Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Min mormor begynner å bli lei av å vente og ba meg ta et glass rødvin. Jeg tenker at man drikker absolutt ikke alkohol i sv.skapet. Men hun sa at nå er babyen ferdig, så da var det ikke så nøye. Jeg kommer ikke til å ta det glasset, men bare lurer på om hun har rett. Er det tryggere å ta et glass vin etter termin enn når man er 4mnd på vei? Anonymous poster hash: 9bf08...e67
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Det er verre å drikke alkohol i begynnelsen av svangerskapet, ja. Likevel ville jeg aldri "forgiftet" ungen min ut fordi jeg var lei! Anonymous poster hash: f8825...eed
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 Det fungerte faktisk for meg:-) Tok et glass og jaggu..... Eneste "aberet" var at jeg følte meg fullesjuk på vei til føden. Gi tilbakemelding da, om du forsøker. Anonymous poster hash: 4a10a...ac5
Lammeskanken Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Kanskje det funker like bra med alkoholfri rødvin?
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Hmm det var nytt. Hva med alkoholfri rødvin kanskje det også fungerer :-) Anonymous poster hash: 18e37...67f
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Du dro inn til føden etter du hadde drikki ett glass vin??? Si meg fortalte du det til dem da eller? Hjelpes så mye rart folk finner på. Ble født en brisen baby da eller ? Anonymous poster hash: c2285...22e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Min mormor begynner å bli lei av å vente og ba meg ta et glass rødvin. Jeg tenker at man drikker absolutt ikke alkohol i sv.skapet. Men hun sa at nå er babyen ferdig, så da var det ikke så nøye. Jeg kommer ikke til å ta det glasset, men bare lurer på om hun har rett. Er det tryggere å ta et glass vin etter termin enn når man er 4mnd på vei? Anonymous poster hash: 9bf08...e67 Jeg hadde så mange svangerskapsplager på slutten med nr to, klarte knapt å gå og sove og hadde skikkelige smerter. Hadde også fått estimert en baby på godt over 4 kg om jeg gikk til termin. Derfor ca to uker før termin, så spiste jeg ananas noen dager, visstnok et kjerringråd for å få i gang fødsel. Jeg spiste sterk taco og hadde mye hvitløk i den (hvitløksfedd), og jeg drakk et halvt glass rødvin og hadde sex etterpå. Da satte fødselen i gang samme natt. Hadde selvfølgelig ikke drukket nok til at det var noe problem hverken for meg eller babyen. Bare antar jeg stinket grusomt av hvitløk på fødestua.. Anonymous poster hash: 908d8...0eb
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 I følge min legevenninne er det verst i slutten av svangerskapet, siden det er da sentralnervesystemet for alvor utvikler seg. Ville absolutt ikke tatt den sjansen. Anonymous poster hash: b83b9...8f6
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Kunne absolutt ikke falt meg inn..... Anonymous poster hash: 86f38...eab
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Min mormor begynner å bli lei av å vente og ba meg ta et glass rødvin. Jeg tenker at man drikker absolutt ikke alkohol i sv.skapet. Men hun sa at nå er babyen ferdig, så da var det ikke så nøye. Jeg kommer ikke til å ta det glasset, men bare lurer på om hun har rett. Er det tryggere å ta et glass vin etter termin enn når man er 4mnd på vei? Anonymous poster hash: 9bf08...e67 Ville du gitt ungen litt rødvin i flaska noen timer etter at den kom ut? Effekten blir den samme som om du drikker alkohol rett før fødselen. Ang. din mormor: hun levde i en annen tid. Vi vet heldigvis bedre i dag.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Skrev i hovedinnlegget at jeg kommer ikke til å ta det glasset. Bare lurer om det på et plan kan forsvares, for min egen nysgjerrighets skyld. Hi Anonymous poster hash: 9bf08...e67
Gjest Darwinia:-) Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Det fungerte faktisk for meg:-) Tok et glass og jaggu..... Eneste "aberet" var at jeg følte meg fullesjuk på vei til føden. Gi tilbakemelding da, om du forsøker. Anonymous poster hash: 4a10a...ac5 Jeg blir litt oppgitt når jeg hører slikt. Ikke bare pga av at man gir ungen alkohol men pga den fullstendig sviktende logikken. En bekjent gjorde som deg: "jeg var tre dager på overtid, tok et glass rødvin, og dagen etter kom barnet. Så rødvin funker, asså" Ja, det var sikkert rødvinen som gjorde susen. Ikke det faktum at hun var 4 dager på overtid.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Har lest i flere gravidforumer at flere har opplevd at det funker men ville ikke gjort det selv. Ikke alle bryr seg eller vet nok alkohol og graviditet. Jeg var i fjor i en babyshower for en asiatisk venninne og det var folk der fra flere land og det ble en diskusjon som alkohol og graviditet. Jeg var den eneste nordmannen som sa noe (var rart at de andre ikke sa noe) og jeg fortalte at det ikke er lurt mens alle de utenlandske mente at det er helt greit å drikke alkohol som gravid. Og hun gravide fortalte at hun nesten fester som før, men drikker litt mindre på festene. Skremmende Anonymous poster hash: 78fde...e00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå