Gå til innhold

Babyen skal hete;

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med Helle eller Kjersti?

Anonymous poster hash: 51fa0...374

Evt Heidi?

Anonymous poster hash: 51fa0...374

Da slenger jeg på forslag om Mali. Litt lik ordlyd som Hailey. Selv om det ikke var det HI spurte om 😉

Anonymous poster hash: 3a951...e54

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oh God! Chelsea er IKKE sj-lyd!! Det er kj-lyd! Klarer du ikke uttale navnet, så dropp det....Anonymous poster hash: 445b7...120

Det uttales vel strengt tatt "Tsjelsi" og ikke "Kjelsi"...Anonymous poster hash: 9645b...4b5
Nja, muligens ;) men iallefall ikke Sjellsi! *grøss*

Anonymous poster hash: 445b7...120

Det uttales enten Tsjelsi eller Sjelsi.

Det uttales på ingen måte Kjelsi.

Hvor har du lært engelsk?

Anonymous poster hash: 1e576...0e5

Skrevet

Hailey skrives det vel egentlig, men vi velger å skrive Haylie som også er en vanlig variant.

Chelsea blir jo noenlunde det samme navnet bare med sh-lyd. Jeg liker klangen i begge to men mannen er uenig, så litt meninger skader ikke :) Å nei, vi er norske men uten sen-etternavn ;)

HI

Anonymous poster hash: 963e6...27a

Tåpelig. Stakkars barn som er så opptatt å være spesielle at de belemrer ungen med et idiotisk navn. Hadde du likt å gå rundt hele livet å forklare folk hvorfor du, som erkenorsk, har utenlandsk navn. Hjelper ikke at dere ikke har -sen navn. Haylie Kringlemobotten høres like idiotisk ut. Stakkars barn. Men det viktigste er vel at mor får brukt sånn "stiiiilig" navn fra "Unaiten".

Anonymous poster hash: 92f64...9e1

Skrevet

Hailey skrives det vel egentlig, men vi velger å skrive Haylie som også er en vanlig variant.

Chelsea blir jo noenlunde det samme navnet bare med sh-lyd. Jeg liker klangen i begge to men mannen er uenig, så litt meninger skader ikke :) Å nei, vi er norske men uten sen-etternavn ;)

HI

Tåpelig. Stakkars barn som er så opptatt å være spesielle at de belemrer ungen med et idiotisk navn. Hadde du likt å gå rundt hele livet å forklare folk hvorfor du, som erkenorsk, har utenlandsk navn. Hjelper ikke at dere ikke har -sen navn. Haylie Kringlemobotten høres like idiotisk ut. Stakkars barn. Men det viktigste er vel at mor får brukt sånn "stiiiilig" navn fra "Unaiten".

Stakkars barn som har foreldre som er så opptatt...skulle det stå.

Skrevet

Huff og huff for noen navn:-P

Tenk når barnet skal begynne på skolen og lærerne ikke vet hvordan de skal uttale navnet... Tenk så lei hun skal bli! Ta for guds skyld Haylie om dere må ta en av de navnene der... Chelsea er bare harry...

Anonymous poster hash: c0d78...2bd

Skrevet

Fy så stygge dere er! Er det ikke mulig å se at vi er forskjellige og liker ulike navn?

Kan dere ikke heller svare på spm? Drit i å kommentere om navnene ikke er deres smak.

Jeg liker ikke de klassiske navnene men kritiserer ikke de som velger å bruke dem.

Vær så snill!

Skrevet

Oh God! Chelsea er IKKE sj-lyd!! Det er kj-lyd! Klarer du ikke uttale navnet, så dropp det....Anonymous poster hash: 445b7...120

Det uttales vel strengt tatt "Tsjelsi" og ikke "Kjelsi"...Anonymous poster hash: 9645b...4b5
Nja, muligens ;) men iallefall ikke Sjellsi! *grøss*Anonymous poster hash: 445b7...120

Hvor har du lært engelsk?Anonymous poster hash: 1e576...0e5

Til info så uttales det ALDRI Sjelsi!!

Forøvrig har jeg bodd i USA, så min engelsk skal du overhodet ikke bekymre deg for!

Og på Sunnmøre kan du ikke skille nevneverdig mellom Tjelsi og Kjelsi, så lærte du noe idag også!

Skrevet

Nja, muligens ;) men iallefall ikke Sjellsi! *grøss*Anonymous poster hash: 445b7...120

Forøvrig har jeg bodd i USA, så min engelsk skal du overhodet ikke bekymre deg for!

Og på Sunnmøre kan du ikke skille nevneverdig mellom Tjelsi og Kjelsi, så lærte du noe idag også!

Å joda!

Til info: flere dialekter uttaler det Sjelsi når det er jentenavnet og ikke stedet.

Det er dumt å være påstelig når man ikke vet hva man snakker om.

Skrevet

Så egentlig er ikke Chelsea et så uvanlig navn at det ikke er blitt hørt/brukt på/om personer før? HI

Skrevet

Så egentlig er ikke Chelsea et så uvanlig navn at det ikke er blitt hørt/brukt på/om personer før? HI

Chelsea er nokså vanlig i USA.

Gjest Antarctica
Skrevet

Fy så stygge dere er! Er det ikke mulig å se at vi er forskjellige og liker ulike navn?Kan dere ikke heller svare på spm? Drit i å kommentere om navnene ikke er deres smak.Jeg liker ikke de klassiske navnene men kritiserer ikke de som velger å bruke dem.Vær så snill!  Anonymous poster hash: 963e6...27a

Kan vi bare kommentere hvis vi er enige med HI, altså? Det var nytt.

Skrevet

Oh God! Chelsea er IKKE sj-lyd!! Det er kj-lyd! Klarer du ikke uttale navnet, så dropp det....

Kjelsie altså?

Anonymous poster hash: 8efd5...a44

Skrevet

Oh God! Chelsea er IKKE sj-lyd!! Det er kj-lyd! Klarer du ikke uttale navnet, så dropp det....

Kjelsie altså?

Anonymous poster hash: 8efd5...a44

Hvorfor ikke Kjellsine 😇

Anonymous poster hash: 34979...727

Skrevet

Og på Sunnmøre kan du ikke skille nevneverdig mellom Tjelsi og Kjelsi, så lærte du noe idag også!Anonymous poster hash: 445b7...120

Å joda!

Til info: flere dialekter uttaler det Sjelsi når det er jentenavnet og ikke stedet.

Det er dumt å være påstelig når man ikke vet hva man snakker om.Anonymous poster hash: 1e576...0e5

Flere dialekter? Som hva? Oslo-dialekt med talefeil? Sjøtt? Sjylling? Sjole? Sjelsi?

Chelsea er et ENGELSK navn, og det uttales ALDRI Sjelsi!

Skrevet

Helt riktig, jeg skrev sh og ikke sj, men diskusjonen gikk vel att og frem her om sh, som i shell, eller kj som i kjell.

Og vi dropper selvfølgelig den Tèn først, det er ikke fotball laget hun skal ha navnet etter.

HI

Det er et engelsk navn. På engelsk uttales bokstavkombinasjonen ch /tsj/. Å uttale det som sh er helt feil. Det har ikke noe med fotballag å gjøre.

Du ser det i Wikipedia-artikkelen om navnet også: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Chelsea_(name) der står uttalen med lydskrift, og du ser t-en før symbolet som betyr sj (det som ser ut som en lang s). Altså Tsj.

Hilsen engelsklærer som bodde i England i oppveksten

Anonymous poster hash: 59b1a...8b2

Skrevet

Fra Wikipedia:

The personal name Chelsea is a 20th-century coinage and is also pronounced /ˈtʃɛlˌsi/, /tʃɛlˈseɪ/ or /ˈtʃɛlsiə/

ALLE variantene inkluderer t-lyden, altså tsj. Det er aldri riktig å si sj.

Anonymous poster hash: 59b1a...8b2

Skrevet

Så dere skal kalle opp ungen etter Eminem sin datter eller Bill Clinton sin. Hvorfor ikke gå for begge i samme slengen? ❤️❤️❤️❤️❤️

Anonymous poster hash: f4385...010

Gjest Antarctica
Skrevet

Kjelsie altså? Anonymous poster hash: 8efd5...a44

Kjellfrid!

Skrevet

Begge navnene er flotte, men du bør tenke over at det blir en stor belastning for barnet å måtte stave navnet sitt resten av livet. Mine barn har et etternavn med en del konsonanter som ikke er helt vanlige etter hverandre, og det må staves hele tiden. Noe som er slittomt for alle parter.

Skulle jeg velge av disse to navnene, måtte det bli Hayley. 

Skrevet

Og på Sunnmøre kan du ikke skille nevneverdig mellom Tjelsi og Kjelsi, så lærte du noe idag også!Anonymous poster hash: 445b7...120

Å joda!

Det er dumt å være påstelig når man ikke vet hva man snakker om.Anonymous poster hash: 1e576...0e5

Flere dialekter? Som hva? Oslo-dialekt med talefeil? Sjøtt? Sjylling? Sjole? Sjelsi?

Chelsea er et ENGELSK navn, og det uttales ALDRI Sjelsi!

Riktig! Det uttales Tchelsi/Tsjelsi. Enten det er navnet eller stedet.

Hilsen en med master i engelsk som har bodd lenge i USA.

(Og forøvrig tror jeg disse navnene blir blodharry om noen år, om de ikke er det nå. Det skjer med de fleste eng. navn på norske barn; se bare på Ronny, Johnny, Liam etc. etc.)

Anonymous poster hash: 04c38...3de

Skrevet

Fy så stygge dere er! Er det ikke mulig å se at vi er forskjellige og liker ulike navn?

Kan dere ikke heller svare på spm? Drit i å kommentere om navnene ikke er deres smak.

Jeg liker ikke de klassiske navnene men kritiserer ikke de som velger å bruke dem.

Vær så snill!

De som kommenterer tenker faktisk på barnet, og ikke på dere. Og det er søren meg bra at noen gjør det!

Haylie er ikke et navn, Hailey er et navn. Gled dere til datteren deres skal forbanne seg over foreldrene sine som for Guds skyld skulle være så himla kule, når alle kaller henne hailie...

Skjerp dere, det der er bare harry!

Anonymous poster hash: fc07e...391

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...