Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Jeg er sånn som alltid overpakker. "Tenk hvis? Tenk hvis?" Hadde vært gøy å høre hva som er normalt å dra med seg hver gang man skal ut? Anonymous poster hash: 50992...5c2
Krumelur Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Bleier, våtservietter, gulpekluter, ammeinnlegg, salve til stumpen, ren bukse og body. Det er det jeg synes jeg trenger.
VictoriaS Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 - Jeg har et ekstra skift (i tilfelle bleien ikke satt godt nok på/monsterbæsj) - Minimum tre bleier. - Våtservietter uten parfyme til bleieskift, tørking av ansikt og hender. - En ekstra desinfisert smokk. - Et tynnere teppe. - Gulpeklut. - Purelansalve, lypsyl, tyggis til meg selv - Lue, votter og sokker av ull.
TPK Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Et skift, bleier, våtservietter og evt klut hvis det blir mye gulping.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Bleier, våtservietter, en rull bleieposer, bleieskiftunderlag, en liten tube zinksalve (fra en av de gratisboksene fra apoteket), en leke eller to, ekstra klesskift i tilfelle lekkasje. Nå, når hun er blitt over 1 år har jeg i tillegg en pose med litt "krisemat", som feks frukt/smothe-pose, fruktstang og/eller barnekjeks i tillegg til en vannflaske. Anonymous poster hash: 01444...f86
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Takk for alle svar. Var ute på besøk i går med babyen for første gang. Pakket med meg de tingene dere nevner, men typisk meg så tenkte jeg: hva om et skift ikke er nok? Hva gjør jeg dersom hun bæsjer seg ut to ganger? 3 bleier, er det nok? osv. Jeg stoler veldig på meg selv med alt som har med babyen å gjøre, men som sagt så tenker jeg alltid "tenk hvis?" Jeg kan jo ikke gå rundt som et pakkesel til enhver tid heller :-P Anonymous poster hash: 50992...5c2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Takk for alle svar. Var ute på besøk i går med babyen for første gang. Pakket med meg de tingene dere nevner, men typisk meg så tenkte jeg: hva om et skift ikke er nok? Hva gjør jeg dersom hun bæsjer seg ut to ganger? 3 bleier, er det nok? osv. Jeg stoler veldig på meg selv med alt som har med babyen å gjøre, men som sagt så tenker jeg alltid "tenk hvis?" Jeg kan jo ikke gå rundt som et pakkesel til enhver tid heller :-P Anonymous poster hash: 50992...5c2 Det er klart at det KAN hende at du en veldig uheldig dag skulle trenge to klesskift fordi ungen bæsjer seg ut to ganger, men det er VELDIG sjeldent altså. Da er det i alle fall en god indikasjon på at det er på tide å gå opp en størrelse i bleier. Hvor mange bleier du trenger kommer jo an på hvor lenge du har tenkt å være borte, og skulle det bli helt krise er det sikkert en butikk i nærheten hvor du kan få kjøpt en ny pakke bleier tenker jeg. Jeg har selv alltid med mellom 2 og 4 bleier, og det er alltid mer enn nok. Men hvis det får deg til å stresse mindre å ta med to klesskift, så synes jeg du skal gjøre det. Du har tross alt med deg barnevogn, og om du ikke skal noe spesielt som krever plass (som handle på butikken eller noe), så har du jo plass til to klesskift. Sånne babyklær er jo ikke akkurat veldig store. Det viktigste er at du og babyen koser der på tur synes jeg. Anonymous poster hash: 01444...f86
Josette Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Et klesskift, noen bleier, våtservietter, noen tørre engangsservietter, hundeposer og ammeinnlegg.
klishe89 Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 (endret) Skift, bleier, våtservietter, tørre engangsservietter, krem, skift til meg, underlag til skifting ute og ammeinnlegg Ekstra smokker. Endret 7. august 2015 av klishe89
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Takk igjen for svar, jenter Godt å høre at jeg i går pakket normalt, i hvertfall. Sikkert første gangen uten å overpakke Anonymous poster hash: 50992...5c2
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 På en god dag husket jeg å dra med bleier og våtservietter når vi skulle ut døra... 🙈 Anonymous poster hash: 29c41...818
Salla Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Jeg har gulpebaby så jeg pakker 3 skift og mange smekker (avhengig av hvor lenge vi skal være borte). Ellers pakker jeg 3-5 bleier, stelleunderlag, våtservietter, 3 små kluter og 2 store gulpekluter, poserull, ekstra smokke, en rangle, tyggis, ammeinnlegg/truseinnlegg og mat (ved behov).
MammantilNurket Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 (endret) Stelleunderlag - både engangs og det som fulgte med vesken. Bleier Klesskift Stumpesalve Miniflaske m/babyolje Talkum Våt- og tørrservietter Antibac Plasthansker Bleieposer (med duft!) MME-kartonger Liten saks til å klippe opp MME-kartongene Håndkrem Tåteflasker Ekstra smokk Engangssmekker Gulpekluter Lipgloss Endret 7. august 2015 av MammantilNurket
Jakkie Skrevet 7. august 2015 #14 Skrevet 7. august 2015 Jeg har alltid med meg: Minst 4 Bleier max 8 En pakke Våtservietter Engangs Stelleunderlag Bleieposer med eller uten duft Burts Bee Stellesalve Babypudder 1 Body 1 par tykke Sokker 1 Bukse 1 Strømpebukse 1 Genser 2 Smokker og en Smokkesnor Klutbamse Minst 4 Gulpekluter 1 Termos 2 Tåteflasker 1 Melkedispenser med 3 rom (2 med mme og 1 med grøt) En skål + Skje 2 poser fruktmos (1 til grøten og den andre alene) Minst 3 Smekker Lue Sack and Seat
PeppaPig Skrevet 8. august 2015 #15 Skrevet 8. august 2015 (endret) Et klesskift, noen bleier, noen smokker, flaske og mme. Lommebok, bilnøkler og mobil til meg. Jeg har mer til 6 åringen oppi stelleveska enn til babyen. Edit: glemte våtservietter Endret 8. august 2015 av PeppaPig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå