Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Det er også for barn som kan stå i fare for å utvikle adferdsvansker og i familier der man trenger å styrke samspillet og foreldrekompetansen. Anonymous poster hash: 9d407...7bf
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #3 Skrevet 7. august 2015 PMTO er jo utviklet som et tiltak for barn med atferdsvansker, og det er for denne gruppen man har forskning som viser at det virker for. Allikevel er det nok sånn at det noen steder tilbys til andre familier. Anonymous poster hash: 75711...a94
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Vi fikk dette igjennom barnehagen. Det var til alle som ville. Anonymous poster hash: 6aa1c...e42
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Jeg og mannen min har vært på PMTO kurs. Har en sønn med tourettes og han er under utredning for diverse annet (mange "feil" gener på biologisk farsside som gir symptomer på mye forskjellig- blant annet autisme, bipolaritet og angst). De andre der hadde utagerende unger som ikke ville høre etter, mens min sønn ikke var på det planet.Kurset varte over 12 uker med skuespill og scenarioer som man potensielt sett kan komme opp i. Ungen(e) skulle da være testkaniner i disse ukene og man måtte melde tilbake hva man hadde gjort og hva som hadde skjedd. Har i alle fall tatt kurset, men etter min mening kunne det vært på et par kvelder, samt at de burde ha plassert det på kveldstid i stedet for 4 timer hver eneste uke på dagtid. Ut av det vi måtte gjennomgå der var vel rundt 1% aktuelt i vår situasjon og dette hadde vi informasjon om fra før av, men i andres situasjon kan vel kanskje ting være mer aktuelt. Får sønnen min en diagnose som autisme, bipolaritet eller angst kan vi ende opp med et nytt 12 ukers kurs tilpasset akkurat det. Det ville være MYE mer hensiktsmessig av PMTO å faktisk innkalle til samtaler rettet opp mot de ulike barna i steden for dette her. Kasting av vannglass, penner, hyling, skriking og 2 voksne som trasser som en del av konstant skuespill kan gjøre at enhver annen voksen person betviler deres mentale tilstand... Anonymous poster hash: 6ff79...b36
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Til deg som hadde tatt et kurs. Syntes de andre foreldrene at det ga resultater hjemme? Anonymous poster hash: 8d861...02a
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Jeg fikk pmto-kurs via BUP. Det varte over flere uker, men vi avbrøt etter ca halvparten av tiden da både vi og BUP mente det var unødvendig å holde på så lenge. Men ja, fikk mange gode tips og råd. Det hjalp litt, men samtidig avvek ikke pmto så voldsomt fra den oppdragerstilen vi allerede brukte. Barnet mitt har fortsatt de samme adferdsvanskene, og sliter fortsatt med depresjoner og diverse diagnoser. Vi gikk også gjennom MST-kurs. DET syntes jeg var skikkelig rævva. Anonymous poster hash: 24366...57e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Jeg fikk pmto-kurs via BUP. Det varte over flere uker, men vi avbrøt etter ca halvparten av tiden da både vi og BUP mente det var unødvendig å holde på så lenge. Men ja, fikk mange gode tips og råd. Det hjalp litt, men samtidig avvek ikke pmto så voldsomt fra den oppdragerstilen vi allerede brukte. Barnet mitt har fortsatt de samme adferdsvanskene, og sliter fortsatt med depresjoner og diverse diagnoser. Vi gikk også gjennom MST-kurs. DET syntes jeg var skikkelig rævva. Anonymous poster hash: 24366...57e MST-kurs?! Det finnes jo ikke. Fikk dere MST-behandling, så er det ikke et kurs. Anonymous poster hash: 75711...a94
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 Til deg som hadde tatt et kurs. Syntes de andre foreldrene at det ga resultater hjemme? Anonymous poster hash: 8d861...02a Enkelte av dem syntes det. Gruppa ble halvert etter ikke lange stunden. De som syntes det delvis fungerte var de som hadde utagerende barn med mye trass. Jeg må jo si at det muligens er underholdningsfaktor å se voksne mennesker kaste ting på hverandre, hyle og skrike, men alle er forskjellige da. Anonymous poster hash: 6ff79...b36
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #10 Skrevet 7. august 2015 Jeg og mannen min har vært på PMTO kurs. Har en sønn med tourettes og han er under utredning for diverse annet (mange "feil" gener på biologisk farsside som gir symptomer på mye forskjellig- blant annet autisme, bipolaritet og angst). De andre der hadde utagerende unger som ikke ville høre etter, mens min sønn ikke var på det planet.Kurset varte over 12 uker med skuespill og scenarioer som man potensielt sett kan komme opp i. Ungen(e) skulle da være testkaniner i disse ukene og man måtte melde tilbake hva man hadde gjort og hva som hadde skjedd. Har i alle fall tatt kurset, men etter min mening kunne det vært på et par kvelder, samt at de burde ha plassert det på kveldstid i stedet for 4 timer hver eneste uke på dagtid. Ut av det vi måtte gjennomgå der var vel rundt 1% aktuelt i vår situasjon og dette hadde vi informasjon om fra før av, men i andres situasjon kan vel kanskje ting være mer aktuelt. Får sønnen min en diagnose som autisme, bipolaritet eller angst kan vi ende opp med et nytt 12 ukers kurs tilpasset akkurat det. Det ville være MYE mer hensiktsmessig av PMTO å faktisk innkalle til samtaler rettet opp mot de ulike barna i steden for dette her. Kasting av vannglass, penner, hyling, skriking og 2 voksne som trasser som en del av konstant skuespill kan gjøre at enhver annen voksen person betviler deres mentale tilstand... Anonymous poster hash: 6ff79...b36 hadde dere kurs i gruppe? Bare hørtes sånn ut på måten du skrev på :-) Vi er på PMTO møte hver uke, men det er kun jeg, min mann og instruktøren. Vi snakker om aktuelle problemstillinger og kan diskutere ting som har skjedd og hvordan vi har håndtert det. Vi snakker også om hvordan vi synes skolehverdagen fungerer og hun er også med på møter med skolen. Vi har noe rollespill, men dette har foreløpig vært veldig lite heldigvis. Dette er gjennom Bup fordi sønnen vår har fått diagnosen adhd. Jeg synes det er kjempebra med disse møtene hvor vi får snakket om håndtering av situasjoner som er aktuelle for oss. Anonymous poster hash: 04a96...161
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #11 Skrevet 10. august 2015 Jeg og mannen min har vært på PMTO kurs. Har en sønn med tourettes og han er under utredning for diverse annet (mange "feil" gener på biologisk farsside som gir symptomer på mye forskjellig- blant annet autisme, bipolaritet og angst). De andre der hadde utagerende unger som ikke ville høre etter, mens min sønn ikke var på det planet.Kurset varte over 12 uker med skuespill og scenarioer som man potensielt sett kan komme opp i. Ungen(e) skulle da være testkaniner i disse ukene og man måtte melde tilbake hva man hadde gjort og hva som hadde skjedd. Har i alle fall tatt kurset, men etter min mening kunne det vært på et par kvelder, samt at de burde ha plassert det på kveldstid i stedet for 4 timer hver eneste uke på dagtid. Ut av det vi måtte gjennomgå der var vel rundt 1% aktuelt i vår situasjon og dette hadde vi informasjon om fra før av, men i andres situasjon kan vel kanskje ting være mer aktuelt. Får sønnen min en diagnose som autisme, bipolaritet eller angst kan vi ende opp med et nytt 12 ukers kurs tilpasset akkurat det. Det ville være MYE mer hensiktsmessig av PMTO å faktisk innkalle til samtaler rettet opp mot de ulike barna i steden for dette her. Kasting av vannglass, penner, hyling, skriking og 2 voksne som trasser som en del av konstant skuespill kan gjøre at enhver annen voksen person betviler deres mentale tilstand... Anonymous poster hash: 6ff79...b36 hadde dere kurs i gruppe? Bare hørtes sånn ut på måten du skrev på :-) Vi er på PMTO møte hver uke, men det er kun jeg, min mann og instruktøren. Vi snakker om aktuelle problemstillinger og kan diskutere ting som har skjedd og hvordan vi har håndtert det. Vi snakker også om hvordan vi synes skolehverdagen fungerer og hun er også med på møter med skolen. Vi har noe rollespill, men dette har foreløpig vært veldig lite heldigvis. Dette er gjennom Bup fordi sønnen vår har fått diagnosen adhd. Jeg synes det er kjempebra med disse møtene hvor vi får snakket om håndtering av situasjoner som er aktuelle for oss. Anonymous poster hash: 04a96...161 Vi hadde kurs i gruppe. Hadde det vært kun et foreldrepar om gangen helt rettet mot barnet hadde det vært en annen sak, men dette var i plenum, generelt og veldig lite produktivt. Skuespillene var å synke i jorda av. Fikk den ene dama på gruppa til å nesten grine da jeg skulle være en trassen unge og hun skulle være mor. Anonymous poster hash: 6ff79...b36
Anonym bruker Skrevet 10. august 2015 #12 Skrevet 10. august 2015 Ja, det står det iallefall på hjemmesiden deres. Kunne gjerne tenke meg et foreldrekurs jeg også, selv om ingen av mine barn har store adferdsproblemer. Anonymous poster hash: 0f838...2bd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå