Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #1 Skrevet 7. august 2015 Min sier det flere ganger i timen. Flere som er sånn? Anonymous poster hash: f1cb3...95d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #2 Skrevet 7. august 2015 Hele tiden, mange ganger hver dag 😊 Anonymous poster hash: 73c2c...c71
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #4 Skrevet 7. august 2015 Flere ganger for dagen. Anonymous poster hash: 53f01...c4f
Ikkedytt Skrevet 7. august 2015 #5 Skrevet 7. august 2015 Minst en gang om dagen. Før han/jeg går et sted og før vi legger oss. Noen ganger helt plutselig. Jeg gjør det samme.
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #6 Skrevet 7. august 2015 Oi, nei det er veldig sjelden. En gang i året kanskje? Men vi sier "glad i deg" ofte da, det har liksom blitt vår måte å sidet på. Jeg synes "elsker deg" blir aå veldig høytidelig og voldsomt. Tror jeg hadde blitt sliten av en sånn "klengete" mann som du har HI. Anonymous poster hash: d5875...e62
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #7 Skrevet 7. august 2015 Når han er full.. 😂 Anonymous poster hash: 5ed19...eb9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #8 Skrevet 7. august 2015 Er vel noen år siden, og da sa nok jeg det først... Anonymous poster hash: c560a...ab8
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #9 Skrevet 7. august 2015 sier glad i deg flere ganger i løpet av en dag men "elsker deg" blir nok et par ganger i året Anonymous poster hash: 59ba2...419
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #11 Skrevet 7. august 2015 Han sier det ofte nok. Når noe blir sagt eller gjort for ofte mister det litt av magien for meg, så å høre det mange ganger pr time hadde gjort at det mistet litt mening. Det blir litt sånn automatisk som takk for maten - velbekomme, en høflighetsfrase uten dypere mening. Anonymous poster hash: 404bd...91c
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #12 Skrevet 7. august 2015 Noen ganger i året 😐. Barna sier det 10 ganger om dagen etterfulgt av du er verdens beste mamma. Anonymous poster hash: 456c3...2fe
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #13 Skrevet 7. august 2015 Min sier det flere ganger i timen. Flere som er sånn? Anonymous poster hash: f1cb3...95d Høres utrolig slitsomt ut. Høres ut som usikkerhet, at han sier det hele tiden for at du skal si det tilbake slik at han får det bekreftet at du elsker han. En gang om dagen holder i massevis fot meg. Anonymous poster hash: e84a8...3fa
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #15 Skrevet 7. august 2015 Aldri. Vi sier vi er glad i hverandre. En gang i mnd kanskje? Men mannen min er en mann av få ord som er bedre til å vise kjærlighet i praksis. Anonymous poster hash: f77ac...074
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #16 Skrevet 7. august 2015 Gjennomsnittlig er par ganger om dagen. Er vi i en god periode elsker vi hverandre hele tiden, er forholdet i en bølgedal eller vi er litt opptatt i hvert vårt hode, så går det gjerne noen få dager uten at han sier det. Anonymous poster hash: 0ebf8...e2e
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #17 Skrevet 7. august 2015 Flere ganger om dagen, pga tvangstanker. Lite hyggelig Anonymous poster hash: 1eda6...f54
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #18 Skrevet 7. august 2015 Vi bruker "glad i deg" i stedet for "elsker deg". Er mest naturlig med vår dialekt. Og det sier vi daglig, og noen ganger flere ganger om dagen. Han oftere enn meg. Men i naturlige settinger og jeg liker det Anonymous poster hash: 11c48...f17
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #19 Skrevet 7. august 2015 Han sa det sist i 2013.. Jeg trodde jeg hadde kreft. Anonymous poster hash: 25a6f...612
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #20 Skrevet 7. august 2015 hver dag. det gjør jeg også. det blir sagt til barna flere ganger om dagen også. leste en fin artikkel på vg+ idag som handlet om det å si jeg elsker deg til barna sine og deres opplevelse av seg selv. synes den sa det fint. mange har problemer med å si det til barn eller partner:) litt off topic, men verdt å tenke på for det: Avgjørende for trygge barnMen den betingelsesløse kjærligheten er avgjørende for at barna skal bli trygge, sier Lindskog. – Mange foreldre sier ikke rett ut til barnet sitt at de elsker det. Når jeg spør hvorfor, så sier de at «det vet han eller hun jo allerede». Og at «det blir rart å si det». De føler «elske» er et så stort ord, at de sparer det til spesielle anledninger som konfirmasjon og bryllup. – Men hva er vel større enn daglig å investere i barna så de blir trygge på din kjærlighet til dem? – Derfor bør du også klemme barnet ditt minst to ganger hver dag, og tilbringe tid sammen med det. Minst ti minutter hver dag på noe barnet har lyst til, og i tillegg bør du invitere barnet til å gjøre hverdagsaktiviteter sammen med deg, sier Lindskog. Mange som synes det er vanskelig å gi nok ros og klem, fikk selv for lite klem, ros og tid av sine foreldre. Store ord for små anledningerFamilieterapeut Solveig Vennesland er helt enig i at barn trenger nok klem, ros og tid. Men hun ser at også foreldrene seg imellom er sulteforet på dette. – Også foreldrene savner å høre fra partneren at de er elsket, og det store ordet spares til de store anledningene, sier hun. – Men hverdagen er så mye viktigere enn festen. Og det betyr mye mer for barna enn det folk tror å se at mamma og pappa glad i hverandre. Det skaper trygghet. Familieterapeuten mener derfor det også er viktig for barnas skyld at par bruker mer tid på å pleie parforholdet. – I dag har foreldrerollen generelt fått veldig stor plass, og mange par føler at de ikke kan prioritere seg og parforholdet fordi de må stå på pinne for barna, sier Vennesland. Anonymous poster hash: 0ea7b...d34
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #21 Skrevet 7. august 2015 I ny og ned! Og da vet jeg at han mener det og ikke bare sier det for å si det ☺️ Liker å ha det sånn. Han viser hver dag at han er glad i meg så føler ikke det trengs å sies hele tiden.. Anonymous poster hash: 6ba87...bc4
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #22 Skrevet 7. august 2015 hver dag. det gjør jeg også. det blir sagt til barna flere ganger om dagen også. leste en fin artikkel på vg+ idag som handlet om det å si jeg elsker deg til barna sine og deres opplevelse av seg selv. synes den sa det fint. mange har problemer med å si det til barn eller partner:) litt off topic, men verdt å tenke på for det: Avgjørende for trygge barn Men den betingelsesløse kjærligheten er avgjørende for at barna skal bli trygge, sier Lindskog. – Mange foreldre sier ikke rett ut til barnet sitt at de elsker det. Når jeg spør hvorfor, så sier de at «det vet han eller hun jo allerede». Og at «det blir rart å si det». De føler «elske» er et så stort ord, at de sparer det til spesielle anledninger som konfirmasjon og bryllup. – Men hva er vel større enn daglig å investere i barna så de blir trygge på din kjærlighet til dem? – Derfor bør du også klemme barnet ditt minst to ganger hver dag, og tilbringe tid sammen med det. Minst ti minutter hver dag på noe barnet har lyst til, og i tillegg bør du invitere barnet til å gjøre hverdagsaktiviteter sammen med deg, sier Lindskog. Mange som synes det er vanskelig å gi nok ros og klem, fikk selv for lite klem, ros og tid av sine foreldre. Store ord for små anledninger Familieterapeut Solveig Vennesland er helt enig i at barn trenger nok klem, ros og tid. Men hun ser at også foreldrene seg imellom er sulteforet på dette. – Også foreldrene savner å høre fra partneren at de er elsket, og det store ordet spares til de store anledningene, sier hun. – Men hverdagen er så mye viktigere enn festen. Og det betyr mye mer for barna enn det folk tror å se at mamma og pappa glad i hverandre. Det skaper trygghet. Familieterapeuten mener derfor det også er viktig for barnas skyld at par bruker mer tid på å pleie parforholdet. – I dag har foreldrerollen generelt fått veldig stor plass, og mange par føler at de ikke kan prioritere seg og parforholdet fordi de må stå på pinne for barna, sier Vennesland. Anonymous poster hash: 0ea7b...d34 💟💟💟💟 Anonymous poster hash: f1cb3...95d
Anonym bruker Skrevet 7. august 2015 #23 Skrevet 7. august 2015 2-3 ganger i året ca Anonymous poster hash: 7619d...c1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå