarotex og paracet før jeg kan stå opp. Når jeg har beveget meg litt, så trenger jeg ikke så mye.. Da er det nok med paracet og ibux. Tar innsovingstabletter for å få sove. Har bektrevAnonymous poster hash: 55f3d...c13 Hvordan fant du ut at du har bekhterevs? Anonymous poster hash: f1c16...e70 Først ved blodprøve da jeg var 15 og hadde en del ryggsmerter. Var da hla-b27 positiv. Pappa, tante, farmor oldemor hadde/har også. Vært på ct og mr og der fant de betennelsene/forkalkningene i bekkenet. Nå er de påvist i skuldrene også.Anonymous poster hash: 55f3d...c13 Det vises på blodprøve? Takk for svar forresten, jeg lurer fordi jeg har så ofte vondt i ryggen og er så innmari stiv i ryggsøylen, spesielt brystryggen. Anonymous poster hash: f1c16...e70 Det påviser ikke ved blodprøve. Den er kun indikator og viser til at du har arvegenet som forårsaker sykdommen. Ikke alle med positiv test har tilstanden eller får den. 10% med positiv test har ikke arvegenet heller. Hos meg startet det med korsryggen. Stikkende smerter som gikk fra bekkenet og nedover baksiden av lårene og til knærne. Nå er det altså også påvist i skuldrene og pusteproblemene jeg opplever indikerer at det snart påvises i ribbena foran. Da er det ikke lenge før det kan ende med hjerte eller lungesvikt, selv om det er sjelden...Anonymous poster hash: 55f3d...c13 Det hørtes litt dramatisk ut. Jeg har også bektherev og har hatt betennelser i brystbeinet, jeg har snakket med lege om dette og selv om det er en overrepresentasjon av hjerte og lunge problemer blant pasienter med diagnosen betyr ikke betennelser foran i ribbeina at hjerte eller lungesvikt er nært forestående. Jeg har hatt diagnose i snart 20 år og lever i dag nesten uten medisiner. Jeg tar betennelsesdempende ved aktiv betennelse, men behandler og håndterer smerter med trening, livstil og en etterhvert veldig høy smertetoleranse. For min del opplevde jeg at smertemedisinering ga meg mindre kontroll over sykdommen fordi det maskerte sammenhengene mellom ytre onstendigheter og sykdomsaktivitet, ved å slutte å symptombehandle og spise smertestillende ble jeg i stand til å lese kroppen min bedre og derfor også ta riktigere valg som igjen resulterte i friskere kropp og flere dager med mindre smerte. Anonymous poster hash: d622a...19f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #20 Skrevet 7. august 2015 1g Paracet og 400mg Ibux flere ganger daglig pga kroniske smerter. Trener også yoga flere ganger i uken. Målet mitt er å kunne leve så å si uten smertestillende, men pr i dag er jeg for syk til å kunne fungere uten smertestillende. Anonymous poster hash: a3396...06c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #21 Skrevet 7. august 2015 Voltaren, sarotex og paracet før jeg kan stå opp. Når jeg har beveget meg litt, så trenger jeg ikke så mye.. Da er det nok med paracet og ibux. Tar innsovingstabletter for å få sove. Har bektrevAnonymous poster hash: 55f3d...c13 Hvordan fant du ut at du har bekhterevs? Anonymous poster hash: f1c16...e70 Først ved blodprøve da jeg var 15 og hadde en del ryggsmerter. Var da hla-b27 positiv. Pappa, tante, farmor oldemor hadde/har også. Vært på ct og mr og der fant de betennelsene/forkalkningene i bekkenet. Nå er de påvist i skuldrene også.Anonymous poster hash: 55f3d...c13 Det vises på blodprøve? Takk for svar forresten, jeg lurer fordi jeg har så ofte vondt i ryggen og er så innmari stiv i ryggsøylen, spesielt brystryggen. Anonymous poster hash: f1c16...e70 Det påviser ikke ved blodprøve. Den er kun indikator og viser til at du har arvegenet som forårsaker sykdommen. Ikke alle med positiv test har tilstanden eller får den. 10% med positiv test har ikke arvegenet heller. Hos meg startet det med korsryggen. Stikkende smerter som gikk fra bekkenet og nedover baksiden av lårene og til knærne. Nå er det altså også påvist i skuldrene og pusteproblemene jeg opplever indikerer at det snart påvises i ribbena foran. Da er det ikke lenge før det kan ende med hjerte eller lungesvikt, selv om det er sjelden...Anonymous poster hash: 55f3d...c13 Det hørtes litt dramatisk ut. Jeg har også bektherev og har hatt betennelser i brystbeinet, jeg har snakket med lege om dette og selv om det er en overrepresentasjon av hjerte og lunge problemer blant pasienter med diagnosen betyr ikke betennelser foran i ribbeina at hjerte eller lungesvikt er nært forestående. Jeg har hatt diagnose i snart 20 år og lever i dag nesten uten medisiner. Jeg tar betennelsesdempende ved aktiv betennelse, men behandler og håndterer smerter med trening, livstil og en etterhvert veldig høy smertetoleranse. For min del opplevde jeg at smertemedisinering ga meg mindre kontroll over sykdommen fordi det maskerte sammenhengene mellom ytre onstendigheter og sykdomsaktivitet, ved å slutte å symptombehandle og spise smertestillende ble jeg i stand til å lese kroppen min bedre og derfor også ta riktigere valg som igjen resulterte i friskere kropp og flere dager med mindre smerte. Anonymous poster hash: d622a...19f Jeg har hatt diagnosen like lenge, men det er også en del hjerte/karsykdommer i genene mine som kan gjøre det mer komplisert. Sammensetningen er ikke heldig for å si det slik.. Anonymous poster hash: 55f3d...c13
valkyrien Skrevet 7. august 2015 #22 Skrevet 7. august 2015 Ingenting på daglig basis. Så lenge jeg unngår de tingene som gjør det værre så klarer jeg å fungere uten.Hva tar du når du må? HI Anonymous poster hash: 602d9...39c Paracet og Ibux. Noen ganger Sobril for å få sove. Er redd for å bli avhengig av smertestillende, har sett flere gå fullstendig til grunne av det. Synes du ibux/paracet hjelper? Hva er grunnen til smertene? HI Anonymous poster hash: 602d9...39c Tja, litt hjelper det jo, så bedre enn ingenting... Har et feilgrodd ryggbrudd og to prolapser...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå